1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

TIK-Luleå

Sv: TIK-Luleå
Taskig uppdatering på TAIF-sidan (där har matchen inte börjat), segt på TIK-sidan som vanligt... Det här ser inte bra ut inför den "riktiga" säsongen!
Kommentera

Egentligen 0-1 vi är bortalag, skott 6-8 i 1:a perioden. Philippe vaktar buren
Kommentera

Jaji, en seger mot LHF är vad som behövs för självförtroendet! Annars är det bara att vänta in kvalserien... Näji, kanske inte, jag vet inte... Men 1-0 känns fint!
Kommentera

1-0 till oss Styf målade
Kommentera

1-0 styyyyyyf
Kommentera

det finns en online på www.taif.nu/hockeymag/tranmatch_hm.asp men de är bara period siffror
Kommentera

Mycket här i livet beror på hur man väljer att se på saker och ting...

Jag säger vinst mot Bif, två oavgjorda och tre förluster samt två vinster i jippomatcher mot div TIKspelare och NHL proffs. TPS och FBK är väl ingen större förlust i träningssammanhang. De är ju etablerade storklubbar..det är hedersamt motstånd som TIK stått upp bra emot. Mot VF brast viljan vad jag förstått. Läxor behöver alla. Men sanningen är ju attt TIK fått ett mycket bra sparringmotstånd nu inför vår andra säsong i eliten efter comebacken.
Ta't lungt -ta ett toy.
Kommentera

OK, det är ganska kvalificerat motstånd. Men men, det händer mycket med ett lag när det börjar gälla. Jag tror på timrå.

På tal om nåt helt annat: Online service från Brunflo, finns det?
Kommentera

finns de ingen bättre online än den på taif .. med period siffreer bara ..
Kommentera

Tja, Skellfte, TPS, BIF, VF, MODO o FBK är väl ganska tufft i o för sig men nån borde man vunnit (ej straffsegern mot bif inräknad)
Kommentera

Nä, nån vinst här och där känns ju bra. Men ni har mött bra lag va?
Kommentera

De gamla vet när det gäller något. Rutin... Får väl hoppas att din panik inte är smittsam på idrottsmän..i så fall kan vi kasta in handduken redan nu.
Skit i träningsmatcherna -Timrå är alltid Bäst!
Kommentera

leftwing:
Visst det kanske låter som om man nästan håller på å dö här för några träningsmatcher... riktigt så farligt är det inte men det är ju defenitivt inte bra att aldrig vinna även på försäsongen... Själklart så testas det väl lite hit o dit men det gör väl de andra lagen oxå så det ska inte göra nån skillnad anser jag...
Kommentera

Är det konstigt att de äldre i laget tar det lilla lugna på träningsmatcherna? Det är ju inte de som behöver visa upp sig mest.
Nu är jag inte TIKare och har inte sett timrå spela denna försäsong, men överdriver ni inte farhågorna nu?
Om tränarna är lite smarta så är det dessutom nu de prövar sina ideer.
Härdad Luleit är vad man är :-)
Kommentera

henrik:
Cupens egna hemsida är www.jamtlandhockeycup.com

Jag vet inte om nån mer online än taifs periodrapporterning men chatten lär va öpeen så dår kan det kanske finnas nån me lite mer koll

Och om Zätas defensivare spel så tycker jag att det är positivt, tyckte att det brast lite i det ifjol (inte minst i VM). Och han lär väl endå vara den som gjort mest poäng på försäsongen så offensivt så sköter han väl sig endå hyfsat. Förhoppningsvis är i TIK han på väg att utveckla samma spelstil som Foppa har, dvs allround bra både offensivt o defensivt plus att vara stark i närkamperna...
Kommentera

Finns det någon online rapportering ikväll?
Har cuppen de spelar i en egen hemsida?
Kommentera

Jag håller med fullständigt.Alla bortförklaringar osv är baralöjliga allaidrotts män i alla sporter vill alltid vinna.Att påstå att man exprementerar med olika femmor ochså vidare är även det lite fånigt.För nog bör man väll ändå behålla stommen från ifjol,inte är de väll främande för varandra bara för att de har haft sommar ledigt.
En annan sak som gör mig lite orolig är att de "gammla"spelarna gör för lite poäng.Hur kommer det sig?
Och vad beträffar zäta så varför hamnar han ofta i egen zon och ska starta anfallen mot ifjol så fick han ofta passen vid motståndarblå.Snälla lägg inte för stort ansvar på grabben nog kan han bli en bra spelare men låt han då göra det han gör bäst alltså spela i anfallszon
Kommentera

TIK-Luleå
I kväll så kräver jag att TIK vinner! Efter gårdagens fiasko mot FBK, som många inkl TIK själv verkar NÖJDA med (kan väl vara bar o klappa ihop detta viset), så kan man väl sammanfatta detta som den nästintill sämsta möjliga starten på försäsongen, inte en enda vinst efter full tid på 6 matcher, det är knappast godkänt... Alla surrar om att det är ju bara träningsmatcher osv men jag tycker endå att man måste visa framfötterna redan då, o man brukar kunna se lite på försäsongen hur säsongen kommer att sluta. Men i TIKs försvar så kan jag endå säga att man har nog aldrig haft så tufft program på en försäsong på länge... Men som sagt så skulle en vinst ikväll kännas mkt bra o välbehövd, jag menar det kan ju inte vara bra att det bara går längre o längre utan vinst... O om det blir förlust även ikväll börjar iaf jag o bli lite orolig inför detta svåra andra år i Elitserien...
Kommentera

« · 6394