Madde: Word! Nästan så man blir utbränd av att stressa så överdjävulskt som vi gjorde igår.
Duktigt folk längst ner på ståplats som istället för att kasta uppåt och bakåt siktar framåt för att på något sätt sippra igenom vissa flarn av konfetti in på isen, dom lyckades som de flesta såg. Synd att vi har typ 450 kg konfetti kvar nu, känns som att det är lika bra att skita i att använda det med tanke på att det inte är en bra läktare för konfetti eftersom vi står för nära isen. Skulle väl enbart bara ur konfettisynpunkt man kan gnälla på att läktaren ligger för nära isen så att säga.
Den tid vi la ner under helgen landar väl på en 25 timmar, om inte mer. Sen så får man även lägga till montering av 2000 flaggor och klippning av 200 kg konfetti som vi hade klart sen tidigare.
En kultur som de i Timrå verkligen kan klappa sig på bröstet över är parkbänkskulturen, lite av Sveriges vagga där du. I övrigt är de bara småbröder med storebrorsdrömmar, och att drömma är ju bra, det gör alla med taskig verklighetsförankring.
willysson2: Jag trycker att vi Tikare ska ta det lugnt med att kalla storebror och lillebror osv. Man ska komma ihåg under mitten av 90-talet, så hade timrå inte en chans mot lag som björklöven som ligger i botten av allsvenskan, så man ska vara försiktig att ta ut segern i förskott, det kan svänga otroligt fort, se bara på Björklöven guld 87, 16 år senare ett bottenlag i allsvenskan.
Marcus: En förklaring till att det såg mimande ut kan vara att det var väldigt lite med luft på ståplats. Folk hade stått där ett bra tag utan paus när matchen drog igång. I andra och tredje perioden blev klacken lite bättre iaf.
Dr Dängroth: Ja precis, Timrå Mimers kan bli det nya klubbnamnet! Aldrig har så många låtit så lite. Är det detta som vi så stolt kallar "kultur" inför våra nolaskogsvänner? Eller är det så att läktar-kulturen som fanns insmörjd de gamla läktarna är på väg att tyna bort...
Efter att gå bakom Linda Lampenius uppför en trapp..så var tifot kvällens näst bästa behållning på Arenan.
Bra jobbat Tifogruppen!
Och..jag ser mig omkring och ser hundratals människor på läktaren lufta struparna under ramsorna..däremot låter kanske det mindre..verkar som om många mimar.. Timrå mimande supporterklubb..
Vi är först i världen med mimade tifon och ramsor.
JimmyH: Vägrar att känna blodsband med SHC. Nåt farsans lillbror ha gjort på smällen, har inget med mej att göra! Sundsvall Hockey är länets oäkting på skridskor... varför pratar vi om dom...vilka är dom...känner vi dom?
zigge: Här snackar vi lillebror MoDo. Sundsvall Hockey är ingen bror, dom är kusinen från landet! Och dom får gärna sno AIK på suspensoarerna om dom vill!
Mange: Tifot var magnifikt! Störst bäst och vackrast hittills under mina supporterår! Heder åt Tifogruppen. Synd bara att inte lillebror hade vett att hålla käften och förlora i vanlig god ordning...(dom hade inte läst manus!)
Fast dom behöver ju poängen mer än vi, lillebröder som dom är!
För mycket Robert Wells och för lite röd och vit hockeydynamit, det kändes nästan som Timrå hade drabbats av högtidligheten, men det går nog över. Torsk mot Jurtjyrko på tisdag och sen spankingparty mot SSK på torsdag. MoDo: vi kommer tillbaka...
Skarin: hur kul är det att engagera sig när spelarna ser ut som om de hade haft lagfest kvällen före??? såå, jäkla dåligt var det inte ikväll tycker jag.
Hälge: Ja precis, det var inte direkt bra stämning. Fullsatt, men ändå är det så otroligt få som sjunger och hejar. Dåligt! Nånting måste göras. Vi behöver få in riktigt klackfolk (om det finns några kvar) som verkligen vill sjunga med i ramsor. Det är tråkigt att ståplatspubliken blev klart sämre nu med nya arenan. Dock så har sittplats verkligen ställt upp för att skapa stämning.
Johan: Jadu bilder finns men vet inte riktigt när dom kommer läggas upp. Knylan som skäter det där med bilder för det mesta. Dalan tror jag också tog ett par bilder idag.
Dream Team: Helt rätt, det är bara jag som är skrockfull. Det kan dock ha funnits andra orsaker till förlusten. Jag fick t.ex inte tag på ett matchprogram idag. =)
JD: Men budskapet kom ju fram på ett storslaget sätt och hade väl egentilgen inget att göra med vilka som vann på isen eller inte. Den kultur som åsyftades var väl främst den som tilldrar sig på läktaren.... och där vinner Timrå över lillebror alla dar i veckan!
Var det nån fler än jag som fick rysningar under TIFO´t med jätteflaggorna?
"Alltid rött!", på norra sitt.. "Alltid rätt!" på södra sitt och på östra sitt en enorm flagga med ett stort T och en text jag inte minns ordagrannt, men nåt med att lillebror skulle lära sig vad kultur är..? HUR GRYMT SOM HELST!!