Patrick: Jag hängde inte riktigt med... Varför bör idrottsevenemanget vara välbesökt för att manliga cheerleaders ska vara aktuella?? På tjejhockey och tjejfotboll är det säkert mest tjejer...
HH: Du sökte förgäves jag var inte där....jag ska sluta gå på hockey (kanske) det är sånt satans gnäll på sittplatspubliken. Sedan har jag glömt bort vem min sittapåaxlarnapojke var.
Octagon: Jag brukar aldrig se på kvinnor som idrottar så länge det inte rör sig om friidrott och där har jag aldrig sett några cheerleaders överhuvudtaget.
Om det nu i Sverige fanns en idrott som kvinnor utövade som dessutom lockade stora mängder kvinnlig publik så kan jag mycket väl tänka mig att manliga cheerleaders vore förekommande. Hittills har jag dock inte sett någon sådan idrott i Sverige.
NEEEJ! (håller upp ett kors mot datorn) Dom där manliga cheerleadersen från Malmökampen måste bara låsas in i något mörkt och fuktigt utrymme (finns styrketräningsrummet i hallen kvar?) Även om Pridefestivaler och andra obskyra fester för oliktänkande vinner allt mer terräng så måste det få finnas gränser. Jag vet en kille som inte kunde ha sex på nästan ett halvår efter den där upplevelsen. Och då berodde det inte på brist på trevliga kvinnfolk. Hörde också att förbundet funderade på att förbjuda den formen av psykning. Enligt uppgifter så går forfarande vissa MIF-spelare på terapi.
Patrick: Det må vara hänt att några flåsiga gubbar på sittplats blir till sig och motvilligt bidrar till stämningen men i mina feministiska ögon är cheerleaders inget annat än en återspegling av ett osunt tänkande. Killarna spelar och tjejerna står på sidan och åmar sig…
Har du någonsin sett manliga cheerleaders på tjejidrott??
Om jag behöver kvinnlig fägring söker jag annorstädes.
HH: Skulle halvtidsreklamen börja bestå av "flickor som springer runt och visar näverkorgar" så närmar vi oss snabbt lex Tranås.
Tranås är en föregångare när det gäller uppmärksamhetsbaserade reklamtrix... Såg att någon TV-kanal i Finland kör med strippande nyhetsuppläsare. Det hade Tranås redan i Kvalserien för flera år sedan. Vi som var där glömmer aldrig... Och det är väl det reklam handlar om?
Octagon: Jag är inte heller någon jättestor anhängare av amerikaniseringen Red Eagles. Låter mest bara barnsligt. När det gäller Strimmorna så tycker jag faktiskt att de tillför en hel del. Det är väldigt många gånger jag sett dem få fart på den annars så extremt tröga sittplatspubliken. Där gör de ett jättebra jobb! I övrigt så gör de varken till eller från för min egen del. Jag tittar hellre på när spelarna åker för att byta så att man ser vilka som byts ut, tittar när spelarna ställer upp inför teknik, vilka positioner de har osv. Några Strimmor finns inte i mitt synfält under en hockeymatch, men uppenbarligen gör de det för många på sittplats och det tycker jag att vi ska vara glada över.
Bo Wasa, HH: Den stora utmaningen ligger i att öka omsättningen och bevara det genuina. Det är bara att inse att den gamla tidens hockey är historia. Man önskar dock att ledningen skall inse att allt som kommer från andra sidan inte är saliggörande. I anslutning till detta vill jag bara ytterligare en gång släpa fram min gamla käpphäst, bort med Strimmorna. De är jätteduktiga (eventuellt), men jag ser inte att de tillför stämningen särskilt mycket.
Vi heter Timrå IK och inte Red Eagles eller nåt annat amerikaniserat skit...
Bo Wasa: En lösning vore förmodligen att höja biljettpriset till NHL-nivå. Typ 800 kr/match eller vad de nu ligger på. Lär dock bli lite svårt att fylla hallen då bara... Vi behöver således företag som snällt ställer upp och sponsrar och blir tilldelade reklamutrymme + att några spelare i truppen spelar en golfrunda med företagets styrelse under sommaren...
