1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

TIK 03/04

« · 216752 Till forumet


TIK 03/04
Stämmer detta?

3 år - Kimmo Kapanen

2 år - Robert Carlsson
2 år - Niklas Nordgren
1 år - Toni Koivunen
2 år - Markus Matthiasson
1 år - Marcus Åkerblom

1 år - Kent "Lill-Kenta" Johansson
1 år - Anders Eldebrink.

Kontraktslösa:

Fredrik Andersson

Christian Söderström
Patrik Wallenberg
Valeri Krykov
Niklas Zetterstöm
Christian Sjögren
Mikael Lind
Per Hallin
Henrik Eriksson

Daniel Casselståhl
Tommi Rajamäki
Sanny Lindström
Pär Styf
Robert Jindrich.
Kalle Koskinen
Mats Hansson
Erik Tägtström
David Halvardsson
Martin Lindman
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle:
kan nog stämma,,men jag tror att kenta och eldebring hade 1+1 kontrakt som de kan bryta,,eller är jag ute och cycklar?
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: Åkerblom har inget kontrakt över nästa år. Tränarna har 1+1. Det jobbas på en fortsättning. Tror inte vi behöver vara så oroliga över att det ser ut så här. Så har det alltid sett ut de senaste åren, har nog aldrig sett så här bra ut som det gör nu med kontrakten de senaste åren. Tror nog de flesta vill stanna efter denna säsongen.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Jimmy: Har inte Åkerblom 1+1 han också?
Kommentera

Sv: TIK 03/04
matsby: så är det..
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Jimmy: Håller med dig om att det aldrig sett så här bra ut tidigare. Ville mest bara förvissa mig om hur bra det ser ut...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: Har inte Sanny kontrakt ett år till eller har jag uppfattat det helt fel????
Kommentera

Sv: TIK 03/04
TIK Lover: Det stämmer. Vad gäller Åkerblom så är jag osäker men han blir nog kvar vilket som.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Jimmy: Vad bra, blev lite fundersam ett tag där.
Tror nog också att Åkerblom blir kvar, men det stod väl i Dagbladet (pappers versionen) för någon vecka sedan vilka som har kontrakt.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
TIK Lover: vad betyder egentligen 1+1? Vad är skillnaden mot 1?
Kommentera

Sv: TIK 03/04
SaraS: Parterna har rätt att omförhandla kontraktet efter ett år.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
TIK 03/04

3 år - Kimmo Kapanen

2 år - Robert Carlsson
2 år - Niklas Nordgren
1 år - Toni Koivunen
2 år - Markus Matthiasson
+1 år - Marcus Åkerblom

1 år - Sanny Lindström

+1 år - Kent "Lill-Kenta" Johansson
+1 år - Anders Eldebrink.

Kontraktslösa:

Fredrik Andersson

Christian Söderström
Patrik Wallenberg
Valeri Krykov
Niklas Zetterstöm
Christian Sjögren
Mikael Lind
Per Hallin
Henrik Eriksson

Daniel Casselståhl
Tommi Rajamäki
Pär Styf
Robert Jindrich.
Kalle Koskinen
Mats Hansson
Erik Tägtström
David Halvardsson
Martin Lindman
Kommentera

Sv: TIK 03/04
TIK 03/04

3 år - Kimmo Kapanen

2 år - Robert Carlsson
2 år - Niklas Nordgren
1 år - Toni Koivunen
2 år - Markus Matthiasson
+1 år - Marcus Åkerblom

1 år - Sanny Lindström
2 år - Kalle Koskinen

2 år - Kent "Lill-Kenta" Johansson
+1 år - Anders Eldebrink.

Kontraktslösa:

Fredrik Andersson

Christian Söderström
Patrik Wallenberg
Valeri Krykov
Niklas Zetterstöm
Christian Sjögren
Mikael Lind
Per Hallin
Henrik Eriksson

Daniel Casselståhl
Tommi Rajamäki
Pär Styf
Robert Jindrich.
Mats Hansson
Erik Tägtström
David Halvardsson
Martin Lindman
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: Tack för supersnabbt svar !! Vi är ett gäng som sitter här och käkar semlor och funderar på vilka som är klara och inte. Krykov hade vi för oss var klar, men icke så.
Nu kan vi i lugn och ro ladda inför matchen. Vi ska vinna!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
TIK 03/04

3 år - Kimmo Kapanen

2 år - Robert Carlsson
2 år - Niklas Nordgren
1 år - Toni Koivunen
2 år - Markus Matthiasson
1 år - Valeri Krykov
+1 år - Marcus Åkerblom

2 år - Kalle Koskinen
1 år - Sanny Lindström

2 år - Kent "Lill-Kenta" Johansson
+1 år - Anders Eldebrink.

