htikare: Jag har har ingen aning om vilka sju det är men skulle jag tippa så är det: Eric Moe, Oscar Johansson, Magnus Nyberg, Henrik Österholm, Jens Nilsson, Christopher Erixon och någon ur gruppen: Erik Gustafsson, Joakim Sjödin, Johan Westlund, Niklas Sjölund, Daniel Back eller Sebastian Hård af Segerstad.
Alla de här nämnda är de som utgör stommen i J20-laget nästa säsong, om nu ingen av dem bytt klubb. Jag anser även att de tre som är bakom Eric Moe där borde få testa Sundsvall Hockey eller annan allsvensk klubb nästa säsong, i J20 har de nämligen inte så mycket mer att bevisa.
JimmyH: På tal om Tik-juniorer så säger ju Nubben idag att sju juniorer tränar/alt."skall träna"..med A-laget. Någon här som sett någon A-träning o vilka som ev. tränar med A-Laget?? Oscar J....Jens Nilsson el. vilka?
Helg Ernest: Man blir fan mörkrädd när man läser det som står i länken nedan... Visst, man hade ju koll på att det var skillnad mellan lagen i sina juniorsatsningar, men inte att den var så här stor. Nu är det dags för TIK att satsa på sina ungdomar och inte minst med det planerade importstoppets intågande!
bearkiller79: För det första så är det för dåligt av TIK att inte lyckas hålla kvar en så pass duktig talang och med den motiveringen Nubben gav så tycker jag ledningen har en skev inställning till juniorverksamheten. För det andra så tror jag inte det är bra för svensk hockey på sikt om elitklubbar och framförallt storfräsarna ska börja värva pojk/juniorspelare från övriga lag. Det gynnar knappast bredden då de redan är så pass överlägsna i det mesta...
Kerstin_k: För mig låter det lite som "Surt sa räven om rönnbären". Eftersom det verkar som våra junisar hänvisas till Catter och Kovlan. Så skulle jag då inte ha tvekat en sekund att signa på för VF.
Nubben - – Vi ser på saker med andra ögon. Och vem vet om Tommy kommer att platsa bland deras A-juniorer, det får vi se. Jag vill inte säga bu eller bä, men vi har andra spelare som är lika lovande som honom.
Hur många spelare från TIK reprecenterade i Junior landslaget ?
Vad skall man med "Gratis" juniorer till när man kan köpa billiga Div 1 och Finnska spelare ?
Helg Ernest: Nubben uttalade sig om det hela i dagens ST också. Han menade att "Vi vill ha spelare som vill spela i TIK" och att det inte gjorde vidare mycket. Lite märklig inställning till juniorverksamheten kan tyckas. Uppenbarligen läggs det inte ner vidare mycket engagemang att forma juniorerna så att de verkligen vill spela i Timrå, utan man sitter och håller tummarna att de mest talangfulla vill stanna.
bearkiller79: Är väll klart dom gör det, dom har ju framförhållning i A-laget. Dom är ju ute efter att få hop en ny dagis/dragkedja. Ju fler junior landslags män du har knyten till klubben, destå mindre behöver dom köpa spelare den dagen dom flyttar upp dom i A-laget. Dom får ju unga lovande talanger som är i princip gratis till A-laget.
Enda junis som vi tagit hand om är väll Hansson, resten dumpar ju vi åt alla håll och kanter. Så jag förstår ju de junisar som tar changsen, för inom TIK organisationen är dom ju dödsdömd.
Alla de här nämnda är de som utgör stommen i J20-laget nästa säsong, om nu ingen av dem bytt klubb. Jag anser även att de tre som är bakom Eric Moe där borde få testa Sundsvall Hockey eller annan allsvensk klubb nästa säsong, i J20 har de nämligen inte så mycket mer att bevisa.