3879 sålda biljetter i dagsläget, vilket känns ganska svagt (med tanke läget i tabellen). Men som vanligt är det Canal+ som lockar åskådare från Eon. Därför är det viktigt att man försöker få med så många som möjligt som inte brukar gå eller som har för vana att sitta hemma o dega fast man har säsongskort.
Under 5000 åskådare på Torsdag kan inte vara annat än rejält underkänt!
Talangscouten: Man kan inte kräva 5000+ i publiken mot ett sånt skitlag som Mif Redhawks. De har ingen som helst attraktionskraft. Ett gislag som bara försöker hålla siffrorna nere.
ernie eagle: Håller med, jag tror dock att det blir över 5000 ändå, det är mer regel än undantag. Visst kanske Canal + lockar för de som bor en bit ifrån, men nog blir det mycket folk ändå.
Jag som trodde att man gick för att se vårat kära TIK spela. Kan vara en stor attraktionskraft att se "the big red machine" spela ut MIF med 7-1 eller något.
Talangscouten: Aldrig i h-e :) Jag är ingen marginalare , kära nån herre jistanes!
Den dagen jag ser en Canal+-sänd hemmamatch med TIK då ligger jag för döden eller sprutlackerar toaletten i periodpauserna (åtminstone så länge jag är bosatt i Timrå åtminstone)
Annars är det inte mycket som knäcker mig.
Men långt ifrån alla är som jag rättrogen och nyfrälst. Många går bara på hockey för att mingla med andra företagsflanörer, dricka vin, käka trerättersmiddag och avsluta med en kaffe, konjak och en avec.
Tycho: Samma här tyvärr, såg hemmamatchen mot Brynäs och längtar tills jag får tillfälle att se en hemmamatch igen. KOM IGEN NU Timrååååå!! Vinn ikväll och jag hjular framför teven!
Talangscouten: Ska det bli under 5000 ikväll tro? Tragiskt i såfall, vi är suveräna serieledare och killarna bjuder på hockeymagi. Visserligen C+ och mot Malmö men ändå...
TIKbiff: Där ser man, det behövs alltså krisstämning för att folk ska komma till er arena. Hos oss finns inga krav på stämning överhuvudtaget, tror jag.
Under 5000 åskådare på Torsdag kan inte vara annat än rejält underkänt!
Ikväll blir det torsk med 3-1...