Ambroo: Efter att matchen tog fart så visade väl sig Karjalainen kunna duga som back-up. Även om jag hellre ser Enroth. Till skillnad från Asplund så har han iaf en målvaktsstil.
Frella: Brunkarn Blixt kasse var han något ouppmärksam på, men å andra sidan så skymde den egna backen. Ett överskattat koppel av yngel om du frågar mig...
Ambroo: Men har knappast satts på några större prov av Löven än så länge. Några spelare som sticker ut i Växjö, Lövens J-20VM spelare har det däremot tyngre.
El Maco: Ja, i enstaka matcher eller som i det här fallet med Sebastian Erixon, då det med all säkerhet enbart hade blivit under några enstaka byten. Man hade knappast kört med honom i powerplay som man nu gjorde med Ryno. Ex-frölundaiten må vara rätt så etablerad i elitserien, men det är som forward det, och inte som defensiv back. Jag hadeköpt chansningen från Kentas håll igår att i ett underläge i matchen chansa vilt och gåöver till fyra forwards och en back i en slags tokoffensiv, för att om möjligt nå närmare. Då hade kanske Johan Rynos kunskaper kunnat utnyttjas till i alla fall hälften av vad han kan. Nu blev det väl nåt halvdant med allting. Så kändes det iaf och det var trist.
Sitter och ser på Växjö-Löven på TV4+, båda lagen har där plockat fram två PP formationer som man snurrar på, varav den ena får mer speltid. Hoppas Kenta tänkt göra samma sak i slutspelet, eller ska Wennerberg dominera i den spelformen då också?
mikenomad: Man kan konstatera att det inte händer så mycket i båset runt Kenta men det har jag i alla fall hittills accepterat som ett avsiktligt val från hans sida. Hans sätt att coacha är att göra det med små gester, Bäckmans är exempelvis att i riktigt heta stunder springa in på isen och slå med en klubba. Jag tycker i och för sig att det hänt en hel del med laguppställningen under säsongen där det laborerats friskt som en följd av alla skador. Den om jag delar hans bedömningar att spela den ene före den andre och gå på fem backar hellre än spela en junior... Jag vet inte jag... det är ett jättekliv från J20 till elitserien men å andra sidan kan man ju ta en chansning i enstaka matcher.
Ambroo: Tycker att Kentas rädsla för oprövade kort samt icke-existerande coachning börjar bli direkt pinsam. All heder åt allt han åstakommit för klubben men det känns mer och mer välkommet med ett tränarbyte!
Hmm jag tror inte att Timrå tar sig vidare från kvartfinalerna iår heller. Det går inte att få så många skador som vi fått. Man kan inte lira med 4-5 backar och förvänta sig att allt ska lösa sig. Men skadeläget har kanske ljusnat när slutspelet väl börjat (noter att man inte bara ska vara skadefri utan även i matchform!!)
Poffa: Från och med den fjärde semifinal-omgången sänder Kanal 5 alla återstående matcher, inklusive finalserien som spelas i bäst av sju matcher. Det blir en rafflande hockeyvår på Kanal 5 innan det avgörs vilket lag som får lyfta bucklan och åka hem med guldpokalen.
Men du kan följa slutspelet från allra första början på våra systerkanaler Kanal 9 och Canal+ som kommer att sända från och med de första kvartsfinalerna.
Komplett matchschema med sändningstider kommer att publiceras här på kanal5.se så fort det är klart.
dr-nix: "Kanal9 är en kvalitets TV-kanal med målgruppen 30-59 år. Kanalen har huvudkontor och utsändning i London, och ett försäljnings- och marknadsföringskontor i Stockholm. Som brittisk kanal lyder Kanal 9 under sändningsregler utfärdade av Office of Communications, Ofcom.
Kanal 9 ägs av SBS, en europeisk mediekoncern med huvudkontor i Amsterdam. SBS äger radio- och TV-kanaler i nio länder i Europa. I Sverige äger SBS även Kanal 5 och The Voice."
Dream Team: jag är nöjd med canal digital, dock är inte kabeltv nätet tillräckligt utbyggt där jag bor så vi kan inte få kanalen.. men om några månader kanske...suck..
dr-nix: Om du har Com Hem så har du kanal 9. Den ligger på Com Hems kanalplats, för er som nu undrar men inte vet. Mer info finns på Kanal 5:s hemsida.
