1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590302 inlägg · 6216 ämnen

TIFO

« · 119464 · » Till forumet

Sv: TIFO
Dalan:
tror inte ni får skit för detta..
det är ju ändå omstädigheter som
ni inte kan råda över..lycka till med
erat arbete med TIFOT...
Kommentera

Pga. omständigheter TIFO gruppen inte kan råda över så blir det inget monster TIFO imorgon....
Beställningen har inte kommit än trots att det beställdes för 13 dagar sedan.... normalt tar det ca 5 dagar.

TIFOT kommer iställes ordnas någon match framöver, inget datum är spikat än..

Vi hoppas Ni har överseende med detta och inte lynchar oss när Ni skänkt pengar för premiären..
Kommentera

Vad härligt att ni skänker pengar...
Tänk om alla kunde vara som er. då skulle vi bli sveriges största TIFO grupp på nolltid. nu måste vi vänta till nästa säsong =)

På tisdag smäller det!!!
Kommentera

Knylan:
Har fixat om litegrann igen. Var väl en frän bild egentligen att ha på startsidan. Dalan och actionleffe som bjöd på sig själv;)

La in nedräknaren istället så att vi kan hålla koll på när nästa match spelas.

Kul att du får låna farsgubbens kamera. Se som sagt var till så att den är rätt inställd så att inte var och varannat kort är kolmörkt;) Det blir sååå jobbigt att redigera bilderna annars. Jag är inte tjurig så länge folk gör som jag vill;)

Länktips som följer..
Kommentera

mike66: Hård sida! En liten grej är väl bilden på startsidan, vet ej om den ger en riktigt seriös framtoning...=)

Har förresten ordnat upp med far så att jag ska få tillgång till en digitalkamera av högsta klass nu på tisdag så att det ska bli möjligt för er utomstående att få se hur vi jobbar och sedan bilder på själva arrangemanget. Bara jag lyckas få till bilderna i någorlunda bra kvalitet, kommer ihåg att Mike tjurade lite på grund av att bilderna från förra säsongen var mörka... =)
Kommentera

Dalan: Ska in på listan ja me;) Kommer ett par hundra framgenom.
Kommentera

Dalan: Kommer 300 i veckan....
Kommentera

mike66: Du e en bra göbbe du =))
Sidan ser bra ut, nu väntar vi bara på pengarna!!
Kommentera

Frella:
Har hottat upp tifosidan en aning. länktips följer...
Kommentera

mike66: Tackar, så nu kan alla gå in på sidan å sen skänka alla sina pengar till det PG nr som står på första sidan =)
Kommentera

Frella:
Nu är det kirrat. TIFO-sidan alltså.
Kommentera

Frella:
prata med mike66..han har säker bra
tips att komma med...
Kommentera

Har lagt upp en ny TIFO-sida, förbättrad startsida, men jag är inte så haj på det här med hemsidor, så menylänkarna, vill inte som jag vill, går ni in å titta kanske nån som kan det här kan säga mig hur man ska göra för att få de att visas på hela sidan?
Kommentera

Efter att vi fått in lite pengar nu under SCA Cupen så har vi för närvarande ca 1500 kr i TIFO-kassan. Vi har enbart beställt ark till premiären för tillfället då pengar saknades för att få med 400 flaggor.

För att kunna ordna mer Arrangemang i år krävs betydligt mer pengar. Vi komemr förmodligen ha bössor utsatta på matcherna å där är varje slant välkommen, fortsätt även att sätta in pengar på Postgironr: 4013885-1

För att ta exempel så kostar dessa 2000 ark(Röda å Vita)ca 3000 spänn, så där har ni ett ungefär pris för att beställa varor så att det ska bli snyggt.

För att vara med i tävlingen, krävs betalning på postgiro, där namn finns med.
Kommentera

El Maco: Det ligger till som så att jag inte varit hemma på väldigt länge, kommer hem nästa torsdag kanske. Då kommer oxå ditt namn dyka upp på Tifotävlingen.
Kommentera

Redax 2:

Han är ju från Kovland så tyck synd om karln ;-)
Kommentera

El Maco: Nu j-vlar..! Det är en sak att Du på något sätt lyckas rigga omröstningen och verkar dupera svagsinta och naiva som den värsta Gudrun (Snart kommer väl ngn floskel om "rättvisa"...) men när Du börjar baktala konkurrenterna har det gått för långt... Mensur-duell i gryningen!
Kommentera

El Maco:
Håckla verkar ha ett bra stöd av Timrå Södraborna. Ingen dålig upphämtning må jag säga! Du ledde ju med hela 19 röster ner till Rolle the pucktroller tror jag det var igår.