Kontraktslösa:

Fredrik Andersson

Christian Söderström
Patrik Wallenberg
Niklas Zetterstöm
Christian Sjögren
Mikael Lind
Per Hallin
Henrik Eriksson

Daniel Casselståhl
Tommi Rajamäki
Pär Styf
Robert Jindrich.
Mats Hansson
Erik Tägtström
David Halvardsson
Martin Lindman
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: Känns om några av de där namnen är är mer viktiga än andra, det ska vara kul att se vilka som knyts upp först...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
TIK 03/04

M1. Kimmo Kapanen, 3 år

F1. Robert Carlsson, 2 år
F2. Niklas Nordgren, 2 år
F3. Toni Koivunen, 1 år
F4. Markus Matthiasson, 2 år
F5. Valeri Krykov, 1 år
F6. Marcus Åkerblom, +1 år

B1. Kalle Koskinen, 2 år
B2. Sanny Lindström, 1 år

T1. Kent Johansson, 2 år
T2. Anders Eldebrink, +1 år


Kontraktslösa:

Fredrik Andersson

Christian Söderström
Patrik Wallenberg
Niklas Zetterstöm
Christian Sjögren
Mikael Lind
Per Hallin
Henrik Eriksson

Daniel Casselståhl
Tommi Rajamäki
Pär Styf
Robert Jindrich.
Mats Hansson
Erik Tägtström
David Halvardsson
Martin Lindman
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: Skulle nog tippa att dom flesta blir kvar !
Får hoppas att dom bryr sig om den sociala biten också och inte ser allt i pengar. Men jag misstänker att dom har fått kontraktsförslag allihop och underskrifterna bara saknas.
Fråga sign Pelle Hallin vad hon fick för svar ang just Per Hallin av "Nubben" ( c :
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Tjalle: Jag vill att man förlänger kontrakten med SAMTLIGA spelare då ingen fallit ur ramen i år. Prioriterade bör vara:

Styf
Rajamäki
Lindman
Jindrich
Hallin
Lind
Söderström

Dessutom, mycket viktigt att Eldebrink fortsätter ett år till.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Laken: Kan av emotionella skäl hålla med dig om att alla borde få stanna. Men tänk om Nubben har ännu fler äss i rockärmen - så kallade nyförvärv som vill kvalspela för att få en plats i fantastiska Timrå. PP, Sami...

Men det är klart. Ska till för jäkla mycket om man ska slå sig och bli ett kugghjul i den röda maskinen!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Nubben har det inte lätt om han måste välja namn att rata inför nästa säsong...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
eller han får det inte lätt rättare sagt...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
dr-nix: Heja Timrå (om MoDo inte klarar sig)
Kommentera

Sv: TIK 03/04
dr-nix: Nej, han har det sannerligen inte lätt. Finns det över huvud taget någon som fallit från ramen? Innan säsongen var det ju många frågetecken om i vilket stånd de gamla spelarna stod i och hur nyförvärven skulle anpassa sig. Så här i slutskedet av säsongen kan vi alla konstatera att Lill-Kenta och Eldebrink gjort ett fantastiskt jobb med det spelarmaterial Nubben ställt till dess förfogande. Hade önskat att juniorerna fått chansen men samtidigt är det svårt, näst intill omöjligt i den konkurrenssituation som rådit.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
dr-nix: Nej, grymt knivig uppgift. Kanske inte spelmässigt, där kan han säkert se nån enskild position som kan förbättras, men framför allt är det ju riskfyllt att ändra på ett fungerande koncept. Herrar Kenta och Anders måste ju få ett lika väl fungerande LAG, och då är varje spelare oerhört viktig! Därför kan man ju hoppas att ingen ofrivilligt får lämna familjen!

