1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595871 inlägg · 6216 ämnen
« · 2836699 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Du säger hela tiden att du inte tänker bry dig mer, men likt förbannat är du här 30 minuter senare och dampar loss. Komiskt!

Nä nu ge Ja fan i elännet å kvällens skitmatch!!!
STÅ UPP FÖR TIMRÅ IK I MED OCH MOTGÅNG!!
Som " SHERIFFENS " far å ja prat om ikväll!!💪💪💪
Vi ses i Väksjö på tirsda å ja hopp vi ses rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Nu ladd vi tä nästa vecka som ä ny å nya möjligheter 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1739126650755_Op9vpHFf5whE4iL.jpg

JonteD: Okej stick då.

Jåkkinen: Det är hat när man bara kastar skit på honom INGEN ANNAN I LAGET SOM TJÄNAR I PRINCIP LIKA MYCKET!!!!!!! Det är hat när han inte gör mål, inte passar rätt,tar för lång tid på sig men jag tänker inte bry mig o eventuellt skänka pengar till laget i fortsättningen och de beror på ogillande av mig o min kompis!!!

Dutten:

Dåligt Boxplay?

roger_sundsvall: är der så hårda träningar egentligen?? Förutom Hållander så ser de ut att sakna energi efter en period.

Det går inte att sätta ord på besvikelsen ikväll. Jag hade bjudit över vänner som är insatta i fotbollen med AIK som inte hade en aning om förutsättningarna. Efter min utläggning var det klart som solsken för dom. Det fanns bara att vinna. Inget annat fanns på kartan. Dom trodde det var självklart hur moroten fanns där för Timrå att vinna ikväll. Och herregud vad jag inte kunde försvara oss efter detta.

Att kärnan är mentalt skör kanske vi kunde förutspå efter förra säsongen. Men att nu, med ett byte av en tränare som skulle få fart på oss ger samma resultat som förra säsongen visar för mig att det bara har att göra med truppen. Dom kan inte leverera när det gäller som mest. Det är fakta. Så har det varit två säsonger i rad nu och det är ingen slump. Dom kommer inte överrens i sitt spel helt enkelt. Samtidigt som dessa spelare har ett stort hjärta för klubben så blir det extra påtagligt hur krampaktigt det blir när vi misslyckas såhär. Ridå.

Fan. Nu går jag och städar efter vårt galej.

Trodde aldrig att jag skulle skriva detta men dagens match var ingen höjdare. Mellon var bättre :-D

www.youtube.com/watch?v=li8po1KVvYA

JonteD: Vidriga kommentarer var väl att ta i. Han spelar inte speciellt bra just nu. Om ni är polare kanske du inte ska hänga här. Finns det inte nån beryktad facebookgrupp där det är lite lugnare ton. Det kanske är nåt för dig?

Man blir jävligt glad när det går bra och jävligt arg när det går dåligt. Det är väl det som är lite tjusningen med det här. Då är det ju bra att det finns nåt forum man avreagera sig på utan att det går till överdrift såklart.

JonteD: Vissa tycker att Dahlén presterar för dåligt sett till lön, hur får du det till hat?

Tycker också att han får mycket oförtjänt skit men har man en topplön i denna liga så förväntas det att man kliver fram och är skillnaden när det väl behövs.

FrOllik: vissa kanske inte pallar
jokkinens hårda träning
men vi har inga andra backar o sätta in

k1modo: njut av tiden, snart är de kval

SMÅLAND: Skönt för han att slippa det här losergänget.

Dutten: Balanserad analys av dig i detta skede, cred till dig. Är enig att hålla med om allt, dock tycker jag att fingertoppskänslan kring de finska back värvningarna med facit i hand är stora besvikelser, främst nävykä. Otroligt dålig! Mjuk och slö. Kapanen får en slev där, hade han satt de två värvningarna hade dom gett oss det vi saknade. Nu saknar vi istället Erixon och Didde.

Jag tror ärligt de är livrädda att vinna. Att uttala orden sm guld ger dom stora skälvan. Kravbilden har inte synkat med deras mentala styrka. Rent kapacitetsmässigt är dom på hög nivå. Men det verkar inte räcka i år igen.

Sen igen, når Olli ut med hur han vill de ska spela? Är han pedagogiskt kompetent? Får han inte ut det spelar det ingen roll om han är gretsky! Är träningen för hård så de inte orkar, har dom hittat rätt balans där?

