1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590388 inlägg · 6216 ämnen

Tifot före kvällens match

« · 345054 Till forumet

Sv: Tifot före kvällens match
kommer det några bilder på gårdagens tifo?
Kommentera

Storflaggan som va på kortsidan va maffig! Vilken text också: SE O LÄR LILLEBROR,DETTA ÄR KULTUR! Nu kom jag säkert ihåg den fel oxså.
Kommentera

pasi: De togs ned i går kväll...
Kommentera

Kommer ljusramperna vara kvar resten av säsongen? Äntligen lite färg och ljuseffekter.
Kommentera

Lumber Jack:
vad bra då...
Kommentera

Redax 2: Hellre magsyra än hybris, historien, framtiden och nutiden är vår!
Kommentera

Madde: Word! Nästan så man blir utbränd av att stressa så överdjävulskt som vi gjorde igår.

Duktigt folk längst ner på ståplats som istället för att kasta uppåt och bakåt siktar framåt för att på något sätt sippra igenom vissa flarn av konfetti in på isen, dom lyckades som de flesta såg. Synd att vi har typ 450 kg konfetti kvar nu, känns som att det är lika bra att skita i att använda det med tanke på att det inte är en bra läktare för konfetti eftersom vi står för nära isen. Skulle väl enbart bara ur konfettisynpunkt man kan gnälla på att läktaren ligger för nära isen så att säga.

Den tid vi la ner under helgen landar väl på en 25 timmar, om inte mer. Sen så får man även lägga till montering av 2000 flaggor och klippning av 200 kg konfetti som vi hade klart sen tidigare.
Kommentera

Lumber Jack (& andra): Det är sådana små magsura kommentarer som gör att vi ler extra mycket. Det kan tydligen inte vara lätt bli omkörd...

Verklighetsförankring? Det är inte vi som yrar om när alla NHL-proffs skall komma tillbaka och fräl... Oj, har en del redan kommit..?
Kommentera

scim:

En kultur som de i Timrå verkligen kan klappa sig på bröstet över är parkbänkskulturen, lite av Sveriges vagga där du. I övrigt är de bara småbröder med storebrorsdrömmar, och att drömma är ju bra, det gör alla med taskig verklighetsförankring.
Kommentera

JimmyH:

Ni får gärna inbilla er att ni är storebror, det nog många småbröders dröm.
Kommentera

Väldigt tjusigt av tifonissarna!
Nästa gång ni ska göra något i den storleken hoppas jag att fler effektiva människor är villiga att hjälpa till.

Träffade faktiskt på en person som stått nere på isen vid invigningen och denne var väldigt imponerad. Något sådant hade hon aldrig sett!

Det ryktas även om ett tifo när vi åker ner till Värmlands skogar på lördag. Vi har kommit över en halv buss så anmäl er nu!
Kommentera

JimmyH: Såklart!!
Folk kippar efter luft...
Annars så är mimande supporters en helt ny nisch...

Även om vi skulle mima så skulle Timråsupportrarna dominera i flertalet arenor i Sverige.

Tänk innan man får se ett sådant tifo som ikväll i Kempis...eller Begravlerinken..eller i klösbrädan..ja jisses..

Timrå IK är hockeykultur.
Kommentera

Quija: Hehe ja får Modo hem sina värstingar från andra sidan atlanten får Storebror kämpa på bra för att vara fortsatt störst i länet.
Kommentera

willysson2: Jag trycker att vi Tikare ska ta det lugnt med att kalla storebror och lillebror osv. Man ska komma ihåg under mitten av 90-talet, så hade timrå inte en chans mot lag som björklöven som ligger i botten av allsvenskan, så man ska vara försiktig att ta ut segern i förskott, det kan svänga otroligt fort, se bara på Björklöven guld 87, 16 år senare ett bottenlag i allsvenskan.
Kommentera

Marcus: En förklaring till att det såg mimande ut kan vara att det var väldigt lite med luft på ståplats. Folk hade stått där ett bra tag utan paus när matchen drog igång. I andra och tredje perioden blev klacken lite bättre iaf.
Kommentera

Dr Dängroth: Ja precis, Timrå Mimers kan bli det nya klubbnamnet! Aldrig har så många låtit så lite. Är det detta som vi så stolt kallar "kultur" inför våra nolaskogsvänner? Eller är det så att läktar-kulturen som fanns insmörjd de gamla läktarna är på väg att tyna bort...
Kommentera

Tifot var strålande..

Efter att gå bakom Linda Lampenius uppför en trapp..så var tifot kvällens näst bästa behållning på Arenan.

Bra jobbat Tifogruppen!

Och..jag ser mig omkring och ser hundratals människor på läktaren lufta struparna under ramsorna..däremot låter kanske det mindre..verkar som om många mimar..
Timrå mimande supporterklubb..

Vi är först i världen med mimade tifon och ramsor.

