Nä det får vara slut med semesterveckor under uppehållen, var värt att prova men funkar uppenbarligen inte. Bättre träna tungt under uppehållen och lättare mellan matcherna. Finns ingen anledning spelarna ska få 4 extra semesterveckor under säsongen.
RunarUp: Jag tycker backsidan överlag är lite felbyggd. för många långsamma trubbiga backar, behöver få in lite rörlighet och spets till nästa säsong, kanske därför Kapanen har stått ut lite på slutet
Erre92: Skulle tro att det är spelartyperna som sänker Timrå IK. Och den oerhört långsamma och speldumma backsidan så klart.
Timrås stjärnor trivs bäst på hösten när spelet är lite skönare och andra lag försöker hitta sitt spel. Näe serien dras ihop och intensiteten ökar faller våra stjärnor ur. Man söker utsida och gnuggar sarghörn, vill inte ta fighten fullt ut. Det gör mer ont att ta sig in mot mål. Dessutom har övriga lag börjat sätta sin defensiv och sitt spel. Då blir det ännu tuffare. Timrås spelsystem lutar sig mot "framtungheten". Lite; gör vad ni vill offensivt, ni löser det säkert.
Det finns ingen plan B när stjärnorna strösslar skott i magplattan. Ingen tanke på att gå på backskott och grisa in mål. Det är ju dessutom helt fruktlöst eftersom det knappt finns en back som självmant kan skapa sig skottutrymme. Man är helt enkelt för slö på skridskorna.
Kapanen och Hållander blir givetvis enormt tunga tapp nästa år. Men om Kapanen sr kan ersätta dom någorlunda samtidigt som han lyckas göra om backsidan totalt kan nästa säsong ändå bli hyfsad. Gör han inte det, ja då är det nog början på slutet.
Jag tror (och har trott ganska länge nu) att Timrå slutar 8:a och åker ut i första omgången. Det här spelet överlever inte ett slutspel.
Zäta75: Börjar på bortaplan som bättre rankat play-in lag också.. ”9av10 vinner laget som vinner första matchen, matchserien”. Hål i hela jävla huvvet i bäst av 3.. 🤦🏻♂️
Vi kanske inte ens blir sjua som det ser ut nu.. Måste väl ändå i såfall anses vara lite av ett praktfiasko efter att ha huserat mellan tredje och femte plats större delen av säsongen. Timrå Ik ger epitetet att vara sämst när det gäller och loosermentalitet ett ansikte .
Smokey: Det är förbannat märkligt att laget ska klappa ihop i slutet av säsongen i år igen. Vi skulle ju vara det mest vältränade laget i år enligt Jokinen, känns snarare som mest slitna laget. Kanske dags att ge hela truppen ledigt ifrån träningen resten av säsongen, verkar behöva vila upp sig hela bunten...
Eller är det ett taktiskt genidrag att falla igenom, hoppas att vi tar en 8e plats till kvartsfinalen och knäcka Brynäs och sen leva på hypen ifrån det?
Banal: Laget har sett trötta ut hela säsongen. Med en handfull dödsryck här och där ska tilläggas. 3 matcher kvar efter den här skiten, fan va gött och kunna släppa detta elände
Så jävla besviken på Lander denna säsong. Kapten... Fan kollar man matchavsnitten borde Svensson eller pääjärvi ha den rollen. Och för att inte tala om Dahlen, assisterande? Knäpptyst i omklädningsrummet.
Sputnik1: Vadå steppa upp begriper du inte att alla dessa jävla hemvändande sopor har sett sina bästa dagar kommer bli en slagpåse nästa säsong med ALLA dessa kompis kontrakt 💯%
FrOllik: är det nån jävla skit i laget som sänker oss? 2 säsonger i rad, 2 olika tränare. Rykten om spelare som försvinner till höger och vänster. Laget går ner sig efter att stundtals dominanta matcher. Vad fan pågår i detta lag?
Svårt att hålla tron vid liv på detta gäng. Når Olli ut till spelarna ? En fråga jag har i mina tankar. Vart är Dalles ledord?”den som ger upp nu kommer jag aldrig förlåta”?
Nä det får vara slut med semesterveckor under uppehållen, var värt att prova men funkar uppenbarligen inte. Bättre träna tungt under uppehållen och lättare mellan matcherna. Finns ingen anledning spelarna ska få 4 extra semesterveckor under säsongen.