1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590413 inlägg · 6217 ämnen

The Lastlava Cavern Arena

« · 77113 · » Till forumet

Sv: The Lastlava Cavern Arena
El Maco: Sätter imot med att du inte vet vad Njurundas Baggböle
var känt för många härrans år sen!
Kommentera

Draget: Det kan aldrig finnas för många Baggböle. Slår vad om en meny på McDonalds att du inte vet varifrån namnet kommer...
Kommentera

El Maco: Baggböle är ett tungt namn i Indals församling!!!!Baggböle är klonat issåfall för det det ligger också här ute i Njurunda komun(gamla) hitanför Västanå eller Söröje IP....hahaha.
Kommentera

Se på GIF Sundsvall: Komunen gick in med 20 mille EU 20 mille
resten stod Norrporten för och det är en ruskigt stor byggnads jätte inte lika stor som Brittas firma, hon med magen men att tro att SCA skulle gå in i som sponsor ter sig omöjligt inte bara för att jag jobbbar där och chefen var där mot Gnagarna, skulle nog tro att Sundsvall och Timrå komuner måste gå ihop om en arena men jag tror det är omöjligt det med, Nordichallen går med flermiljonersunderskott varje år så det ser inge ljust ut men återkom om 5-10 år kanske ser det annorlunda ut då.
Tycker vi glömmer Arenaboomen för ett tag men visst blir det mysigt om en 2-3 år att ta sig till Gävle och få förstklassig comfort
men:

Tycker vi blickar mot Timrå IK nu i stället för matchen imorrn är livsviktig jag tror det blir stentufft som mot Löven borta, och sen att Leksand hade stora problem med Boden Statistik ni vet
men en 3a i morrn är nog ett måste intresant blir det naglarna!
Kommentera

När bygger Töva Tigers "The Huljen Millenium Dome"?
Kommentera

Coolt med ett litet automatkolon när man skriver ett svar. Tryck på "Besvara" och kolla själv!

Men till saken - varifrån kommer namnet Lastlava? Låter som att det kunnat vara en berstopp i Slovenien snarare än en knalle vid Indalsdeltat.

För den som undrar betyder Bjärme bergig trakt. Kovland är en förvanskning av Koffle men vad det skulle betyda minns jag inte från mellanstadiegeografin på Vallen.

Brödlösa är annars coolaste namnet i Sättna församling. Huljen ligger bra i munnen. Bodde jag i Horsta skulle jag säga till kompisarna att jag var från Laggarberg. Vad betyder Kvissleby? Vem är ansvarig för namnet Fuske? Kan något ortsnamn bli mer "Matfors" än Sörfjolsta? Ska vara Vattjom då... Baggböle är ett tungt namn i Indals församling.

Johan J din eländige teknolog: Vem - näst efter mig - är Kovlands viktigaste export avseende världsforskningen?
Kommentera

Jag tycker oxo att det är en underbar idé även om jag förståss inte kan bedöma hur realistisk den är. Jag känner ingen Lada-nostalgi, utan tycker att ett flott bergrum vore toppen.

En liten början till arenan finns ju redan mitt emot Bogrundet! Bygg vidare på det.

Tänk stort!
Kommentera

Härligt och se lite visioner!

Bygger ni Bergakungens Sal så garanterar jag att jag kommer. Är det så att jag inte kan komma på matchdatum så kommer jag ändå - det här är ju världsklass.

Skulle inte försvaret kunna bli medsponsor? Måste ju kunna gömma en massa Sundsvallare därinne om någon ond fiende, t ex Norge anfaller. Blir det storkrig så kan ni nog gömma Höga Kusten-bron också...

