Den viktigaste spelare i Timrå är förnärvarande Timo Pärssinen, alla matcher som han inte har varit med har oftast slutat i förlust, se hur många av hans 32 matcher som varit förluster, det är betydligt fler vinster än förluster, denna kille har till statestiken spelat flest vinst matcher för Timrå denna säsong.
Han är viktigare än Hahl, för när han är med i laget lyfter han även Hahls offensiva kvaliteer
LingaN: Om jag nu skulle vinna den skule jag aldrig någonsin använda den i spel. Varför skulle du göra det? Men det är klart, ser man den som "bara en klubba" så kommer kanske saken i ett lite annat läge. Då kvittar det väl vilket, skulle jag tro.
LingaN: En signerad klubba? Äh, vad är det att ha? Nåt snyggt att hänga på väggen? Mja, kanske. I en sådan här omröstning tycker jag att fokus istället bör ligga på den av spelarna som nu vinner. Den röd-vite krigare som av sina fans utses till att ha varit bäst under hela säsongen. Ungefär som Jerring-priset, där det är enbart folkets röster som har någon betydelse. Det är väl ärofyllt om något. Men alla är vi förstås olika.
Blizzard: Nu vet inte jag alls vad jag ska rösta på? Trodde det var Hahl som skulle få flest röster, men nu verkar det som om alla röstar på bagarn. ja måste ha kluban!!!11
fighter: Jag hade kunnat valt att lägga min röst på MPS. Men eftersom jag anser att han har spelat för lite för att komma ifråga så avstod jag. Det finns många personliga favoriter för mig i Timrå IK. Men anledningen till att jag röstade på Riku Hahl var därför att han är den viktigaste spelaren i Timrå. Han håller ihop lagdelarna. Mika Pyörälä och Timo Pärssinen skulle också ha kunnat komma ifråga. Men då det för tillfället går skadade så blev det Riku som vann min dragkamp om rösten. Ingenting annat.
T T: Jag menar kunde Knylan sälja en matchanvänd klubba ifrån Zäta för 140kr så kan jag också avstå en signerad klubba ifrån Riku Hahl. Visst hade det varit kul att ha en sådan i sin samling. Men jag har andra rariteter i min samling och skiter fullkomligt i vilket som liksom.
T T: Du har såklart en poäng men vi antog nog att priset inte skulle vara så eftertraktat att människor skulle rösta emot sina värderingar för att ha chans till det. Utan mer bara en rolig grej.
Jag kan absolut inte förstå hur man som supporter inte vill ge sin ärliga röst i en sådan här tävling.
Vi får kanske fundera om vi ska ta bort priset helt eftersom vi uppenbarligen har underskattat girigheten hos människan.
JimmyH: Japp, jag riktigt känner hur jag regregerar nu.
Det här är en omröstning om tycke och smak. Då kan ingen röst vara "fel" och därmed diskad från att vinna ett pris för den som vill ha en chans till det.
Jag skulle t.ex. vilja rösta på Bagarn men jag tror att de flesta röstar på Riku Hahl.
T T: Det är nästan så att jag skulle kunna tro att du har hamnat i någon sorts trots-ålder.
Du ska rösta på den spelare du tycker har varit bäst. Tävlingens syfte går ut på att supportrarna ska få kora årets spelare. Den går inte ut på att vinna en klubba.
Uno Gordon: Ok, bara så att vi vet. Tävlingsmomentet är alltså att försöka att gissa vem som får flest röster. Själva omröstningen är en annan sak. Eller?
T T: Jamen det säger vä'l sig självt. Om du röstar på Medelpads Lucia och inte ditt bidrag vinner så har du heller ingen chans att vinna presentkorten. Jag röstar på den som spelmässigt varit den bästa. Inte för klubbans skull.
actionleif: Så för att ha en chans att vinna Hahls signerade klubba ska jag inte rösta på den som jag tycker har varit bäst, utan på den som jag tror att de flesta andra tycker har varit bäst?
Menee säg att man röstar på t.ex Marttinen och det visar sig att Kalle Koskinen blir framröstad som favorit. Har jag ändå chans att vinna klubban eller måste ja ha röstat på "rätt" spelare?
Uddan: Du som röstar får ett fint pris (Hahls klubba med alla autografer). Sedan får spelaren också ett pris. Nej inte en klubba med styrelsens autografer. =))
Det har redan börjat komma in lite bidrag men jag vill ha mycket mer. Så fundera vilken du tycker är den bästa spelaren i Timrå 2007/08 och maila mig. Se information: www.tikare.se/nyheter/?nid=654
Maggan: Det är väl inte så mycket att skryta med. Jag är säker på att dom flesta här inne klarar tre saker sammtidtigt. Tex. Dricka öl,äta varma smörgåsar, och se hockey på tv sammtidigt.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.