In och rösta nu alla. Tyvärr så går det inte att rösta på mike the man då han är enväldig domare för herrskapet. Annars så hade nog utgången varit given i denna prestigefyllda tävling!
Kommentera

BlackBay: Nej, Håckla kom bra nära i en mystisk upphämtning i morse.

Så rösta på mig, jag har slips nästan varje dag. Var gör en Timråslips årgång -86 mer nytta kan man fråga sig? Inte på Redax 2 i alla fall, han siktades igår i en - i och för sig mycket snygg - tvärrandig slirre men den var sorgligt nog till större delen dold under en slipover.
Kommentera

El Maco: håller inte du på att plocka hem en jordskredsseger redan i jakten på slipsen?
Kommentera

El Maco: lol :P
Kommentera

Frella: Hörru din Tifoit, varför får inte min donation komma med på listan över skänkta stålars?

Alla som tycker synd om mig på grund av denna diskriminering, gå in på länken och rösta på mig så blir jag glad igen!
Kommentera

El Maco: Ja ja, snacka går ju men nu är det upp till bevis..! Pengar som inte är med på listan finns inte... : )
Kommentera

Redax 2: Läs hela tråden min gode Redax. Det framgår inte av listan på nätet men även jag har lagt in tvåhundra spänn. Blir mer senare i höst...
Kommentera

El Maco, kom igen nu då! För att inte tala om alla andra i 08:eområdet. 100 kr...
Kommentera

Har nu lagt upp en lista på namn över de som leder TIFO-Tävlingen, kan hända att det diffar på nån hundring av den anledning som anges på sidan, men jag tror inte att det ska göra nån större skillnad i positionen.

Nu när tävlingen är igång och man kan se vad var och en har skänkt är det bara sätta igång och skänka =)

Länk till sidan nedan.
Kommentera

Frella: Jävligt bra initiativ av dig där!!!
Jag kan ju inte sånt där så bra själv men idéerna finns =)
TIFO gruppen fick det provisoriska namnet Redwood ultras när jag var tvungen att registrera mig på TIFO.it...
Ett annat namn jag funderat på är Tall-Joxarna... svensk och bra med lite träd anknytning =) Fundera på ni och fortsätt med ditt suveräna jobb Frella!! SIdan får godkönt av mig iaf =)

Nu drar jag med Madde på 14 dagars sol semester. Vi syns på premiären.
Kommentera

Frella:
va fan..har ni åldern inne...;0)
Kommentera

gud: Nä ni gubbar nu blire krogbesök med statistikmästaren Jimmy. Han behöver nåt att göra nu när han är utan Internet ett tag å då väljer han en bärs med TIKare...solklart val eller hur?

Gonatt alla glada!

Alltid Rött, Alltid Rätt!!
Kommentera

ett tips..
länken till Tifo gruppen ligger under supporterklubbar
Kommentera

Frella:

Har lagt ut länken på TIK031´s hemsida redan. Ähh jag döpte den till TIFO-Gruppen enbart, alltså länken!
Kommentera

mike66: Jadu, Dlan har styrt upp den mailadressen iaf så jag tog det namnet, det kan ju ändras om bra föslag dyker upp kanske, jag är juh inte ansvarig så. Som sagt så är den som en beta version kanske =)
Kommentera

Frella:
härligt jobbat...
Kommentera

Frella:

Heter det REDWOOD ULTRAS? Tänkte lägga in länken!
Kommentera

Jag la nyss upp en provisorisk TIFo hemsida, inte mycket att titta på där, men den kommer säkert fyllas, fast den kanske byter server =)

När jag har tillgång till alla namn som betalat in pengar så ska jag lägga in de på den dära listan under tävling, skulle kanske vara en idé att man skriver vilket namn man går under på HS oxå, så slipper jag skriva ut era riktiga namn =)

Nu äre bara å mata in pengar för priser finns har jag fått bekräftat idag.

Följ länken!
Kommentera

Även jag har satsat lite på tifot nu när räkningarna skulle betalas. Hur många andra i TIK08 har gjort det?
Kommentera

Redax 2: Har faktiskt redan fixat priser. så gott som klart allting =) Här ligger vi alltid ett steg före =)

Beställning är iaf gjord och grejerna hittar ni på dessa länkar:

400 små flaggor: www.tifo.it/prodotti/543DQ3.jpg
2000 ark: www.tifo.it/prodotti/545DQ3.jpg

Det var vad som kunde beställas för tillfället med de medel vi har just nu.

I övermorgon åker jag med Madde till värmen i två veckor och slänger allt jobb på övriga TIFO tokar.
Undrar ni något om betalning de närmaste 2 veckorna så hör med Jimmy.