Allvarligt, det är en underbar idé, var skickar jag min stöd-hundralapp?
Kommentera

mike66:
Jag kan intyga dej om att vi kör så det knakar i Ivars gamla fabrik.
Jag är slö och fet, men fabben är vältrimmad. ;o)
Kommentera

Tycker spontant att Per HApps ideér är bra. Jag var själv i Gjöviks Arena i slutet av maj året före OS. Då var det bara ett stort hål i berget. Man hade monterat innertaket. Det fanns ett annat hål i berget strax söder om ishallen. Där var det visst simhall. Däremot var ishallen i Lillehammer ingen höjdare. Efter att bevistat skidtävlingar på förmiddagen, skulle vi se Tre Kronor på kvällen, under OS-94. Läktarna var ganska branta, vilket medförde att det knappt fanns plats för fötterna mellan framförvarandes ryggstöd och ens egen plats.
Fördelen med Per HApps förslag är ju att man kan använda sig av det isbelagda deltat som parkeringsplats;-)
Kommentera

mike66: Grejen är att någon verkade göra det du skriver till hemsk verklighet i söndags, det luktade nämligen misstänkt i någon av period pauserna. Känns som att du är lite misstänkt eftersom du helt osökt tog upp ämnet för att liksom försöka försvara dig själv och genom det säga att såna där företeelser ska vara helt okej i framtiden. Jag tillhör dock den stora skaran som inte håller med så från och med idag så kommer du nog bli "Piss-Micke" i mina ögon, skäms!

PS. Polisen har redan börjat plåta upp fantombilder runt om i Timrå men jag tycker vi ska backa upp Mike nu som den "fina" supporter han ändå är bortsett från ovanstående incident. Du har kanske någras stöd iaf Mike DS.

Känns som att detta ämne smutsar ner mitt rykte här på HS men vafan... Vilket rykte förresten?
Kommentera

Håckla:
Som den processoperatör du är på "Rövbrödersfabriken" så tycker jag att du "ni" som har det totala ansvaret för produktionen tar och ökar eran arbetstakt ett par procent så kanske det blir en ny lada såsmåningom!

Våga spränga!

Krossa Boden!
Kommentera

The Lastlava Cavern Arena

Här skulle Bärra L ha sin Sportsbar !!, han har ju ett helt museum med hockeygrejor.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Om ishall.

Ett beslut måste tas om ombyggnad eller ny hall, det spelar ingen roll när. Timrå kan åka ur när som helst, det kan alla lag.

Insprängt i Laslavaberget låter skittufft, WOW vilken hall det skulle bli.

Dags för SCA att vakna !!!.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Det jag tycker är absolut sämst med ladan är att det är svårt för barn att kunna få se något av matchen, och vad gör man när man är pissnödig?

Slår sig fram över folkhavet eller så hänger man ut den och gör sina behov på plats! Lite svårare då om man är av det andra könet. Eller så pissar man i byxorna! Bara att välja! Ja ni som har stått där nödig vet!

Bra att detta diskuteras för ladan är Sveriges sunkigaste ES hall alla Kategorier! Men visst har den sin tjusning också men det är nya tider och nu är det dags att agera!

Kosta vad det kosta vill, spräng oss ur krisen, våga spränga, våga vinna!

Stenkrossa Boden!
Kommentera

jo men iden är beroende på att sca spränger där ;)
Kommentera

Snackar man amfiteater så är det berget som ligger vid "plantförädlingen" intill E4-an. Bredvid ligger golfbanan, Fagga och flygplatsen åt andra hållet.
Kommentera

jag vet inte riktigt var lastlava berget ligger heller men kan det vara berget dom sprängde ur när deltavägen byggdes?
Kommentera

Att tänka fritt är att tänka stort. Vill man så kan man och det lär inte vara helt omöjligt. Men kan något sätta berget på kartan för en utflyttad Kovlänning?
Kommentera

En fullkomligt lysande idé Pelle!

Jag är inte riktigt säker på var platsen ligger, men har man inte nära till järnvägen också? En station där så...

Jag kommer också att tänka på inslaget om Köpenhamn FC:s stadion på TV härförleden. Där hävdades det att hyresintäkterna för evenemang stod för större delen av KFC:s intäkter. Men det är klart, folkunderlaget är väl lite större där.

