1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590376 inlägg · 6216 ämnen

Timrå-Brynäs

« · 162638 · » Till forumet

Sv: Timrå-Brynäs
Helg Ernest: Håller med fullständigt. Timrå bjöd in Brynäs i matchen när dom åkte ut i sista och tänkte att det var klart. Det var lite samma läge som mot Luleå i torsdags, knapp ledning inför sista och läge att bevaka och låsa igen egen zon. Mot Lule var spelarna taggade till max, men idag hade nog bara (som vanligt) Micke Lind, knutit grillorna ordentligt. Den killen har en fantastisk lägstanivå, han är ALDRIG riktigt dålig.

Totalt sett förtjänade Timrå tre poäng, men kan man inte spela med bättre inställning, vinner man heller inga matcher i elitserien...
Kommentera

orion: Hej ! Nä, jag tyckte "vi" bara ställde in skridskorna i sista perioden. Nu blir jag väll lynchad, men jag tyckte att "vi" var värdelösa i 3e.
Kommentera

Huge:   "Brynäs ville mest och var värda bonuspoängen", tycker Ove Byström i Aftonbladet, vilken match var han på?
Timrå åkte sönder Brynäs, är inte det sanningen?

Brynäs ville inte mer än att dom förlorade matchen, eller hur, Byström!
Kommentera

Huge:
ta detta inlägg som en parantes...

sportradion tog upp att eran målis
kastade klubban...men vi kan tjöta
detta i hundra år..vi fick 2 poäng och
ni fick 1...lycka till i framtiden...
Kommentera

pratade even..
Kommentera

dr-nix: eller rättare sagt jag antar att det var det han prade om..hörde inte han prata direkt från min ståplats :PP
Kommentera

Huge: dom andra 2 satte sina straffar endå..Hallin påpekade att han kastade klubban dock..
Kommentera

dr-nix: Nu såg jag själv iofs straffarna på Webtv men pga den ryckiga sändningen gick det inte att avgöra om han kastade klubban avsiktligt eller inte. OM han nu gjorde detta på samtliga straffar som du säger så är det isf märkligt att domaren inte uppmärksammat detta, trots att han har 3 gånger på sig och att Timråspelarna förmodligen borde ha uppmärksammat honom på detta redan efter den första straffen.
Varför Hallin missade sin straff kan ju, som Dream-Team antyder, ha berott på att klubban kastas eller tappas strax efter skottet
eller att det helt enkelt var en dålig straff...
Kommentera

Dream Team: ja visst men han slängde klubban och jag tror på mål om han inte slängt klubban.
Kommentera

dr-nix: Ärligt talat så var Hallins straff kass! Ram läste ju Hallins dragning och följde med åt samma håll, sen kommer ju skottet rakt på målvakten. Men klubban, den slängde han iaf...
Kommentera

Huge: uhmm jag var på plats och såg att karljäveln kastade klubban vid varje straff AVSIKTLIGT!! varför tror du Hallin missade sin straff...
Kommentera

Helge: Om nu en videokoll i efterhand visar att han dragit pucken bakåt är det isf minst sagt bedrövligt, och det säger jag inte som ngn dålig förlorare. Vid ett straffslag har domaren ingen eller inga andra spelare som skymmer och därvid försvårar bedömningen av ett eventuellt regelfel. Han har i detta läge enligt min mening bara EN sak att koncentrera sig på och det är om pucken dras bakåt eller inte.
Angående Ram´s påstådda klubbkastning så kan det ju i hastigheten vara ganska svårt att bedöma om detta varit avsiktligt eller inte. Ni fick ju 2 gratispoäng idag så jag tycker ni borde vara rätt nöjda ändå...
Kommentera

Gunnar Persson upprörd på Gunnos straff, se länktipset. Han säger dock inget om Ram's kastade klubbor...
Kommentera

Helge: efter 5 slagna straffar menar jag ju... tänkte lite fel efter lördagsgroggen.
Kommentera

Hälge: Om jag inte fattar reglerna helt fel skall det dömas mål om målvakten kastar sin klubba vid straffslag. TIK borde alltså ha vunnit redan efter 3 straffar... I reglerna stod inget om att utespelaren måste föra pucken framåt under straffslaget. Jag har i min enfald trott att man måste det(?)

bolla: Förmodligen tyckte Ulrik Lindh att Lind bröt mot regel 554d (matchen skall ej fördröjas av att spelare justerar sin utrustning). Men jag uppfattade det mer som att Lind bytte en trasig klubba...
Kommentera

Hälge: Det blev ju lite tokigt. Klicka på Spelregler "ny regelbok...", sedan klickar du på "avd 05 straff och utvisningar".
Kommentera

Helge: Kolla den här länken om straffslag.Du får kolla en bit ner på sidan...
Kommentera

helge: vi får kanske skicka mail till oh-ah Ulrik Lindh och fråga.
Kommentera

Helge: Ja, intressant det där. Jag uppfattande inte vad som var spelfördröjande.
Vill oxå ha svar på dina frågor.
Kommentera

Johan J: Jo, nog slängde Ram klubban på alla straffar. Vad skall egentligen hända om målisen slänger klubban på en staff, skall den gå om?
Kommentera

Helge: Ram slängde väl klubban vid alla tre straffarna? Fredrik Andersson var inte sen att uppsöka domaren efter sista straffen och påpeka det inträffade.
Kommentera

Helge: "Gunnos" Hakband satt inte under hakan det måste den göra tyvärr:(
Kommentera

Är det nån regelkunnig som kan hjälpa mig förstå. Är hockeyälskare men tydligen inte regelkunnig...

