Jimmy: Tror du han får fler chanser då? (Hansson) Tägström fick väl inte direkt känna på hetluften igen även fast han gjorde bra ifrån sig i Kempis den lilla stund han spelade...Nu var väl kanske Hansson snäppet bättre vad vet jag, men ändå + att Kusinerna säkert är tillbaka till nästa hemmamatch
Johan J : Vad som sas innan var att Freddan skulle hållas igång också och att han sett taggad ut på träning samt brukar göra bra matcher mot Modo.....
Sen Mike...klart jag är frusterad och besviken men 2-16 för Hv 71 mot Lkpg...Hur f-n skall man förklara det, jag såh matchen Aik-Lkpg i söndags och det övergår mitt förstånd hur detta lag skall kunna ha denna målskillnad mot Hv 71, nästan så att jag önskar att Hv 71 blev tvåa och att Lkpg blev 8......och sen se dessa lag mötas i en kvartsfinal och få svaret på mina funderingar.......
Jimmy: Jo han har juh en förmåga att va bra i dom matcherna, han skulle va en förträfflig ES keeper om vi bara mötte MoDo =) Men förlusten i Jkpg var nog inte Kapanens fel det heller så...
Kul att höra att Junisbacken var bra iaf, får bevittna han på tisdag då...fast då är väl kusinerna Strul tillbaka...
Frella: Freddan var bra idag, att han fick stå idag berodde kanske på att Molla ville prova nåt annat efter debaklet i HV för att tända till i laget, dessutom har jag aldrig sett Fredrik Andersson dålig mot MoDo...
Johan J: Jo visst, men Kapanen, har juh inte stått många matcher alls i år, å ska väl ändå vara den som ska vakta kassen när det drar ihop sig...Man kan inte byta bara för att en målis tänder till xtra för att han möter sina gamla Kamrater...
Jag tycker det största skämtet är att Peltomaa inte är bänkad, nu såg jag inte kvällens match, men jag tror bara han varit bra 1 match iår...han slår bort passning på passning å åker mest pmkring å glider å ligger fel i banan, det måste juh ses som ett slag i ansiktet på dom andra spelarna, när han få spela å Nordgren bänkas ibland. Han som sliter i det tysta varje match...
Även om nu Freddan kanske var bra idag, så fattar jag inte varför han skulle byta för...eller vara Kapanen borta oxå?
santos: Blir lätt så när man blir lite frustrerad, vi var nog många i ladan ikväll som kände att stämningen inte var den rätta...Skulle nog vilja säga att det påminde lite utav en vänskapsmatch det man fick se ikväll.....Avslaget och lojt långa stunder i matchen.....
Papa Maco: Ja är inte #21 med i nästa match så vore det konstigt...Är lite häpen än att han stod upp så bra, kan kanske ha att göra med den vänskapliga stämningen på plan??? Tyckte att det var alldeles för snällt på plan ikväll....
Ja, mike66 förbannad och frustrerad kan man vara utan att ge upp. Det ska spelas väl i varenda match som är kvar, sedan ser vi vart vi står. Missade frilägen och svårigheter att få in pucken har varit en svår svulst denna säsong. Många kunde ju förra säsongen.. Mycket kan konstateras men det är fortfarande bara köra på för fullt för de röd-vita ränderna går aldrig ur. Andra segern någonsin för MoDo i Timrå Isstadion. Trendbrott, tänk om vi skulle ta och vinna i Gavlerinken nästa gång. Året började bra, nu gäller det att hitta tillbaka till det igen -för det finns där. Timrå var på uppåtgående förra veckan enligt flera experter, nu slutar vi piska oss själva och sträcker istället på ryggen, resten av säsongen måste göras rakryggat.
Snacka om begravnings stämning i ladan ikväll,klacken tycker jag var väldigt tyst och trumman måste ha vart trasig bättre drag på sitt . Spelet saknades men målchanserna kom ändå och brändes lika fort. Satsa mer på juniorerna nu fram till kavlet så t.e.x Z kan få vila lite.
Ja ha ja...då har man kommit hem från matchen och hunnit med att skottat hela den stora gården hemma som var full i snö och som var tyngre än vanligt att skotta bort........Frustrerad??? JA mycket ikväll...!!!
Finns inte mycket att säga om matchen mer än att vi brände alldeles för många och solklara målchanser......
Hittade iaf lite positivt i matchen och det var # 21 ????? Vilken match den killen gjorde, vem var han????? Var ingen i hela ladan som visste vem han var........Tyvärr så brände han sitt friläge som han skapade mycket fint på egen hand......Han vill man se mer av efter denna fina match som han gör....
Gett upp och börjat tänka på kvalserien???? Knappast troligt när man är en Lallande Fåne, kämpa Timrå IK och vägra kval.....
VARFÖR??!! Peltomaas 2+2+10....Jävligt onödigt. Varför kastar man handskarna efter en liten knuff??. Skärpning Timo, du har ju råkat ut för värre saker än det där. Jag tyckte däremot att Marcus Matthiasson hade större anledning till att bruka våld efter incidenten i 3:e perioden. Men han behöll kylan och då blev jag glá.
Nu måste vi i klacken börja tänka framåt tycker jag. Det är alldeles för mycket snack kvalserien. T.ex hörde jag följande replik av en supporter som oftast är mycket uppåt på matcherna. "Nu är det kört, det blir kvalserien nästa säsong."
En ganska dålig match idag,tycker jag. Tycker inget av lagen presterade något att skryta med sett till hela matchen. Vi hade ett skapligt tryck ett tag,men det hade även MoDo... #21(minns tyvärr inte vad han heter) gjorde ett stabilt intryck på mig. Nu ser det tungt ut...
Det vill sig inte riktigt för Timrå. Har svårt att få ordning på pp. Modo gör mål i numerärt underläge. Casselståhl missar senare öppet mål. Timrå får sedan spela 4 minuters pp men skapar alldeles för lite. Timo Peltomaa bjöd upp Wernblom till fight på slutet (slängde handskarna) men Wernblom fegade ur och båda fick sätta sig på botbänken.
Ganska öppen hockey i första perioden. Markus Mattiasson gör mål på Timrås första pp. Modo får sedan chans till kvittering efter två raka Timråutvisningar. Utdelningen kommer istället med lika många på plan, när Weinhandl behärskat rakar in 1-1. Micke Simons har två gyllene lägen att göra mål men bränner lägena. Synd, han hade behövt ett mål! Håkan Åhlund blir skadad i slutet av perioden, inte bra...