Forza Timrå
Kommentera

JimmyH: Vägrar att känna blodsband med SHC.
Nåt farsans lillbror ha gjort på smällen, har inget med mej att göra!
Sundsvall Hockey är länets oäkting på skridskor...
varför pratar vi om dom...vilka är dom...känner vi dom?
Kommentera

JimmyH: Sundsvall Hockey är timrås fadderbarn, skänker en junis eller tre så de ska överleva säsongen;) hehe
Kommentera

orion: Modo är Timrås Lillebror. Sundsvall Hockey är Timrås Lillasyster.

Så är det!
Kommentera

zigge: Här snackar vi lillebror MoDo.
Sundsvall Hockey är ingen bror, dom är kusinen från landet!
Och dom får gärna sno AIK på suspensoarerna om dom vill!
Kommentera

orion: Va, missunnar du Bobcats en vinst? Jag tycker det är kul, om de snor AIK på en plats i SA.
Kommentera

JD: det brukar låta bra på östra, satt inte där idag.. men jag tyckte det intre var så illa;) haha
Kommentera

Mange: Tifot var magnifikt!
Störst bäst och vackrast hittills under mina supporterår!
Heder åt Tifogruppen.
Synd bara att inte lillebror hade vett att hålla käften och förlora i vanlig god ordning...(dom hade inte läst manus!)

Fast dom behöver ju poängen mer än vi, lillebröder som dom är!

För mycket Robert Wells och för lite röd och vit hockeydynamit, det kändes nästan som Timrå hade drabbats av högtidligheten, men det går nog över. Torsk mot Jurtjyrko på tisdag och sen spankingparty mot SSK
på torsdag. MoDo: vi kommer tillbaka...
Kommentera

willysson2:
Trycket finns ju från början av ramsorna, men det var lite klent med uthålligheten idag.

Hur låter det på östra (om du nu sitter där) ?
Kommentera

Mange: men de som skriker skriker ju.. det är de andra runt om som måste koma igång, och varför inte sittplats???
Kommentera

willysson2: Men klacken nådde väl inte ens upp till hälften utav sin kapacitet?
Det måste till en skärpning nu!
Kommentera

Skarin: hur kul är det att engagera sig när spelarna ser ut som om de hade haft lagfest kvällen före??? såå, jäkla dåligt var det inte ikväll tycker jag.
Kommentera

Hälge: Ja precis, det var inte direkt bra stämning. Fullsatt, men ändå är det så otroligt få som sjunger och hejar. Dåligt!
Nånting måste göras. Vi behöver få in riktigt klackfolk (om det finns några kvar) som verkligen vill sjunga med i ramsor.
Det är tråkigt att ståplatspubliken blev klart sämre nu med nya arenan. Dock så har sittplats verkligen ställt upp för att skapa stämning.
Kommentera

Jag tyckte att flaggorna före matchen var ruskigt mäktiga!!!

Fortsätt så där tifogruppen!

FORZA TIMRÅ IK!!!
Kommentera

Johan: Jadu bilder finns men vet inte riktigt när dom kommer läggas upp. Knylan som skäter det där med bilder för det mesta. Dalan tror jag också tog ett par bilder idag.

Imponerad kommer du att bli!
Kommentera

Skarin: Idag var det riktigt dåligt, tycker jag !

Jag är inte gammal i klacken (däremot i verkliga livet), men upplever lite som du att den blir mindre och mindre...
Kommentera

Mange: Finns det en bild på TIFO't? Om jag blir tillräckligt imponerad kanske jag sponsrar tifo-gruppen...
Kommentera

Mange: Tifot var som sagt riktigt bra =)
Mycket bra jobbat grabbar!!

Tänk om ståplatspubliken kunde vara lika bra som Tifo-nissarna......
Klacken verkar försvinna mer och mer...
Kommentera

Dream Team: texten ordagrannt på östra var : Ett stort T med text som följer : Se och lär lillebror detta är kultur.

Tifot var det grymmaste, största, mäktigaste vi någonsin gjort och det var på gränsen att det skulle hinnas med alltihopa.

Stöd oss gärna med mer pengar nu, så vi kan göra ännu STÖRRE tifo.
Kommentera

Dream Team:
Helt rätt, det är bara jag som är skrockfull. Det kan dock ha funnits andra orsaker till förlusten. Jag fick t.ex inte tag på ett matchprogram idag. =)
Kommentera

JD: Men budskapet kom ju fram på ett storslaget sätt och hade väl egentilgen inget att göra med vilka som vann på isen eller inte. Den kultur som åsyftades var väl främst den som tilldrar sig på läktaren.... och där vinner Timrå över lillebror alla dar i veckan!
Kommentera

Dream Team:
Hur snyggt som helst. Hatten/kepsen av för tifogruppen.
Synd bara att vi fick äta upp texten ikväll.
Kommentera

Tifot före kvällens match
Var det nån fler än jag som fick rysningar under TIFO´t med jätteflaggorna?

"Alltid rött!", på norra sitt.. "Alltid rätt!" på södra sitt och på östra sitt en enorm flagga med ett stort T och en text jag inte minns ordagrannt, men nåt med att lillebror skulle lära sig vad kultur är..?
HUR GRYMT SOM HELST!!
Kommentera

« · 345054