Enligt länken till höger så blir Svedberg borta tre veckor och man kan då räkna bort honom från kvartsfinalerna. Kanske kan Laine spela back på onsdag också?
KVARTSFINALER CANAL+ sänder en match från varje kvartsfinalomgång. Kanal 9 sänder en match från varje kvartsfinalomgång så länge det finns två matcher i omgången. PPV/Säsongskortet sänder övriga kvartsfinaler."
Helg Ernest: Kanal 5 sänder väl tror jag först från semifinalerna.Och då hoppar man väl mellan bägge matcherna.Jag tror faktiskt att TIMRÅIK når en semifinal
Helg Ernest: Två matcher till med publiksiffra runt 5500 eller mer i en hall som tar 5800 torde väl ändå generera en del inkomster. Men självklart blir det inget att yvas över i nån större utsträckning, det håller jag med om.
Jag gillar film, inte blockbusters, utan annorlunda film. En kanonfilm är "Den sista färden". En film som kanske mest är känd för att ett inavlat kolli spelar en speciell låt kallad "duellerande banjos" på svenska. Jag har nu inte hört den låten sedan jag sist besökte Timrå Islada då det melodistycket spelades i högtalaranläggningen. Därför blev jag lite glad när jag i eftermiddags, dan efter det att socialbidragen betalades ut, fick höra denna låt nynnas av ett stort gäng Timråsupporters på besök i Örnsköldsvik. Tack! Det värmde!
mikenomad: Inkomstbringande och inkomstbringande ? Sänds inte slutspelet direkt i Kanal 5 ? Vilket innebär att en hel uppsjö av publik kommer sitta hemma i soffan, titta och dricka drycker av varierande slag. På bekostnad av publikbortfall. Så 2 hemmamatchers intekter är nog inte så mycket som man räknat med. Får vara glad om vi passerar 5000 strecket i publik/match
Men slutspelet är iaf klart och med det minst två inkomstbringande hemmamatcher. Blir det dessutom Brynäs eller Modo vi möter blir ju inte reskostnaderna så stora heller. Vi slipper våndas i en kvalserie, något jag tror dagens TIK skulle få stora darren av, samt det fullständigt förödande osexiga ingemanslandet.
Som jag skrivit tidigare är det inte mycket som talar för fler poäng i grundserien för TIK. FBK hemma känns som bästa chansen isf, tror vi kan glömma poäng mot ett vilt kämpande VF på bortaplan i sista omgången. Detta innebär att TIK kommer till slutspel med 4 raka förluster i bagaget. Känns inte så där jättehett med TIK i slutspelet f.n....har väldigt svårt att se hur vi ska kunna gå segrande ur en kvartsfinal mot t.ex. Modo när de har fördel av en x-tra hemmamatch...
Frella:Första linan kommer ju att bli mycket stark när han kommer tillbaka.ska bli jävligt roligt ändå i slutspelet för Timrå,allt kan hända!Backlund i storform får vi hoppas,å att han inte släpper in sånna här mål som mot Modo 3 - 0 idag.
Efter en succefylld höst så kom skadeeländet. Därefter har laget mer eller mindre underpresterat. Avsaknaden av en riktig bra 1:a femma har ju varit hur tydlig som helst samt att en del backar inte räckt till alls. Nu har lagets försvarsspel skärpts till men anfallsspelet är ju riktigt dåligt. Powerplay funkar inte alls, förutom när matchen nästan är slut som typ ikväll Vad beror det på? Att de inte ersatte Timo P & Riku vet vi ju redan, Robban fick bli center istället.... Varför inte köra med 3 centrar och 4 ytterforwardspar..... varför inte släppa in en juniorback när vi har kort om backar...eller en juniorcenter.... vi torskar ju ändå.... De som inte kämpar och gör sitt varför får de fortsatt förtroende....
Timrå borde ha ett bättre anfallsspel med så många som konkurerar om en forwardsplats. Kan de plocka fram ett fungerande PP till slutspelet?? Tveksamt.... Lagmoralen, målskyttet, PP samt uppspelen måste bli bra mycket bättre annars så återstår det nog bara 6 matcher av denna säsong
Här har de haft chansen att bli topp 4 med en x-tra hemmamatch i slutspelet och vad sker, jo de underpresterar eller som mot LHC - presterar inte alls. Vart har den där jävla anamma inställningen tagit vägen? Det är med viss tvekan man lägger ut pengar för slutspelet....
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.