Joslan00: Didde är saknad, speciellt i det fysiska spelet framför mål.
Jonte Dahlén är vår president. Men Karlkvist är precis samma spelartyp. Lever mest på spel i PP etc. Vilket vill säga, om de små ryktena stämmer att Schweiz kan vara aktuellt, så år han inte så "omöjlig" att ersätta för sina 300k+ Utan att vilja låta allt för elak eller otacksam till vad han gjort för oss.
roger_sundsvall: Bra analys av Lundqvist i studion: Det är viktigt att övriga spelare också tar sitt ansvar och fyller på i anfall och inte förlitar sig på att t ex Hållander skall göra allt själv
Timrå är klart bättre i första. Men. 1 - 0 går Linus Erikssons (som Olli insisterar på att spela hela tiden, oavsett vad) bort sig totalt. 2 - 0 är en målvaktstavla.
Nu förväntar jag mig att Jokinen kör med bästa laget, dvs en fjärde femma med Bojjan center och Oliver och Pääjärvi! Ericsson kan komma in och avlasta ibland. Han är alldeles för lätt och har en del för att förbättra för att vara SHL spelare nu men framöver så men måste se till nuet!
Så nu hoppas jag Jokinen agerar i NHL stil framöver vad gäller coachande och laguppställning.
Två allsvenska lag på isen i afton. Blir bara ren affekt om jag ska utveckla resonemanget så nöjer mig med det så länge och låter laget få visa vad de går för närmsta 2-3 matcherna innan man går vidare med analyser och hissar/dissar.
bar mofftak: Satt faktiskt och tänkte på det innan. Nånting har hånt med Lander.
Hans första säsong i återkomsten var han ju smått dominant på isen.
Men från förra säsongen har det hänt nånting. En skugga av sitt forna jag.
Därav extremt viktig säsong Kimmo har framför sig, då vår största vinnarskalle i Hållander kommer försvinna(Oliver Kapanen tycker jag också har vinnarmentalitet och står upp fysiskt och inte åker och gömmer sig?
Vi måste få in både spets och karaktärer på samma gång. Inte omöjligt, men en utmaning deluxe.
Just nu är det för mycket pappsyken i laget tyvärr.
Svensson säger sanningen. Inga kamptakter framför mål och kollar vi på backar som Svensson så illustrerar Forsmark det totala nonchalansen när han istället för enkel passning drar en halvmåne och passar bakom ryggen till en m0d0 frw…
Eronen får illustrera backarna oförmåga att lägga puckar på motståndarens kasse…
Skönt med utvecklingspotential.
Nu kör vi i andra! Kämpa!
Lander är inte alls med idag… Kämpa
Dahlén ihop med Lander är en katastrof.
Dahlén är en finlirare som skarvpassar och åker för att bli bevakad och öppnar ytor…
Lander funkar inte alls på det viset…
Han spelar tydligt och rejält med marginaler och ser ut som ett flipperspel när Dahlén skarvpassar…
roger_sundsvall: Vi har en spelare som kan bära in pucken eller skapa något(hållander) Resterande spelar enbart runt sargena o tappar puck. T om kommentatorerna förra matchen säger det. Sjukt orörliga o vinner knappt en närkamp i offensiv zon.
Kolla MoDo, dom spelar mer direkt i mitten o skapar mkt mer.
Näste man som tar en utvisning i offensiv zon åker inte med i bussen hem.
roger_sundsvall: Våra backar tycker jag hittills klarat sig rätt så bra. Blir lite fundersam dock på Forsmark som verkar frånvarande och seg. Skulle behöva en elstöt så det blir lite fart på honom. Sedan verkar det vara panik ibland när man har pucken och blir trängd i mittzon så slänger man iväg den istället för att spela hem. År dom nervösa eller vad?
Det är verkligen trist att konstatera att årets Timrå IK, under ledning av Olli Jokinen och med spelare som Hållander, Dahlen, Kapanen, Lander, Wedin och flera andra, inte är ett enda spår bättre än förra säsongens upplaga. Att inte ... | Läs mer