1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590679 inlägg · 6217 ämnen

TIK 018?

324022 · » Till forumet

Sv: TIK 018?
JimmyH: MM vill ni komma till en fin arena så besök ..schartswarsct Hal i Transylvanien ...den lär ta in trummor iaf...
Kommentera

Pine Power: Jo jag vet en hel del som skulle nappa på att starta en TIK 018 förening. Det skulle ju kunna vara en gren i 08 föreningen. Bussen till Södertälje skulle ju kunna utgå från Uppsala (det blir i och för sig dyrare men skit samma) och bussen till Gävle skulle ju kunna stanna till i Uppsala. Man skulle även kunna åka i samlad trupp till matcherna i Globen.
Kommentera

Varför kan inte ni i Uppsala lifta med Supporterbussen in till fjollträsk?
Borde inte det vara enklast?
Kommentera

Madde: Besöker du inte Supporterklubbens hemsida?

Jo det är riktigt tråkigt. Hovet är en betydligt Hockeyvänligare Arena.
Kommentera

JimmyH: Som att jag minns det nu...
Lite synd med Globen annars hade trumman kanske fått följa med in...
Kommentera

Madde: I Globen. Det står på första sidan tom.
Kommentera

Våra platser i Globen ligger på sektion C 46-44. Biljettpriset ligger mellan 100-150 spänn.

Spelas matchen mot Djurgården i Globen eller på Hovet?
Kommentera

Har pratat med några polare och vi har kommit fram till att vi ska sätta upp lappar med information och tel.nummer på t.ex. Norrlands Nation....Om det visar sig att det finns ett starkt kan man kanske få Norrlands Nation att visa TIK-matcherna på C+ och PPV.....
Kommentera

Redax 2:

Jo, har också gjort så på globen och sen bara klivit in i klacken, brukar inte bli stoppad då jag oftast e skrudad i diverse röd-vitt, tänkte bara att det kanske var enklast att beställa på rätt sektion direkt....
Kommentera

Redax 2:
Vi ska väl kontakta Globen själva nån dag. Vi kan kanske fråga för Er räkning också?
Kommentera

Pine Power: Jag har ibland gjort så att jag helt enkelt bett i kassan om att få en plats närmast bortaklacken, och det har fungerat. Dock kräver det som sagt att man går till ett biljettförsäljningsställe eller kontaktar Globen...
Kommentera

Stefan Jalonen:

Oki! Då vet vi så länge.....

Tack för hjälpen!!
Kommentera

Pine Power:
Vi har inte fått den infon själva ifrån Globen ännu.
Kommentera

Pine Power: I första hand ska du nog höra med SK, och i andra hand med TIK08 eftersom SK kanske lejt ut den delen till dem då. När jag har varit på matcher i stockholm så har jag bara gått dit och sagt att jag ville ha biljett till bortaklacken.
Men det är ju mycket nytt nu med att bortasupportrar ska köpa genom sin egen supporterförening.

Stefan Jalonen: Har inte SK hand om biljetterna för Timråsupportrar?
Kommentera

Återpostar det här.... Är det någon som vet vem man ska ta kontakt med???

Vi har dessutom första supp.resan klar då vi kommer åka ett litet gäng från Uppsala till stockholm den 18/11 för att förstärka tik-klacken i Globen därför så skulle det va intressant att veta vilka sektioner i globen som e klackens inför stundande biljett-bokning.
Kommentera

Stefan Jalonen:
På dokusåpan om MIF igår visade dom hur klacken vände ryggen till när spelarna hade åkt på torsk mot Frölunda. Vilket uselt beteende av deras klack. Likaså när Mif vann hemma mot Modo tackade inte spelarna klacken.. Det hoppas jag aldrig få uppleva hos oss i Timrå. De är väl bara grötlenningar som håller på med sånt!?
Kommentera

Stefan Jalonen:

Men en stor förening är svårare att sköta...