Varför fick Gunno 2 min för otillåten utrustning? Han blev först avdragen hjälmen, satte på sig den och skrinnade efter pucken. Vad var felet.

Varför fick Lind 2 min för fördröjande av spelet, han bytte ju bara en trasig klubba?

Från där jag satt tyckte jag att både Lind och Gunno drog pucken bakåt på sina straffar. Lät domar'n det gå för att Ram slängde klubban?
Kommentera

Hälge: Håller med, tyckte nog Mackan var bästa forward för dagen.

Fan, i 3:e med lite otur hade brynäs avgjort. Tänk att de fick avlossa ett farligt skott med 6 sekunder kvar av matchen! Huvaligen.

Men, efter att ha neggat ett tag tror jag för första gången på riktigt allvar, DET BLIR SLUTSPEL! Tar vi 2 poäng utan att spela riktigt taggat måste det gå vägen.
Kommentera

Blackbay:Förlåt mitt tips höll i 2 perioder och då hade vi 4-2 och då hade jag på känn att 5-2 var nära,men tyvärr..nära skjuter ingen hare,men nya tag på tisdag då vinner Timrå mot Frölunda med 4-2....trust me....men vi vann ju mot Brynäs med 5-4 eft straffar och det är ju inte så illa pinkat eller hur?
Kommentera

Hälge:Tur att vi spelade dåligt idag innan mandomsprovet på tisdag,men vi fick 2 pinnar och det är bra..
Kommentera

Hemkommen från en dålig match av TIK. 2:a perioden var bra, men 1:a och framför allt, 3:dje perioden var bedrövlig.

BIF jobbade på bra, tycker jag.

Lind, Matthiasson och Robban bra i ett annars ganska slätstruket TIK.
Kommentera

Huge:

Jaja var lagomt kaxig nu. Ni ska vara mycket nöjda med poängen om man också drar sig tillminnes hur den andra perioden gestaltade sig.

14-6 i skott till Timrå och ledning med 4-2 med ett flertal bud på ett femte mål. Så ett oavgjort resultat får nog anses som det mest rättvisa denna gång.

Och kom ihåg - det är inte över förrens den feta tjocka kärringa har sjungit färdigt...
Kommentera

Huge: så vann ju Brynäs just tredjeperioden med 2-0 också.
Kommentera

Huge: rättvis? ja, självklart, Timrå vann ju!
Timrå 41 poäng, Brynäs 15. Tabellen ljuger inte.
Kommentera

mike66: Hos mig var det iaf inga avbrott. Om du tycker att segern var rättvis så måste åtminstone det ena avbrottet ha gällt hela sista perioden. De chanser ni skapade i 3:e kunde man faktiskt räkna på ena handens tumme....
Ni är dock mkt mer effektiva än oss och det var väl detta som räddade er idag. Kul iaf att det funkade med sändningen, hade inte räknat med att få se topphockey(?) så här på lördagseftermiddagen...
Kommentera

Joinzzon: Det är fel, Per Hallin lade och missade första straffen.
Kommentera

Joinzzon: Det var väl Hallin, Lind och Nordgren.
Kommentera

Det måste ju vara fel på swehockey.
Nordgren kan ju omöjligt ha lagt både första o tredje straffen.
Har man missat en omgång eller är det fel straffskytt ??
Kommentera

El Maco:

Två poäng från kvalserien blev det till slut och en poäng närmre 2:a platsen. Härlig avgörande straff av Gunno. I stort var det väl en ganska rättvist seger?!

Trevligt att det funkade så pass bra med websändingen iaf. Klart godkänt till er som arbetar med detta. Två avbrott på en hel match är helt klart godkänt.

Ha en fortsatt trevlig helg alla datanördar....
Kommentera

El Maco: Alternativt torka vaselinet av klubban.
Kommentera

Bragd-Birger: Brynäs materialare får ta och talka Rams handskar tror jag.
Kommentera

NORDGREN ÄR KUNG!!!
Kommentera

Yes! Iskalla straffar av Nordgren o Lind...nästan Conny Strömberg-klass...!
Kommentera

Ett faktum som troligen inte hjälper i fallet Brynäs däremot.
Kommentera

Ännu en poäng längre från kvalserien...
Kommentera

westerlind:

Jag tycker bara att Nordgrens frilla är ful. Nu: Förlängning, grattis till poängen iaf.
Kommentera

mike66: EN POÄNG! Fantastico. Esplendido. Magnifico.
Kommentera

El Maco: Tralalalala.
Kommentera

Och nu har han 2 minuter igen. Den här gången justering av utrustning. Vad håller de på med?
Kommentera

4-4! Nej!!!!
Kommentera

westerlind: Utvisad 10 minuter för felaktig utrustning.

Och så var det 4-4 då...
Kommentera

westerlind: satan i gatan
Kommentera

Faaan! Men jävligt snyggt gjort av Molin...
Kommentera

westerlind: möjligtvis i brynäskassen.....
Kommentera

« · 162638 · »