Sputnik1: Har Erixon och Melander varit på is eller bara varit i gymmet och cyklat tro? Om dom inte ens kunnat åka skridskor lär det ta lång tid till tävlingsdag. Vi lär behöva en till back,kanske från ngt avhängt lag i Finland?
0tto: Lindgren har gjort det jättebra! Sedan så borde väl Melander och Erixon vara i princip gratis vid det här laget? Det vore verkligen skönt med åtta backar inklusive Lindgren!
Tom Topp: Sen är jag väl inte helt såld på Melander. Färgade väl inte jättemycket innan skadan och lär nog ha svårt att platsa efter ett sånt långt uppehåll. Där är det tack för tiden och leta annat för hans del till nästa säsong. Jag håller nog Lindgren före honom till och med.
Vad gäller Erixon så går det ju inte att bygga nånting kring honom framöver. Lika skör som Didde och det har väl tisslats om att karriären kan komma att vara över till och med.
Jag hoppas innerligen att det finns en liten slant att hitta en breddback innan Februarifönstret.
jhnd91: Tror matchavsnittet Malmö kom ut sent på söndagskvällen. Reagerade på det, att det nog inte var någons kontorstimmar.
Tror därför det är viktigt att så många som möjligt ser, gillar, prenumerera osv. Så det kan fortsätta då kontunerligtet är en proffsighet i vilken bransch/ arbete som helst.
Älskar att se laget man följt sen man var barn i dessa matxhavsnitt. Tejpa klubbor, dricka kaffe, hur de snackar i period pauser osv.
Hank: Ja, fast en till skada så har vi bara 6 st varav en junior som måste spela mycket. Ingen ideal situation. Men om Erixon/Melander är tillbaka snart så löser det sig.
Vi har inte pengar som HV mfl att shoppa loss för som Cobbel skrev.
Zäta75: Det är tur att vi har lika stor plånbok som HV så vi har sjön att ösa ur :) Vi får nog helt sonika vänta in Melander/Erixon alternativt nöja oss med att vi går kort om backar ett tag.
Offerlamm: Ett fantastiskt uppsving gällande detta! Mycket (det mesta) cred ska ju gå till Niklas Edin som verkligen gör sitt yttersta i att få ut material till alla oss fans. Inte nog med att han alltid är där och springer runt och filmar och åker med på resor, han är även ruggigt snabb med att få ut materialet med tanke på att det är en hel del arbete med klippning etc. Som jag har förstått det så är det inte hans heltidsjobb heller så man får nog räkna med X antal ideella timmar från hans sida för att Timrå IK ska växa som varumärke. Jag är helt säker på att responsen Timrå får i den här frågan är avgörande för hur framtiden ser ut vad gäller material som matchasvnitt osv. Där har vi alla en viktig roll då det är vi som är publiken!
Oavsett, så är det uppiggande efter en stormig månad att kunna säga att han är rätt människa, på rätt plats/position i föreningen.
Sputnik1: Om bruten handled på Didde är han ju troligen borta resten av säsongen. Då bör vi nog ta in en ersättare. Hardegård vore den bästa lösningen.
Sputnik1: men nog är det väl själva faan! Nu får klubben gå ut med statusen på Erixon och Melander! Är någon av dom på G, eller är det hela säsongen som gäller?
Tittade lite på Timrås youtube kanal, väldigt högkvalitativt material. Kanalen har ökat mycket med de bra matchavsnitten som kommer kontunerligt, tog extra fart efter Jokinens utskällning.
Jämförde lite siffror med andra Elitserie lag :
Timrå: 5780 prenumeranter och 435 videos MODO : 4170 P och 193 videos Luleå : 7610 p, 1795 videos Örebro: 2040 p, 1141 videos Växjö: 2320 p 1455 videos Brynäs: 7970 p 1222 videos Leksand: 5050 p , 790 videos Färjestad : 8880 p och 1187 videos.
Materialet som läggs upp om man jämför med tex örebros och Lakers är extremt bra och välsorterat.
Kan inte tänka mig att många fans får sån inblick i omklädningsrummet som vi får.
Är en ynnest, så vill berömma de som står bakom. Är troligen viktig sponsor mässigt med.
Sputnik1: Läser på X att Det ryktas om bruten habdled på Didde.
Med tanke på osäkerheten med Erixon så måste nog Kimmo sondera marknaden inför ett kommande slutspel. 6 ordinarie är lite väl tunnt. Inget ont om Lindgren.
Luleå skulle ju mer än gärna få frigöra Hardegård redan nu..
SMÅLAND: Ja ni 17 matcher kvar och de kommande två matcherna är mot konkurrenter på topp 6 som vill gå om oss och ta vår 3:e plats. 1-2 matcher är på intet sätt avgörande för hur tabellen slutar, men nog skulle det vara ett statement att ta 2 st 3 poängare mot Rönnbergs Frölunda hemma och Bulans Luleå i Delfinen? Om inte annat skulle det göra att vi tål några förluster längre fram och ändå kan komma topp 3. Om vi vill kunna passera Brynäs och/eller FBK bör vi nog iaf vinna minst 1 av kommande 2 matcher. Spänannde blir det. Om vi kan behålla samma energi som vi haft de senaste matcherna har vi goda chanser.
Idag lär vi väl få reda på hur det står till med Strömberg. Är han åter snart eller måste han vila flera veckor igen är frågan.
Apropå nånting så räknade jag ut vilket lag av Timrå och modo som varit bäst säsong för säsong back in the days (2013). Kom på det igen när jag hittade min beräkning i en fil på datorn och uppdaterade och titt minsann, vi gick om modo igen ... | #Läs mer ·