X-Län: Går inte att leva på.gamla meriter oavsett hur bra man varit och hur mycket man gjort för Timrå...bidrar man inte i paritet till den lön man har och en gång krävt för att spela i timrå.så ska man ha mängder med kritik..
Sett till lön så skall en sån som Dahlen för det första höja sig och gå i bräschen sånna här matcher .och framförallt i slutet av säsongen .inte försvinna totalt.

bgs: Tycker siffrorna understöder mitt argument. Vi har alldeles för dåligt powerplay och boxplay med tanke på vårt material. Som sagt, den förra säsongen var väl så bra, trots att flera av våra tongivande spelare då underpresterade samt sämre målvaktsspel. Jag betraktar också laget som helhet bättre i år (Kapanen vs. Hanzl, etc.).

Problemet är att det här spelarmaterialet inte presterar så bra som det bör kunna göra. För det är ledarstaben ansvarig.

Hypocrisy: Jaha du och Otto är dom som tydligen har utan att bli avstängda dom vidrigaste komentarer om våra spelare förlåt Jonathan som är den bäst betalda och som inte syns elr gör mål varje match men jag
kommer att ta bort mig från boken därför att de blir för mycket för mig att kunna svälja av hat mot min kompis bara för att han har hög lön!! Jag tror inte att ngn kommer att sakna mig för jag är inte tillräckligt brutal mot laget i mina komentarer!! Signing out!🇺🇿

På lörta bli sist gång vi njut av Hållanner innan hann ta båten tä Amerika!!

Jåkkinen: Du vill inte veta vad som försigår bland släkten i Övik..

k1modo: Blir man gravid av en slakt?🤔

Bada bada bastu

Andersson: Sket o sket. Tanken va inte att rikta statistiken på något sätt. Men ja svart på vitt är det en hel del siffror som är bättre.

Jacke ha väl haft en del tunga matcher emellanåt. Juel har levererat stabilt.

Jag summerar det iaf som att vi har 2 bra målvakter o kan bli lite trött så fort en av våra målvakter släpper in ett mål skulle den andra ha stått enligt experterna.

Säsongen är inte över än! Vi vet, att det här laget kan spela grym hockey när det stämmer. Får hoppas det kan göra det lite oftare här i slutet..

Sluta ett par placeringar upp o va klar för kvartsfinal mot Färjestad är ju inte något drömscenario heller.

Sitter asputt i soffan tvingad till mello. Och vad får jag se? Fina västra stå!

Tänka sig. Västra stå fick vara med i Mellofinalen.

bgs: Nu sket det sig med JJ % tack vare matchen idag

öret har luleå...svår tippad
lekis har frölunda..lurig,tror på frölunda
mif mot rögle...rögle vinner

Dutten: Statistik är roligt.

Här kommer lite från förra vs detta år:

Powerplay: 16,51%. vs 21,4%

Boxplay: 74,23% vs 81,7%(bäst i shl)

Gjorda mål: 133 vs 138 (1 match mindre)

Insläppta mål: 137 vs 125 (1 match mindre)

Räddnings% JJ: 89,87% vs 90,16%

Vi har enligt många ”SHLs svagaste backsida”, ändå är det endast 3 lag som släppt in färre mål. Frölunda, Brynäs och Luleå. Luleå endast 1 mindre än oss.

0tto: Haha ja dom har det inte lätt att få ihop det

Sputnik1: Jokinen hade nog rätt ändå. Ett bra lag förlorar inte 5 matcher på raken mer än 4 gånger per säsong. Vi klarade målet!1!!1

Rip Kirby: Han har också 6 fingrar per hand, säger ju en del.

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2025-03-08
Alla viker med sig totalt och gemensamt. under minsta lilla press stressiga

k1modo: Ni vinner med 3 mål och du kallar det för "slakt"?

Örebro Leksand Malmö . Oändliga alternativ . Här rankade från värst till bäst

Gooode: haha, jaa där har vi svaret

Sputnik1: klockrent rätt

k1modo: grattis till segern, enkelt
vi körde med mysbrallor,

FrOllik: Jag landar ändå i att ansvaret för detta måste hamna hos ledarstaben. Vi har i de flesta delar ett bättre lag i år. Våra poängspelare gör statistiskt sett riktigt bra säsonger (Hållander, Dahlén, Wedin, Pettersson och Kapanen) samtidigt som vi har seriens bästa målvakt. Backsidan har förstärkts under säsongen med på pappret riktigt bra värvningar. En placering bland de sex främsta tycker jag absolut att man kan förvänta sig av det här laget.

Ärligt talat tycker jag att det finns en del att önska från Jokinen. Han har mycket svårt att ändra karaktären på matcherna och är oväntat passiv som matchcoach. Jämför exempelvis med hur Ante alltid såg till att matcha en av toppkedjorna vid offensiv tekning. Jokinen rullar mer konsekvent på kedjorna och matchar inte heller konsekvent våra defensivt duktiga spelare (Lander, Pääjärvi, etc.) mot motståndarnas toppspelare. Vårt powerplay har sett över hela säsongen varit för dåligt (men inte lika illa som förra året). Sammansättningen av kedjorna lämnar också en del övrigt att önska samt oförmågan att ta oss ur svackor. Sammanfattningsvis hade jag betydligt högre förväntningar på ledningen.