Annars kan man ju alltid döpa om laget till SCA HC och bygga en ny hall i anslutning till sodapannan för att vinna skalfördelar.
Kommentera

RunarUp:
Nej, jag har fått en stor släng av intelligens.
Kommentera

en ny arena vore stimulerande för timrå och en bra ishall är en viktig del i klubbens dragningskraft kolla bara på gif...
Kommentera

jag tycker att ideén låter jättebra om tik kan få tag på pengarna dvs.. Jag tycker om ladan och läget också men för att vara ärlig så tycker jag att det låter jätteintresant :)
Kommentera

The Last Lover Cavern Arena? Låter porrigt värre, klart man är positiv.
Kommentera

Har inget att tillföra i debatten, men låter det inte som Kongo har fått en liten släng av PMS?

Timrå rockar tillbaka till elitserien!
Kommentera

Missförstå mig inte. Idén kan vara bra. Men jag känner mig inte tillräckligt insatt för att bedöma om det är ett bättre alternativ än det som tidigare planerats.
Kommentera

Alla projektledare här kan väl ta och kontakta Janne Söderström och presentera sin kostnadskalkyl. Samt peka på fördelarna med att bygga helt nytt istället för att bygga om.
Kommentera

Iden är så gott som klockren, vi gräver ner oss.
Timrå är underground. Minimala tecken ovan jord att vi existerar, det är ju perfekt.
Geografiska läget är väl ett frågetecken men jag måste säga att jag gillar iden med att slå ihop SCAs och TIKs intressen.
Kommentera

Qlan:
Som jag fattat det hela så gick det förslag som lagts på is ut på att TIK köper hallen för 39 miljoner. Ett skuldebrev upprättas, TIK betalar alltså inga rena pengar. Varje år får TIK fem miljoner i driftbridrag, dessa fem miljoner dras av från skuldebrevet.
Kommentera

Vi måste klara kontraktet först innan det kan bli några planer på nybygge/ombygge.
Kommentera

Kongo- Även om Du är välinformerad. Tror Du att kommunen skänker bort TIK 5 mille? Med sin dåliga ekonomi. Men, skit samma, jag tycker att The Lastlava Cavern Arena är en så bra idé så det vore en lika bra idé om vi supportrar kunde byta idéer kring den än å att tvista om andra saker.
Kommentera

Jag håller helt med Per HApps idé.. det verkar vara en väl planerad och igenom tänkt liten tanke som Per HApps plockat fram!

Kostnaden borde läggas på en ny hall i ett modernare stuk än plåt lådan. 90 mille på den plåtburken är bortkastade pengar enligt min mening.

I övrigt gillar jag kombinationen av SCA:s sparade pengar på material och TIK:s sparade pengar på bygget.

Den idén borde pamparna få upp ögonen för.
Kommentera

Qlan:
TIK betalar inte 40 miljoner, eller 39 för att vara exakt, rakt upp och ner till Timrå Kommun.
Av bokföringstekniska skäl är det tänkt att fem miljoner dras av varje år. Fem miljoner som ses som ett driftbidrag till Timrå IK.
Kommentera

Finssen med PerHApps idé är ju att SCA behöver mycke bergmassor för att bygga jättekajen på Östrand. Där ligger en stor, säkert mycket stor kostnad. Tas berget från Lastlava så blir ju arenan byggd av sig själv. Å frakten billig.
Vi kan glömma tankarna om att något storföretag skulle gå in och satsa på en arena likt de i Karlstad eller Jönköping. Vi får hitta egna lösningar till egna pengar.Å dom pengarna måste vi betala på inträdet.
Hellre fem mille på en spelartrupp än på en ny och högre plåtskoning på Isstadion För en ombyggnad där blir inte billig. Kommunen ska ju ha 40 mille för kåken. Bara räntan på dessa pengar ger oss en bra förstafemma
Om inte Norrporten fått bygga kontor runt Idrottsparken - vem tror att läktarbygget då kommit till? Sådan är verkligheten i Svall och inte bättre i Timrå
Jag håller på dej PerHApps. Kör hårt
Kommentera

Kongo:

Södra stå heligt för dig? Sedan 95/96 eller?

Under Dmitris era så stod Njurunda klanen på Norra läktaren. Sedan när klacken flyttade över. Så tänkte man, f-n nu kommer packet hit. Då flyttade vi över till Södra, för att slippa trumman. Där blev vi kvar även när klacken flyttade tillbaka en andra gång och nu är det Njurunda klanen som dominerar i klacken. Så kan det gå.

