1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590786 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK 2007/08

« · 895617 Till forumet

Timrå IK 2007/08
Silly Season är förbi. Truppen är spikad. Kan ju vara trevligt med en tråd kring laget kommande säsong.

Känns som att dessa kedjor kommer göra det jobbigt och svårt för våra motståndare:

27. Pärssinen
32. Hahl
71. Hedström

37. Pyörälä
13. Regin
62. Tenkrat

7. Hynning
17. Andersson
10. Sundh

12. Carlsson
11. Andersson
16. Axelsson

19. Svensson

En bättre uppsättning forwards har vi aldrig haft.

Jag ryser. Jag är stolt. Jag är laddad. Jag känner ett grymt sug efter revansch!

Fantastiskt, Nubben.
Kommentera

Sv: Timrå IK 2007/08
Skarin:

Det är en mycket stark uppsättning forwards, kanske lika bra som lockoutsäsongen. Möjligen är topparna från den säsongen bättre och bredden bättre nu.

Jag tror ändå att den spelare som Timrå kommer luta sig mot när det blåser är kapten Lindström. Han är den spelare som jag skulle ta om jag fick välja en ur ert lag.

Tyvärr blir det ingen revansch i år heller Svartvadet smaskar upp den i taket i år igen, fast nu i semin.
Kommentera

Skarin:

med den truppen kan ni aldrig misslyckas. Grattis till SM-Guldet 07/08;)
skämt åsido. Men absolut är ni en av toppkandidaterna till det och jag tror det blir så.

MMMMM.Mora
Kommentera

Skarin: Ja faan det ser skitbra ut.Måtte nu alla ljumskar,ryggar, händer,fötter,knän hålla nu.
Kommentera

hellge: Skulle nog vilja påstå att både spetsen och bredden bland forwards är något vassare nu. Men det är ju just det där med den där Zäta som gör det mycket svårt att jämföra ;) Men dessa kedjor känns mer intressanta. Kanske mycket därför att nu är nu. Det känns mer "fresh" liksom.

Å andra sidan tycker jag inte man ska blanda in den låtsas-sessen.

Hurredu. Vi kommer äta upp er, hur tandlösa vi än kommer att bli. Det är bara tråkigt att inte den där Däme kan vara med längre. Han som var så rakryggad och fin :) Ni får leta efter en ny nu.
Kommentera

Skarin: jag får rena skälvan när jag ser eran laguppställning. Rysligt bra.
Kommentera

Skarin: Det ser mycket bra ut. men... Det jag saknar är en produktiv back. Han kan vara skillnaden mellan att åka ut mot MoDo/att gå hela vägen.
Kommentera

MODOJohan: erat lag är inte heller halvkasst.
Kommentera

Skarin: Ärade broder! Jag stämmer in i hyllningskören. Så in i helvete starkt jobbat utav Nubben. Och mycket riktigt, talangmässigt och på bredden har vi aldrig tidigare mönstrat någonting som varit i närheten.

Sorry tallefjanters alá 67! Strimma är Strimma. Say no more.

Men då var då och nu är nu. Och känner precis som du ett ruskigt sug efter nedsläpp i ES.

Skall bli enormt spännande att se hur våra iskrigare sköter sig nu när man lämnar Medelpad.

En sak är då iaf glasklar, om det blir en finalserie för vårt älskade rödvita gäng. Då sjukskriver jag mig på obestämd tid. Att missa ett eventuellt avgörande vore en dödsynd.

Sedan blir man ju "sjuk" i lätt två veckor framåt.

Men det är smällar man gladeligen tar. Det kostar att ligga på topp.

NU KÖR VI!

Proud world wide red´n´white!

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Ambroo: Jesper Jäger, välkommen tillbaka, allt är förlåtet!
Kommentera

Skarin: Ni har en grym forwardsuppställning nästran lika stark som våran.Tycker dock att er backsida saknar nån med offensiva kvaliteer.men jag tror helt klart att ni har möjlighet att gå långt nästa säsong.Men jag misstänker att er målvaktssida inte är tillräckligt stark för att ni ska kunna gå hela vägen.tror dock starkt på att vi får se ett länsderby i slutspelet även nästa säsong men denna gång i finalen.
Kommentera

Jag flyttar detta inlägg till en redan befintlig tråd, då det är en refelktion över Timrås lag som redan omnämnts i den här tråden.

"Sitter här som en gammal o härdad man o ser på Timrås laguppställning
á la 07.
Inte utan att man dreglar litegrann o det inte bara pga stroken.
Som härdad Timråit så undrar man bara vilket ben man ska stå på.
Man ä int van sånt häringa tannvattensdreggel i större mått.

Så jag vet inte ärligt talat vad jag ska tro o känna, till o med Bergman har gått bort, Ångestens fram manare nr 1 förutom TIK då.

Kanske ångesten försvinner from med nu. Härliga frid!"

Hahl Bundy @ sina bästa år             Idag kl. 21:05
Kommentera

Ambroo: Jo, det är ju just det med den där backen. Den som man saknat väldigt länge nu och "tjatat" om. En backrese med offensiva kvaliteter. En ledare på isen med pucken.
Men i ett defensivt perspektiv känns det mycket bra bakåt.