Ha det bra allihopa så ses vi och hörs på premiären.
Kommentera

Dalan: Varför inte ett litet pris till vinnaren? Timrå IK borde ju t.ex kunna donera en matchtrölja (replika) med alla autografer på (Om inte annat skulle man ju kunna ta lite av de gamla souvernirerna. Typ en randig halsduk med Bullas autograf skulle nog många, åtminstone härnere, vilja ha...). Det hela blir således en form av auktion där alla bud verkligen betalas...
Kommentera

Redax 2: Jag har inte följt denna diskussion så bra pga bristande tid. men så här är fallet....

Jag har funderat på en tävling som kommer igång när sidan kommer igång som funkar så här.
Vi kör 2 kategorier: företag och privat personer, där tävlar alla supporters om vem som skänker mest pengar under säsongen.

Som det ligger till nu så har vi 1440:- på PG kontot... mycket tack vare JD som skänkt ensam ca 1600:- totalt... Men där under är striden väldigt hård än så länge.

Glöm inte att skriva Ert namn på inbetalnings kortet om ni vill vara med och tävla.

Pengar sätts som bekant in på 4013885-1

TACK! //TIFO gruppen/Dalan
Kommentera

Redax 2: Mycket bra förslag!

TIFO-Gruppen: Fundera på det där. Det är nog ett ganska bra sätt att få in pengar på.
När supportersidan blir klar (bör inte ta alltför lång tid) så lägger jag in en sida angående detta under eran TIFO-avdelning. Men ni får skapa sidan själva så att säga. Bör ju inte vara så svårt eftersom det blir mest text.

Alla bör minst kunna skänka en hundring tycker jag...
Kommentera

Frella: Ok då ska jag också skänka 200 kr till tifo.
Kommentera

Puck: Det vet jag inte, men om så är fallet är det inte många kronor(mestadels av de pengarna går väl till Resor, arrangemang för Supportrar, inköp av supporterprylar etc, nån som är mer insatt får svara på detta om de så vill), ett TIFO av hygglig klass går juh på lite pengar. Patronerna har väl en TIFO budget på ca 100.000 kr tror jag att jag läste nånstans nångång men så har de oxå fått respons i kvällstidningarna för deras snygga arrangemang, dessutom har de sponsorer till TIFO vilket kanske är svårt att fixa utan att ha fått nån som helst respons av att det faktiskt existerar TIFO i hockey.
Kommentera

Frella: Vi betalar ju 200 kr i medlemsavgift,går inget av dessa pengar till Tifo?
Kommentera

Redax 2: Jo att fixa ett tripod konto tex tar juh ingen tid just, å inte att lägga upp namnen heller, skulle jag kunna göra bara jag hade tillgång till namnen, som jag oxå förstått är väldigt få.
Kommentera

Frella: Ja, det räcker ju bara med en sida med namn och belopp och den kan man ju sjösätta närsomhelst oavsett hur långt supp.sidan kommit så länge man har lite utrymme på en server (Har själv 10 Mb på Passagen men glömt lösenord etc...).
Kommentera

Norman: Jo men ska vi ha pengar till att anordna TIFO i premiären så måste vi få in pengar på annat sätt iom att TIK inte har några mer hemmamatcher förrän dess. Därmot tror jag(är inte säker) att vi ska försöka fixa bössor el dyl till insamling under matcherna.
Kommentera

Frella: Var på AIK-Hammarby i somras,där var det några Bajrare som gick med stora plasthinkar som det stog TIFO på med stora bokstäver, lätt att slänga en tjuga i, kanske nått att prova.
Kommentera

Redax 2: Klart det vore en idé men då måste vi juh först å främst vänta på nya suppsidan eller så får vi helt enkelt göra en egen liten sida med en "massa" namn bara, för om vi ska vänta till supp sidan är klar kanske inte grejerna hinner komma till låt säga premiären.
Kommentera

Frella: Skulle man inte kunna ha en sida med en lista på de som skänkt pengar, såsom en del klubbar har. Tro det är lättare att kunna utmana t.ex övriga här nere att skänka 100 kr var om De kan se vilka som gjort det innan dem...
Kommentera

Tänkte försöka mig på att genom på detta sätt kanske locka Er att bidra med mer pengar till TIFO kassan, tänkte länka till en bild här för att samtliga ska kunna se vad man ger pengar till.

Just dessa som då är metallic ark, som är metalic på ena sidan å röda på den ena om jag förstod det hela rätt. Jag tror dessa går på 750 kr för 500 st, jag är inte så insatt i euro men nåt i den stilen kan jag tro...

Pengar sättes in på PG nr: 4013885-1

Bild på just dessa i länken.
Kommentera

« · 119464 · »