Hum... I Dagbladet ges visst en aningen annorlunda version. Där står det att Renberg bara skulle vara med ett byte. Antar att jag var felinformerad på den punkten, men något tillstånd tror jag inte att han hade i vilket fall. Annars så borde han ju ha spelat hela matchen som Nicklas Sundström gjorde tex.
HH; Utan dessa "kåta finansiärer" skulle du nog inte ha något lag att åka och titta på. Köp ett matchprogram och du kan vinna en klackring eller en brandsläckare !
Japp!!!, då har Hockeyn av Ano 01-02 smugit sig igång, lite försiktigt med SAIK och NSK, Personligen var jag bara på saik matchen, J-ligt bra tillställning inte så mycket lulul utan bara pang på, och inga reklam kåta finansiärer hade behov av att visa upp sina föremål i period pausen, Inget över drivet men hur j-la länge dröjer det innan man ska tvingas titta på en flicka som springer omkring och visar näverkorgar i pausen, med största entusiasm i tron att 5000 pers, åkt till ladan för att titta på några j-la näverkorgar,,,,,,,, Och den j-la reklam uppvisningen hur löjlig är den, iaf, jag visste tidigare att det fanns ett märke som heter Volvo, och Audi, och vill jag köpa en sådan så går jag på affären och hur många har råd att köpa dessa saker dom visar upp??? Jo dessa finansiärer, vi vanliga bönder på stå har f-n inte råd att slänga ut 300 papp för en folkvagn av senaste modell, kan inte gruppen för inbördes beundran, visa varandra vad dom har att komma med, i vipp logen finns väl overhead där med, så få jag äta min kokta med bröd ifred för 10 spänn så jag får i mig energi så jag klarar en period till..
Bo Wasa: Vet inte riktigt hur det var med Fredrik Modin, men Mikael Renberg hade inget tillstånd att vara med. Han bestämde dock själv att vara med två byten trots förbudet. Efter dessa byten meddelade han Lars-Eje att han tyckte det var så kul att han ville spela hela första perioden.
Det var i övrigt en kul tillställning. Lite väl trist match dock. Roligaste av allt var (åtminstone för min egen del) när klubbens historia drogs igenom till rösten av Hans Villius och de presenterade brorsan som "mannen som gav knätackligen ett ansikte".
Jag var på matchen ute i Njurunda och det var ju det - en massa lallande. Ganska förväntat visserligen... Jag ser fram emot när allvaret börjar i september hemma mot HV71.
Årets värvning blir Robert Jindrich. Det kände jag på mig redan i augusti ifjol. Nu är han äntligen här i alla fall. Nu har jag bara sett en jippomatch med honom, men hela karln utlyser lugn och självförtroende. Han vet vad han håller på med. Ska bli intressant att se honom mot Djurgårdens mopeder eller Färjestads snabbskrinnande forwards. Förmodligen kommer han att lösa situationerna i egen zon på ett minst lika effektivt sätt som fjolårets stjärnback. När säsongen kommit igång på allvar kommer ingen att sakna vår tidigare favoritspelare Pasi Petriläinen.
I övrigt så ska det bli intressant att se vad Wallin, Halvardsson, Nordgren och Simons kan uträtta. Halvardsson har jag varit väldigt tveksamt inställd till, men det kan ju mycket väl visa sig vara en smart värvning. Stor och hård verkar han vara i alla fall. Samma sak med Wallin. Rajamäki ska vi inte tala om... Motsvarar en Peltomaa på backplats? Han blir nog ytterst svårforcerad.
Detta måste vara första säsongen på år och dar som det lirande laget Timrå IK har ett riktigt hårt och köttigt försvar.
By the way... Matthiasson såg ju liten ut. Nästan lite Crippe size över honom nu och man jämför med tidigare.. Hoppas att vi får se en ny och bättre Matthiasson i år.
Att åter få beträda den heliga isladans superheliga sydvästra läktarsektion och där återse idel kända ansikten var en nåd att stilla bedja om. Eftersom gud hör bön blev fredagen en dag i glädjens tecken. SAIK-TIK ett gammalt klassikermöte.