Gooode: Alltid skönt att slakta Timrå! Synd bara att det lär vara sista gången på ett bra tag. Vår sopiga sportchef kommer köra ner oss till Ettan, så det lär ta tills 2035 innan vi är tillbaka i SHL igen.

Hoppas ni vänder på det här och tar er långt nu i slutspelet.

X-Län: Sen tror jag fortsatt att det största bekymret är vårt skevt byggda backsida. Jag hade ju tagit Bernhardt alla dar i veckan nu.

Spelet bakifrån sätter våra forwards i trångmål. Där det sprids puckar hejvilt mellanåt. Lägg till det obefintliga offensiva spelet i offensiv zon. Där vissa backar stirrar på pucken och får panik när man får pucken på offensiv blå.

Näkyvä och Eronen har helt missförstått "in your face".
Det innbär alltså inte att sprida puckar som ger dina medspelare en motståndare direkt i Fejset..

Med en mer kreativa och spelsmarta backar så kommer vi få ut mer av spelare som Dahlén med. Nu är vårt lag så brett och vi synkar inte alls som en enhet.

VA Ä JOKKIS ANNALYS ÖVER FÖRFALLE???
Stå upp för fan el AVGÅ!!!
Spring å göm sä å nu ska ni tä mina hemtrakt!!
Dags att vakna för helvete!!

covfefe: Bra tanke. Vi har gjort riktigt bra matcher tidigare på säsongen när Dahlen varit skadad eller avstängd. Han bidrar inget nu ändå så då kan han lika gärna sitta på bänken.

covfefe: denna säsong ska spelas färdigt. Då vill jag hellre att fokuset ligger på att få tillbaka formen på dem. Så nä inte peta. Det är ju bekvämt…

Spela ska det vara.

FHC och Brünass de där sköna vinsterna vi hade…
Fysiskt hårda och tuffa matcher…

Efteråt känns det som om vårt lag kollektivt bestämde sig för att aldrig spela så igen! Walli Pääjärvi och backarna bara tvärslutade med fysiken.

Bara la av, försvarar sig passivt och ALLA spelare har börjat peta med klubbor istället för sätta kroppen i dueller. Tripping slahing och high stick haglar åt höger och vänster…

Timrå kör ett smart upplägg. Kör 6 raka torsk bara för att landa på plats 8, få möta Leksand där för att gå vidare till brynäs sedan. ( Alla tror att vi är inne i en tuff period) Förstod att Jokinen hade en räv bakom örat!

SM-GÖLD!

roger_sundsvall: Erixon har ju kostat mer än han smakat.. Hade vi nån siffra på hans månadslön?

Olli Nomadinen : Växjö kan teoretiskt sett spela på resultat i andra matcherna och lägga sig mot oss för att välja sin motståndare. Hemmafördel har de oavsett då de blir 7a eller 8a o är chanslös på top-6.

Hypocrisy: borde varit krig för flera omgångar sedan, men man har slagit sig på bröstet för tidigt och tappat ödmjukheten. Vad väntar dom på?
Enda positiva att vi är helt rökta med fbk i kvarten. Har vi chans att få Leksand i play in kanske det är en bättre väg för oss att gå. Men just nu måste jag erkänna att jag känner mig uppgiven. Hoppas skaka av mig den känslan efter helgen. Men många funderingar nu.

Vi har laget vi har....tyvärr
på backsidan kan de inte bli sämre
lär bli stora förändringar till nästa år
ingen av utgående förlängs
finnarna o forsmark lär kosta en del
finns bättre spelare för dom pengarna

söder över: Peta hellre Dahlén och Pettersson i sista matchen.

Zäta75: Slutspel är kul och helt öppet. Från play in till eventuell final. Hursomhelst, CHL vill man undvika. Bara en massa matcher extra utöver SHL.

Det vore faktiskt jävligt kul om Jokinen kunde peta Hållander och Kapanen sista matchen.

Det terapeutiska värdet för truppen att inte ha dessa två att luta sig mot och inte verkligen delta i matcherna kanske skulle vara vettigt.

Lundmark svek lite igen nu. Försöker spela med kreativitet när han hamnar med Hållander och Kapanen. Så synd!
Han ska spela sitt spel! Samma spel som han gör i tredje eller fjärdekedjan.

Utöver Hållander och Kapanen och stundtals Wedin så gäller det samtliga! Backar målisar, frw och ledare att fucking bidra! Vaaaaaarenda jävla byte man får!

Tuggga puck!
Älska Timrå!

Snart ny chans att vinna!

« · 2836699 · »