1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590749 inlägg · 6217 ämnen

TIK0920

444010 · » Till forumet

Sv: TIK0920
stefan jalonen: Många intressanta förslag. Man kanske isåfall skulle döpa om underavdelningarna eftersom TIK08 blir ganska missvisande för någon som bor i Jönköping eller Linköping. Kanske Öst- och Västavdelningar?

Vad gäller hemsidor så är det absolut något som måste uppdateras och vara levande för att ha någon funktion. Annars är det lätt att information som ligger ute på dem kanske är gammal och inaktuell.
Min sida för TIK013 är jag i dagsläget väldigt nöjd med. Jag har inte haft samma tid ännu att kunna hålla ikapp med nyheter och så, men finnes bara tid så är strukturen i den redo att användas. Dessutom så har jag ju spegling av alla nyheter från huvudavdelningens hemsida. Det tycker jag är ett väldigt bra sätt att återknyta till huvudavdelningen.
Ska vi prata om hemsidan för TIK08 så kan jag tyvärr inte säga att jag gillar den något speciellt. Nu på sistone verkar det som om informationen uppdateras oftare än förut, men designen är ju bara för anskrämlig. Men det går ju att fixa.

Jag kan väl dra lite vad som gäller för TIK013 idag. Verksamheten är inte stor. Jag känner till att det finns ett tiotal tikare här i trakten. Tyvärr har inget hänt för att kunna etablera en mer organiserad underavdelning.
Det var jag som "startade" TIK013. Med hemsidan så ville jag få kontakt med fler i mitt område att dela mitt intresse med. I samband med matcher (speciellt under slutspelet förra säsongen) är det folk som hör av sig med förslag om träffar, samåkning osv. Med hjälp av TIK013s hemsida kunde några personer härifrån ta sig till Göteborg för att se semifinalerna. Så även om TIK013 till stor del har varit mitt eget intresse så har definitivt sett att den fyller sitt syfte.

Jag står gärna som ansvarig på min ort, inga problem. Och finns det bara nån fler i närheten som har lust att hjälpa till så ska vi nog kunna få lite organisationen på det också.
Kommentera

ernie eagle: TIK0920 fanns för några år sedan då några tappra timrå-supportrar pluggade där uppe, men tyvärr så var det bara 1:a året som timrå gick upp i eliten som det var några aktiva. Vi hann trycka upp tröjor och början till en egen hemsida. Pga tidsbrist och massavvikelser av folk så rann det ut i sanden. Vet ej hur det ser ut i dagsläget om det är några som kämpar på....
Kommentera

ernie eagle:
Ett stort problem just nu är att vi inte riktigt vilka som styr de olika falangerna.
TIK 031 vet vi och dom gör ett bra jobb.
Övriga vet jag inte om de har nån med styrande ansvar.
Kommentera

stefan jalonen: Låter som ett ännu vettigare förslag bara det går att förankra i praktiken.

Det är ju alltid lätt att rita i teorin och skriva en massa inlägg härinne, desto svårare att få gehör för sina idéer och få dem att funka.

Nu sitter inte jag i styrelsen. Men kan inte supporterstyrelsen kolla på det där, ta kontakt med dem som står som ansvarig för varje underavdelning och träffa ett avtal som gagnar alla parter på ett tillfredställande sätt?
Kommentera

ernie eagle:

Min tanke är att alla har samma medlemsavgift och betalar den till SK, dvs 150 kr. På inbetalningan får man då ange vilken underförening man tillhör och den får sedan ta del av viss % av avgiften. På så sätt är det fortfarande SK som driver Sveriges TIK Supportrars samvälde, men underföreningarna får nåt att kämpa för och ta del av.
Kommentera

stefan jalonen: Det där lät inte som ngn dum idé måste jag säga.

Alltså att TIK013, TIK036, TIK Bergslagen m fl hamnar under TIK08 eller TIK031:s vingar men ändå ansvarar för sina egna resor och aktiviteter och har kontakperson på varje ort men ändå rättar sig efter TIK08 eller TIK031:s policy och har kontinuerlig kontakt med Stockholm, Gbg eller supporterstyrelsen i huvudsektionen.

På så sätt skulle man som sagt var få en lite lättare överblick.

Sitter och läser på LuleåFans forum och där man har lite utav samma problem kan man säga.

Finns "sydlulingar" i Skåne och Gbg med omnejd men det verkar inte finnas någon seriös organisation utan det är en massa människor som samlas på bortastå iklädd Luleås färger i Kinnarp, Scandinavium m.m.

Förutom LuleåFans så finns det en till organisation likt TIK08 som kallar sig LuleåFans och flaggar under LuleåFans.

Ordförande för LuleåFans Syd är Barbara Weishaupt som har sitt säte i Stockholm.

Just nu råder stor förvirring skulle jag vilja påstå.

Det finns massa mediokra underavdelningar och taskigt ihopsnickrade hemsidor som inte håller måttet med taskig uppdatering och uppföljning som följd.

Visst det är på idéell basis med människor som har vanliga 9 till 5 jobb och säkert gör så gott de kan.

Men jag anser att det är bättre att inte ha ngn hemsida alls om den inte är "levande".

Då är det bättre att underordna sig någon större avdelning där man givetvis får lägga in sin information om vad som händer på respektive ort där det finns utlokaliserade Timråsupportrar i förskingringen.

De ser seriösare ut och blir oxå mer lätthanterligt och lättnavigerat för den med ovana ögon som söker efter fakta och information.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle:
Det finns ingen organiserad verksamhet i norrbotten. Liksom på många andra håll är det bara ett fåtal som hela tiden byts ut. Detta gör att en organiserad verksamhet är något av ett "overkill".
Det kostar aldeles för mycket att ha verksamhet på en massa orter i Sverige.
Jag skulle dessutom vilja få in 013, 036 mfl under 031 och 08, och på så sätt få en mer lättöverblickad och slagkraftigare organisation.
Kommentera

ernie eagle: Finns det ingen på detta forum som vet hur det ser ut med Timråfans i 0920-regionen d.v.s. Luleå/Boden/Piteå/Kalix???

Finns det någon/ra lokala underavdelningar eller fristående organisation som sluter upp på Timrås bortamacher i COOP färggrant klädda i rödvit utstyrsel?

Stefan Jalonen kanske kan svara på denna fråga?
Kommentera

TIK0920
Hejsan!

Jag undrar om TIK0920 är nedlagt eller om de fortfarande existerar i ngn form?

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

444010 · »