Men som sagt. Nu var det forwards det var tal om. Backsidan får ligga på is ett tag till innan analys ;)

När det gäller målvaktssidan ser den inte bäst ut. Men den känns ändå trygg på ett bra sätt. Ska bli mycket intressant att se vad Åkerlund kan hitta på. Backlund kommer vara bättre än förra säsongen. Det tycker jag bådar gott.

Charles/Per känns rock. And rock is a good thing.
Kommentera

Dream Team: Passa pumpen och tänk negativt, 10 omgångar och 2 ordinarie linor kvar läge för det drägglet att frysa till då,,

Nä själv är jag bara oroad hur alla tycker det ser så j-la bra ut, ser för j-ligt ut tom Aftonbladet tror på sm guld fan fattas bara att wikegård säger något positivt så är kvalserien klar,,, nä challe tippa nu
Kommentera

För att citera Jan Malmsjö.
"vår bästa tid är nu"
Kommentera

Skarin: Strålman kommer tillbaka när han inte lyckas ta en plats i Toronto. Där har vi vår spelande back. Pang liksom! Eller hur stor är chansen att han inte ska ta en plats... Hoppas kan man ju :)

Nej då, det ser onekligen jävligt bra ut frammåt. Nästan så att man får ståfräs (hur jävla geekigt det än låter för ett jävla hockeylag) när man tittar på namnen som vi mönstrar. Hua!

Backsidan är och förblir vår svaga punkt i år. Men Sanny och Co får ta mer ansvar i år och visa var skåpet ska stå. Apropå Sanny så halkade han in på den svensexa jag deltog ikväll på ett bananskal. Han såg i alla fall laddad ut när vi frågade när dom skulle gå på is.

Backlund - inte ett dugg orolig. Inte för inte som han spelade en och annan match i Tre kronor ifjol. Han blir inte sämre i år. Det vägrar jag att tro. Frammåt Backlund!!!

Mot ny höjder! Mot nya framgångar! Jag ser redan fram emot ny avsnitt av "The best of Timrå". Ny namn, ny mål, nya höjdpunkter.
Kommentera

Nån som vet vart man kan få tag i Timrå Låtar?
Kommentera

jojje_timrå: Nån specifik du tänkte på eller? Eller är du bara ute efter Timrå-låtar i allmänhet?
Kommentera

Kerstin_k: Ja typ alla:P
Kommentera

Kerstin_k: vet du nån?
Kommentera

Läge att kika på bortamatcherna här?

www.olearys.se/timra
Kommentera

Per HApps: Icke! Jag intar soffläge hos Portello på Prästgårdsgatan 18 i Piteå och kikar på Widescreen-teven.

Toppa det med en påse lättsaltat, 6 kalla öl och live-betting.

Vi säger så!
Kommentera

Uno Gordon:

6 kalla 2,8 för din del då annars går käften på dig hela tiden =) hehe
Kommentera

mattias - 74: Och det kom ju sannerligen ifrån rätt käft. Mr Redface shut up!
Kommentera

Logga ut nu och slå på ettan. Det blir liksom inte bättre än så. Fem timmars bionjutning.
Kommentera

Vet inte om det här är rätta trådvalet men idag var jag inne på Lås&Maskinservice och såg att man kunde köpa motivlackade nycklar med diverse olika motiv såsom Leksandsloggan, SSKloggan och banjologgan men inte Timrå IK's logga. Givetvis tog jag för givet att den var slutsåld men det visade sig arr företaget i fråga tog inget betalt utan isf bidrog med 5:- per betald nyckel till föreningen ifråga. Timrå hade tydligen valt att inte vara med i denna lilla sponsring.

Skumt tycker jag.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Matforsarn, tycker att värvningen av Challe Solvalla är värre... ;-)
Kommentera

65selander: Bjäbba bjäbba, vad en Estockholmawannabe tycker känns oviktigt, far och hälsa på släkten och Piggen i Vemdalsland isf (8^(/)
Kommentera

73Sjöbba: Synd. Timrås märke passar ganska bra på en nyckel. Visserligen kanske det skulle bli lite för lång näbb.
Kommentera

Frisco:
Kanske det var därför dom inte är med, att näbben inte får plats. =)
Lite märkligt kan tyckas när Modo lyckade få med hela Ö-viks släktträd, iofs är det en stam utan grenar.
Kommentera

Frisco: men den långa näbben kanske skulle vara en bra metafor för hur säsongen kommer att sluta för Timrå ;)
Kommentera

GävleLasse: Kanske en önskedröm för vissa, mer en lycklig ovisshet för många andra. Vi säger så.
Kommentera

Dream Team: Jag har nga som helst förhoppningar att laget i mitt hjärta skulle gå hela vägen, och jag tror även att ambitionen i lagbygget visar att inte heller föreningen har det.

När det gäller Timrå så tror jag att ambitionen ligger i att ta guld. Inget fel i det i och för sig men läget föreningarna befinner sig i skiljer ju sig markant.