Som norrlänning så är jag för decentralisering.......
Kommentera

Pine Power:
En stor förening har större handlingskraft än flera små.
Kommentera

Stefan Jalonen:

Håller inte med dig, jag tycker om kulturell mångfald....=)
Kommentera

Redax 2:

Jomen du fick inte stryk!! det hade u garanterat fått vid slussen.... =P

Nä skämt åsido jag har absolut inget emot Stockholm utan jag har faktiskt bott(pendlade till uppsala) där ett tag och deltog då I diverse TIK08 arrangerade arrangemang och det var där mina tankar om TIK018 föddes, det skulle liksom vara roligt att fånga upp de Uppsalabor som e exiltikare, att ha något eget helt enkelt, detta skulle ju kunna ge upphov till diverse roliga tävlingar mellan TIK08 och TIK018...
Kommentera

Redax 2:
Det smidigast vore ju om dom förenade sig med Er. Bättre med några stora föreningar än en massa små enligt mig.
Kommentera

Pine Power: "Vacker akademikerstad...". Jo, j-klar. Det är enda staden där jag lyckas vara nära få stryk av en paranoid skinhead och ett invandrargäng - samma dag..! Detta hände inte i när jag bodde i Sveriges enda riktiga universitetsstad... :D

Trots vissa medlemmars (måhända bara enn viss...) avoga inställning till Evil City har dock TIK08 flera medlemmar från Uppsala så Ni är varmt välkomna om Ni inte vill öppna eget...
Kommentera

Stefan Jalonen: Nä, det var inte rivaliteten mellan tik-fans jag tänkte påutan snarare rivailteten mellan städerna...Vår vackra akademikerstad och fjollträsk! =)

Vi har dessutom första supp.resan klar då vi kommer åka ett litet gäng från Uppsala till stockholm den 18/11 för att förstärka tik-klacken i Globen därför så skulle dt va intressant att veta vilka sektioner i globen som e klackens inför stundande biljett-bokning.
Kommentera

Pine Power:
Det är väl ändå ingen rivalitet mellan Timråfans i S-vall och Timråfans i Timrå....? :)
Kommentera

pettsson:

Ja det låter ju intressant, jag har en polare som också pluggar här som e en granne från Sundsvall som jag brukar gå på matcher med, han kan en del om html så jag tänkte väl lägga över biten om en eventuellhemsid på honom....=)
Kommentera

Pine Power: Gå in på TIK013s hemsida, länken. Alla funktioner där kan visas på TIK018 också.. Tabell, matchstatistik osv. Jag kan även fixa så att du bara behöver skriva en textsnutt för varje ny nyhet. Förutom matcher och sånt så är det en hel del som är statiskt, som inte ändras och det kan man ju utforma tillsammans.
Kommentera

Stefan Jalonen:

Jo å ni där uppe kan ju förena er med Sundsvall Fans....=)

Nä skämt å sido är väl inte rivaliteten mellan städerna så stor att det skulle va en omöjlighet....
Kommentera

Stefan Jalonen: Jodå, jag tycker nog också att det bara är ett stenkast. :o)

Men har det inte funnits en avdelning där förut? Jag har nästan för mig det. Men du har nog rätt i att det kanske är smartare att jobba mot TIK08. Om staden har ett lag i Elitserien så blir det ju en annan sak.
Kommentera

pettsson:

Jo jag vet en 4-5 st som jag skulle få med mig direkt!

så det e helt klart intressant.....

tyvärr e jag inte så haj på html......=(
Kommentera

Pine Power:
Kan Ni inte förena Er med TIK 08 helt enkelt? Så långt är det ju inte mellan Uppsala och Stockholm. Eller är det bara vi som bor i Norrland som tycker att det är ett stenkast :))
Kommentera

Pine Power: Kör igång en själv! :o) Du kan få serverplats hos mig om du vill ha hemsida.
Kommentera

TIK 018?
Är detta något som existerar??

Om inte,finns det något intresse av att starta upp en sådan gren??
Jag vet ju tt det finns mycket studenter här som är Tikare....

I Modinfrågan är jag 200% säker att han kommer att välja Timrå, saken kom liksom i ett helt annat läge när han blev farsa.....Sen har han ju som sagt hus I sundsvallstrakten(höllpå att skriva ut var men det kanske e dumt.) och han brukar ju träna med TIK & NSK på sommrarna.......
Kommentera

324022 · »