Av nyförvärven imponerade Wallin mest. Även Simons verkade bra. DeeRoo gjorde en bra insats mellan stolparna och det märktes att såväl Crippe som Z hade lagt ned tid på skrotlyftning även om det i Crippes fall mest syftat till att hindra honom från att lätta från isen. Jag hoppas så infernaliskt att Henke Eriksson ska kunna blomma ut i år. Hans skridskoåkning är fantastisk och de anfall som han iscensätter fortskrider på NHL-maner. Diagonalpasset till Styf vid 1-0-målet var bländande.
Sista 7-8 minuterna började klacken, inklusive undertecknad, att ge sig till känna. Även de tråkigaste och mest beprövade ramsorna kändes i hela kroppen.
Jag skippade Njurundamatchen eftersom jag anser att det är helt ointressant med jippomatcher. Om det inte är kamp vad är det då?? Konst?? Ångematchen är likaså den bortrationaliserad. Hockey är blodigt allvar och inget j-vla lallande…
250kg: Ska man gå in på Tik- SAIK, så finns bara en besvikelse, Pratade med en för ett tag sedan som sade att sittplatts JAG!! alldrig mer,,,Men vart befan sig denne Lover boy, under den matchen??? F-n jag letade genom varenda kvadrat på Södra, inte en skympt förens man med tvång ricktade blicken mot Norra, där satt en the fettma boy, helt ovetande om sitt svek.
Och Friskans pastiller, skulle ju få sitta på axlarna på någon, såg inget av det heller,,,,,Går bara utför med ungdomen idag....
TIK-SAIK 2-2, ja en typisk försäsongsmatch, mkt felpass, felbedömningar o slagsmål... Kul att se nyförvärven i aktion, så här tyckte jag att de skötte sig:
De Rouville: bra, släppte få returer, men får ta på sig Klockares mål
Rajamäki: inte alls bra, kom hela tiden fel o såg faktiskt ut som ett rundningsmärke, men plus för sitt fantastiska mål :) Men det är tidigt än, o ja litar på att han blir bättre
Jindrich: varken bra lr dålig, men visade att han är en utsökt skridskoåkare...
Wallin: tyckte jag såg säker o stabil ut kan bli en överraskning...
Halvardsson: Överraskade lite på mig faktiskt, gjorde en stabil insats...
Hautamaa: en stark tjurig finne som blir riktigt bra när det verkligen gäller...
Simons: nja, hade hyfsad fart o kämpade på men dåligt tekande o visade sig inte så mkt framåt...
Nordgren: Sämsta tikare på plan, kan inte komma på att jag såg han ha pucken nångång, måste visa mer om han ska ta en plats i laget, det räcker inte att bara åka runt i cirklar...
I övriga laget så imponerade Lind, Robban, Källarsson o Styf mest. Henke gjorde en stark första period, tyckte första målet var hans. Zäta fick inte ut så mycket framåt men var imponernade stark bakåt. Övriga laget får godkänt o totalt blir det en godkänd premiärmatch i förhoppning om bättre.
Tyvärr så var jag inte o såg NSK matchen tack vare ett 30års kalas men sedan så är jag inte så förtjust i såna där jippomatcher heller...
Jindrich kommer att bli det absolut bästa nyförvärvet Tik gjort denna säsong! Det såg man inte minst i fredagens match. Trots första matchen och mkt ringrostighet visade han ändå att han knappt tagit av sig skridskorna.....
I SAIK var Ninimaa (stavas det så Kongo??) klart bäst. SAIK som allsvenskt lag ser bra ut och skulle förvåna mig om de inte är med och krigar om en plats i ES nästkommande säsong!
Som jag ser det var Timrå starka första tio minuterna samt sista tio minuterna i tredje perioden. Det räckte till oavgjort mot Skellefteå men det var hemskt vad Timrå missade chanser tycker jag.
Skellefteå såg mycket bra ut och Pär Mikaelsson skulle gå in i de allra flesta elitserielag.