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
klm: En brist som jag har lagt märke till är riktigt duktiga tekare bland centrarna. Nu har de vägt upp detta genom att hela laget haft en fantastiskt förmåga att bryta motståndarnas uppspel över hela banan. Det som utmärkt Timrå i år är att man spelar som ett LAG.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Johan J: Fantastiskt egentligen det här med tekningar. Hur kan en spelare som Erik Norbäck vinna tekningsstatistiken så överlägset år efter år. Vad gör han som är så speciellt? Kan man träna tekningar för att bli bättre? Lind har ju varit riktigt bra hittills i slutspelet, men precis som du säger, fem-sex procent till på övriga centrar hade inte varit fel!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
klm: Nej, att Erik Norbäck toppar statistiken år efter år är för mig en gåta. Har aldrig tagit tillfälle att studera honom under en hel match. Han är onekligen en duktig tekare. Vet inte i vilka av hans egenskaper detta ligger.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
klm: Crippe är ju en spelare som har diskuterats, men jag håller alltid på dom skridskostarka, och i slutspelet verkar hans spelkvalite komma till sin rätt. Han har inte gjort mål, men bidragit till mål! Dessutom skickade han Skuggan till shadowland med en oförmodad tackling, killen kommer!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
TIK 03/04

M1. Kimmo Kapanen, 3 år

F1. Robert Carlsson, 2 år
F2. Niklas Nordgren, 2 år
F3. Toni Koivunen, 1 år
F4. Markus Matthiasson, 2 år
F5. Valeri Krykov, 1 år
F6: Christian Sjögren, 1 år
F7. Marcus Åkerblom, +1 år

B1. Kalle Koskinen, 2 år
B2. Tommi Rajamäki, 2 år
B3. Sanny Lindström, 1 år

T1. Kent Johansson, 2 år
T2. Anders Eldebrink, +1 år


Kontraktslösa:

Fredrik Andersson

Christian Söderström
Patrik Wallenberg
Niklas Zetterstöm
Mikael Lind
Per Hallin
Henrik Eriksson

Daniel Casselståhl
Pär Styf
Robert Jindrich.
Mats Hansson
Erik Tägtström
David Halvardsson
Martin Lindman
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: Crippe, Lind, Pelle, Cassel, Styf, Jindrich och Hansson borde ju vara hög prioriterade även Lundin i J-20, Lindman räknar jag in i FBK numera och de andra håller helt enkelt inte...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
SirPimme: Och hur räknar du med att Lindman ska platsa i FBK så som han har spelat under det här slutspelet? Nepp, Lindman blir troligtvis kvar en säsong till eftersom det krävs en kråka (påskrift) först innan FBK-affären är klar. Lindman stärker knappast sina aktier hos FBK som han nu spelar. Kanske han t.o.m flyttar utomlands igen, vem vet? Själv så hoppas jag givetvis på att han blir kvar i TIK i minst en säsong till.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
SirPimme: Håller med på alla punkter förutom Crippe. Har varit lovande i tre säsonger nu. Han är lysande i de trånga situationerna i anfallszon, men räcker inte till över övriga planen. Men, men det är min åsikt och jag är rätt övertygad om att han blir kvar även nästa säsong, detta baserat på Kentas utlåtanden om honom (om han själv...).

Ska också bli intressant och se vad Pelle vill. Han har ju tidigare varit tydlig på att han någon gång vill spela med SSK igen.

Pasi in och Lindman ut? Kanske det. Sedan är det dessvärre så att VF och FBK kanske "köper över" varsin av dom två...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
mike66: Skulle tro att underskriften redan har torkat...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: ?? Vet inte vad du har kollat på för matcher i slutspelet men Crippe har blommat ut ordentligt och har genomgående varit bäste Tikare...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
SirPimme:
Har nog inte satt nån kråka än men han är säkert på Bokia o köper en guldpenna att signa kontraktet med.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
SirPimme: Det tror jag inte att han skriver på mitt under brinnande slutspel. Jag har läst antydningar här på gb:n att Lindmans dåliga spel nu på slutet skulle bero på att han går och funderar på nästa säsong. Löjligt att läsa!

Nää, detta köper jag inte - han är nog minst lika målmedveten som han varit under hela säsongen, och han är nog minst lika sugen på ett SM-guld som alla andra i laget är. Så att han skulle spela så här dåligt nu bara för att han är klar för FBK tycker jag bara låter fånigt att uttrycka sig om.

Däremot så drabbas alla spelare förr eller senare av svackor och tyvärr för en del spelare så har de svackorna kommit precis i slutspelet. Kanske t.o.m Lindman inte är helt 100% kry i kroppen heller. Hans ena knä krånglade ju för inte så längesen?