P.P är klar till nästa säsong.
Kommentera

Det lär inte bli billigt att spränga ut ett helt berg. Bättre att bygga på den nuvarande. Ska vi flytta så ska vi flytta till Birsta.

SCA måste gå in med stora pengar och sponsra. Hur kan LHC bygga en egen LLA plus att betala ut löner på över 8 miljoner till en spelare? Svaret är sponsorer plus en egen hall med loger som man säljer ut för en miljon styck. Dom har 30 st. Därför kan man värva spelare för 30 miljoner. LHC går mot slutspel. FBK blir ännu bättre nästa år. Spelarförlusterna blir inte så många. Malmö ska bygga nytt och lär värva rejält. Djurgården har Patrik kjellberg och Espen Knutsen på G. SCA det är dags att vakna.
Kommentera

Qlan:
Jag har kollat länktipset, tycker att det ser ut som en sämre variant av Scaniarinken, som förvisso är rätt bra.
Det viktiga är att få en försklassig arena någon gång i framtiden, oavsett om Timrå går upp i år eller inte. Då kan man kanske bli tvingad att bortse från känslor.
För övrigt anser jag att södra stå är helig mark.
Kommentera

Till alla tvivlare. gå in på länken i krönikan och titta på den 360 gradersfilmen.
Kommentera

PerHApps - du är rätt ute. Bättre idé om ett nybygge till rimlig kostnad får vi nog svårt att finna. Märk väl Det är vi som får pröjsa med biljetterna

Kongo Det finns dom som inte glömmer månskensrinken nere vid massamagasinen, men dom älskar hockey med TIK: Kan vi få en bra arena som PerHApps föreslår, så blir säkert upplevelsen minst lika stare med de röd/vita på rinken. Jag har kollat länktipset - gör det du också så blir du säkert impad.

Kör hårt PerHApps
Kommentera

Härligt Kongo, då är vi överens.
Tycker att Janne Söderström med underhuggare borde titta över mitt förslag innan dom köper en plåtlåda för 40 miljoner.

Sen har jag ett till förslag. När vi kommer till Leksand nästa vecka så borde vi bjuda tillbaks på knäckebrödet som vi fick av Leksand senast hemma.
En låda Oscars kan aldrig bli fel.
Kommentera

Jag vill gå på hockey i Timrå Isstadion. Ett Timrå Isstadion som har samma känsla som den ursprungliga ladan.
Kommentera

COLD MAN:
Dom är nog inte så inne på det här med sport överhuvudtaget.
Kommentera

Per HApps:
Självklart för.

Republikanerna och Demokraterna är nästan samma skit.
Kommentera

Kongo:
Vilken sport tillhör dom, hockey, vattenpolo eller?
Kommentera

Kongo, är du för eller emot att man lyfter horisonten lite?
Är du Republikan eller Demokrat???

Tycker att man borde undersöka möjligheterna i alla fall
Kommentera

Kongo:
Nä, men för mig och min fru.
Heja Timrå
Kommentera

COLD MAN:
Har du gjort dig till talesman för alla Timråsupportrar?
Kommentera

Vilken kanonidé! Det var väl så här han gjorde Alexander den Store. När ingen lyckats med att lösa den gordiska knuten så gjorde han det med ett svärdshygg. Ingen hade vågat göra det tidigAre. Därför PerHApps, du har lyckats hitta en lösning som hela supporterskaran borde backa upp. 2000 ståolatser. Ingen ny arena har tänkt så tufft på oss ståuppfans. Detta måste vara den ultimata lösningen. ABSOLUT PerHApps.
Nu måste väl gästboksskrivarna explodera av lycka och skrivglädje. Vi kör igång. varför inte numrera våra inlägg. Vi sätter PerHApps till ARENA # 1 och jag tar ARENA# 2. NU KÖR VI IGÅNG. ALEXANDERHUGGET ÄR UTDELAT.
Kommentera

En sådan Arena vill vi ha.
Heja Timrå
Kommentera

Glömde länktipset som kommer här.!!!!!
Kommentera

« · 77113 · »