Enligt mig så imponerade Robert Jindrich mest. Tycker också Christian Söderström var bra men han missade för mycket chanser.
hoppzan.....För det första så var det snarare uppvisning än match. Åtminstånde Timrå försökte hela tiden göra snygga avslut, med härligt klapp klapp spel. Lagen hade även bytt målvaker med varandra för att det skulle bli lite jämnare. Freddan stod första halvan i Njurunda och släppte in 5 mål. Phillipe ståd andra halvan och släppte bara in 1 mål. Timrå hade oerhört svårt att få hål på Phillipe, som svarade för några kanon räddning. Tilläggas ska också att det va väldigt kul att se hur Zäta behandlade sina egentliga lagkamrater. Så fort han fick en chans så rappade han eller trippade någon Timrå spelare, och både han och Tikarna bara skrattade, liksom domaren som inte tog många utvisningar. Målskyttar TIK: Crippe 2, Robban 1, Hautamma 1, Rajamäki 1, Och har för mig att det var Pelltomaa som gjorde det sista. NSK: Renberg 2, Huss 1, sen har jag minneslucka...
Vill bara meddela att brandsläckaren idag överräcktes till undertecknad vid en väldigt högtidlig cermoni ute på Björkön. :-)
Smokey: Jag bemödar mig inte med att bemöta ditt lilla påhopp på mig. Debatten är som jag tidigare skrev avslutad för min del. Ställer mig istället bakom ditt förslag att gemensamt stötta våra rödvita hjältar till ytterligare stordåd. Vårat gemensamma mål är ju ändå att det ska gå så bra som möjligt för Timrå IK.
Vilken djävulsk publiksiffra igår egentligen... Ca 2 500 pers på en sketen träningsmatch! Mot ett så pissigt gäng som SAIK... Mycket imponerande! Själv hade jag också tänkt gå, men ändrade mina planer som den toffel jag är... Lik förbannat hade jag säkert trevligare än ni som var på matchen...!
Nu vill ja veta allt om Njurunda matchen! Bättre spel än mot SAIK? DeRoo eller Freddan, vilken stod??och framför allt vilka var det som var målskyttar, i båda lagen?? Själv fick man så lov att åka på häst tävling, men skickade lillbrorsan till Njurunda istället. Gissa om ja blev glad när han kom hem med 2 autografer till MEJ av Renberg. Ibland är det bra att ha en lillebrorsa ändå.....gissa om jag blev glad=))
Jindrich verkar vara ett bra kap, i vart fall av det jag såg igår. Sedan tycker jag att Wallin såg hyfsad ut. Tror säkert att Tik höjt ribban på försvarssidan och det kommer gynna spelet över hela bannan. Kan bli en intressant vinter, men ack så tuff.....
nu börjar TIK031 röra på sig igen!! så ni som är intresserad av ett medlemsskap MAILA [email protected]!! eller ring 0709-960777 ni gamla medlemar får inom kort info om kommande säsong!!
Jag håller med. Jindrich verkade verkligen lugn i sitt spel och verkade ha en väldigt bra teknik. Kommer tillhöra Elitseriens bästa backar i vinter om inget otrevligt händer. Bruten stigbygel eller nått annat obehagligt.
Sen så imponerade Halvardsson på mig personligen. Har ärligt trott att han sög ganska hyffsat men så var ju inte fallet. Hade ju några hyffsade chanser.
Rajan verkade lite osäker så här i första matchen (Men lite osäker var ju de flesta spelarna), tvekade på om han skulle skjuta vissa tillfällen. Sen så visade han att han besitter en otrolig känsla! Han såg luckan på SAIK:s målis och bara skickade iväg pucken. Vilken känsla alltså!
Wallin däremot tog för sig ganska rejält upplevde jag det som. Sköt hejvilt, något som saknades lite i Timrå förra året om man bortser från Tjobba som heller sköt än passade av förståeliga skäl.
30rules: Håller med till 110%! Satt bredvid Tony Planowski under gårdagens match och han uttryckte sig mkt starkt om Timrås värvning!! "En världsklassback i Timrå", och jag instämmer!
Patrick: Jag hängde inte riktigt med... Varför bör idrottsevenemanget vara välbesökt för att manliga cheerleaders ska vara aktuella?? På tjejhockey och tjejfotboll är det säkert mest tjejer...