Låt han vila i nästa match istället skulle mitt råd lyda - Alla i laget inklusive reserverna har visat att dom klarat av att axla ansvaret när någon varit skadad borta. Timrå IK är i dagsläget ett starkt kollektiv där ingen spelare är mer eller mindre värd än någon annan.

Kämpa Timrå!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
BlackBay: Har hört att någon sett honom på Timståhls för en tid sedan köpandes en ask kritor...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
mike66: Har inte kommenterat hurvida det påverkar hans spel eller ej...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
mike66: Klart som f-n att han också vill vinna... Vad har han annars här att göra...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
SirPimme:Jo jag håller med m att Crippe varit duktig på slutet, men att påstå att han vatit bäste TIK:are är väl att ta i. Det är inte hans högsta nivå jag ifrågasätter utan han lägsta. Han tenderar enligt mig att inte hålla kocentrationen genom hela bytet utan avslutar alltför ofta sina aktioner med moment som, om de inte går hem, friställer motspelarna.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: Kan inte hålla med...

Han har enligt mitt sett att se det haft en väldigt hög lägsta nivå jämnfört med tidigare det är just det som varit problemet, att han kommit i djupa svackor i matcherna men nu jobbar han och sliter i varje byte i stället för att vika ner sej..
Kommentera

Sv: TIK 03/04
SirPimme: Om du inte har gjort det ännu så hade du säkert tänkt tanken på att göra det framgenom - Man måste ligga steget före i debatten hela tiden precis som på isen du vet ;)
Kommentera

Sv: TIK 03/04
SirPimme: Bra att du inte håller med, om alla var överrens skulle vi kunna lägga ner det här forumet ;-) Skulle inte förvåna mig om Crippe gör hat-tick imorgon och sedan avslutar med att ta en straff...
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Tjalle: När det gäller "Crippe" så har jag HAFT samma uppfattning som du. Han har blixtrat till ibland med vägt lite för lätt (för dåligt tränad förr?).
...Men desto längre denna säsong fortlöpt ju bättre har "Crippe" blivit! De sista 10 matcherna har "Crippe" tillhört TIK's absoluta toppar. Äntligen verkar det ha lossnat för honom (även om jag önskar mig att han vore lite mer effektiv.)...

Således vill jag ha ett 3-5 års kontrakt med "Crippe"!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Tjalle: Hallin har i Aftonbladet sagt att han gärna stannar kvar i Timrå IK!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
De fem mest prioriterade TIK'arna att förlänga kontraktet med:

1) Pär Styf
2) Mikael Lind
3) Robert Jindrich
4) Per Hallin
5) Christian Söderström

...Även om jag hoppas på så LITE spelaromsättning som möjligt!
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Nej det vet jag väl. Sorry!

TIK 03/04

M1. Kimmo Kapanen, 3 år

F1. Robert Carlsson, 2 år
F2. Niklas Nordgren, 2 år
F3. Toni Koivunen, 1 år
F4. Markus Matthiasson, 2 år
F5. Valeri Krykov, 1 år
F6. Christian Sjögren, 1 år
F7. Per Hallin, 1 år
F8. Yared Hagos, 2 år, ny från AIK
F9. Marcus Åkerblom, +1 år

B1. Kalle Koskinen, 2 år
B2. Tommi Rajamäki, 2 år
B3. Sanny Lindström, 1 år

T1. Kent Johansson, 2 år

Kontraktslösa:

Christian Söderström
Patrik Wallenberg
Niklas Zetterstöm
Mikael Lind
Daniel Casselståhl
Pär Styf
Mats Hansson
Erik Tägtström
David Halvardsson
Martin Lindman

Lämnar:

Anders Eldebrink, Södertälje SK
Fredrik Andersson, slutar
Henrik Eriksson, ej nytt kontrakt
Robert Jindrich, slutar
Kommentera

Sv: TIK 03/04
tjalle: Hoppas att Crippe i praktiken är klar och det bara saknas en kråka på kontraktet. Sen är det väl bara att hoppas att Lind, Åkerblom och Cassel stannar. Ser dock mörkast ut med Lind och Åkerblom.
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Acke H-sand: Crippe sainade ju på i bara för någon dag sedan ?
Kommentera

Sv: TIK 03/04
Söderström skrev på ett 1-års kontrakt för några dagar sedan.
Kommentera

« · 216752