Friman SR: "En annan min som förändrades var när Smokey trodde att det var FBK som fick en utvisning för felräkning av mannar och jublade högt i tredje perioden, när han sedan insåg att det var ÄLSKADE TIMRÅ IK som drabbades då for hans haka all världens väg...."
Jag anser att det aldrig kan vara för många Timråspelare på isen. Ändra det där jävla reglementet! Dessutom är det förkastligt att servera whisky, groggar och synnerligen stark öl i periodpausarna... Med min moral är det närmaste omöjligt att efter barbesöken i Löfbergs Arena hålla blykoll på läget...
När vi bilade ner mot Karlstad så stannade vi för en kisspaus. En av deltagare hittade en lila engångskaffemugg på marken bakom en soptunna... Behöver man skriva mer;) Symbolik talar såhär i efterhand för sig själv.
Tack Maggan för att du fyllde i våra luckor. Tack till den trevliga krisinehamnsbruden som tog av sig den lila tröjan innan hon gav oss en kram. Hon ville begränsa symboliken men inte missa tillfället att hångla lite med en vinnartyp som hon sa...
Minns ni Bofors? "Willyssonstrikematchen" Då ville ju också hela kvinnliga delen av boforsklacken att "typ" hela bussen skulle hänga med på efterfest... Är detta ett värmlandsfenomen? Eller beror det på att värmlandsnubbar är präglade av Jörgen Jönsson;)
gud: En anekdot runt Löfbergs Lila.... Du ska förresten bara veta vad som finns på bild....... Du, du som stavar gud med litet "g" och är ödmjuk och så... Lisa och Kalle har digitala bilder på en FBK:are som på sin äckligt lilagula hockeytröja hade skrivit "GUD" på ryggen...... Gäller inte PatPend oavsett versaler eller gemener???? Äro du lixom inte gud lixom......?
BROS4EVER: Jag körde och har just börjat fira.....ja.... Men ni får allt börja passa er för nu har vi sjunde och avgörande i finalen inom räckhåll....håll i hatten alltså.....
Sen Bros4Ever.. Jag tycker du borde nämna Finn Lundström i din presentation, honom har ni att tacka för mycket, Du vet väl vad Arne Strömberg sa... Nu när Vi har Finn Lundström i laget då har vi i alla fall Timrå efter oss.........tyvärr så blev det så sant, men nu äro vi sannerligen inte att leka med..... känn floset....
Friman SR: Kul att se att du firat seger lite! Gratulerar till en seger som på intet sätt förvånar.
Timrå är ett riktigt höjdargäng i år! Hade varit kul att möta er i en final om LeMat, men trots att det svider i mitt hjärta, tror jag inte att ni räcker ända fram i år heller!:o(
Nåväl, vi njuter av era fina insatser så länge det varar!
Moral, moral, MORAL, faan vad starka vi är och vi ger ALDRIG, aldrig upp, det är så gött att se och stödja ett sådan lag.....
Vi har världens bästa målvakt, punkt slut...................
Ett bra lag har oxå lite tur, dock hade vi haft satans oflyt innan, men Zäta´s tuppmål var det en jävla tur att vi fick... Ähhhhh med detta lag hade vi säkert fått ett mindre tuppartat mål ändå...hihi....
Sju raka, vi äro nu oslagbara i sju matchar. Hur ska det då gå när i år fjärdelines placerade Kryckan och Robbillibobban och några till får upp ångan ordentligt, andra lag bävar ju redan...
"Ni är sämre än Mora..." hehe det stackars fanset i FBK klacken och hennes ilska, min och desperation var obetalbar, hon vart helt enkelt rent desperat...
En annan min som förändrades var när Smokey trodde att det var FBK som fick en utvisning för felräkning av mannar och jublade högt i tredje perioden, när han sedan insåg att det var ÄLSKADE TIMRÅ IK som drabbades då for hans haka all världens väg....
Sedan kan man undra om Daniel i Kungsör har vågat titta ännu, Psssst Daniel - Matchen är slut nu och vi vann.......
FYYY FAN VAD VI ÄR BRA.........
Sedan bugar jag mig djupt för HV, vi mot sjunde och avgjörande hemma i finalen gå, hejhå, hejhå.......
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.