Min skepsis till att Timrå skulle gå mycket längre än t ex Brynäs i ett slutspel baserar jag på det dåliga djupet av timrås trupp. Visst har ni en ruggigt respektingivande trupp på pappret, skadefria. Nu har jag inte 100% koll på hur skadeläget är i Timrå men fakta är ju att Tenkrat ansluter senasre och att det är osäkert när Pärssinen är 100%. Jag vill även minnas att det var andra skador i truppen. I nuläget har timrå 13 forwards, minus Tenkrat och Pärssinen blir det 11.Av dessa så är det 6 forwards som kan ses som elitseriemässiga, men absolut inga spelare man vinner titlar med, breddspelare helt enkelt.

Genomslaget för skador på de få topplirarna är för stort, och skadorna kommer, var så säker.

Hur är det med Hahl förresten, jag har för mig att både han och Lotvonen är, eller håller på att komma tillbaka efter skador.
Kommentera

GävleLasse: Så du menar att 5 av namnen nedanför här inte är ES-mässiga?

Hahl (NHL, World Cup, VM)
Regin (Grym i slutspel och VM, född 86)
Hedström (NHL, VM, OS-reserv)
Hynning (43 poäng ´07)
Sundh (18 poäng, grym i slutspelet, debut i Tre Kronor, född 86)
J.Andersson (25 poäng, debut i Tre Kronor)
Carlsson (Klubbens meste spelare genom tiderna, "endast" 33 år)
Axelsson (12 poäng i Frölundas 4:e kedja ´07)
Svensson (16 poäng, född 86)
E.Andersson (Rookie-kandidat ´06, född 86)
Pyörälä (VM, 28 mål, finsk mästare)

Vad ställer du för krav på att en spelare ska klassas som elitseriemässig egentligen?
Kommentera

GävleLasse:

Haha..du är pinsamt dåligt insatt i Timrås trupp...eller så är du bara dum.
Kommentera

GävleLasse: Fy fan vad trött du är.
Kommentera

Ambroo: Å förra året var det samma visa, du tyckte att jag var ute och cyklade när vi pratade på försäsongen...

men sist vi sågs uppe i LA så var det du som var trött...
Kommentera

JimmyH: Vart skrev jag att de inte var ES mässiga? Jag skrev att fem av spelarna inte är spelare man vinner titlar med...

Ta av dig cyklopet när du läser nästa gång
Kommentera

Sune: Jag säger bara EN sak... Angell....
Kommentera

GävleLasse: Timrå är ju skitbra, dom har lyckats med bedriften att aldrig ha vunnit någonting.
Kommentera

GävleLasse: Jag skriver det igen; Det ÄR logiskt omöjligt att drabbas av lika många skador igen.

Bredden är bra mycket bredare i år och topparna är fler. Med tanke på detta faktum så blir jag besviken om vi inte hamnar topp fyra och går till minst semi.

Brynäs trupp då? Hur många "titelvinnare" finns det där? Ska jag vara ärlig så är det endast Angell och möjligen Sjödda jag skulle vilja plocka ur kakan och då enbart därför att vi saknar en produktiv rightare bland backarna. När det gäller de övriga så är vi bättre på varje position.
Kommentera

GävleLasse: Men den typen av spelare finns väl i alla lag, även i de som har gått hela vägen, eller?
Kommentera

GävleLasse: Dina rader; "I nuläget har timrå 13 forwards, minus Tenkrat och Pärssinen blir det 11.Av dessa så är det 6 forwards som kan ses som elitseriemässiga, men absolut inga spelare man vinner titlar med, breddspelare helt enkelt."
Kommentera

Ambroo:

Han menar att det är 6 spelare förutom topparna som endast kan ses som elitseriemässiga...alltså breddspelare...
Kommentera

Sune: Jag är lite för dum för att förstå sånt. Läser alltid klarspråk i ST vettu...
Kommentera

Ambroo: Precis som jag skrev i mitt inlägg tidigare, jag har inga som helst ambitioner med Brynäs trupp. Jag vet inte om jag var oklar där. Sen är det ju så att man vinner inte SM guld, eller ens tar sig till topp4 och semi genom att vara bättre än Brynäs. Det garanterar inte ens att man tar sig till slutspel.

Jag tycker fortfarande att skadefria är Timrå ett starkt lag. Men jag har mina tvivel på att ni kan klara er så bra med skador på "fel" spelare. Ni är redan drabbade i Pärssinen som är osäkert när han blir tillgänglig. Och hur bra kommer han att vara efter att ha missat den viktigaste delen av försäsongsträningen? JimmyH skrev något om den bredd som finns bland alla 11 forwards. Det är inte ens fyra fulla kedjor och blir det en eller två skador på forwards, oavsett vilken så kommer istiden att öka markant hos vissa spelare (om man inte "breddar" med juniorer vilket inte skrämmer mig). Med ökad istid så kommer skadorna, allt för många lag har drabbats av denna "osedvanliga otur".

Brynäs trupp då? Hur många "titelvinnare" finns det där?

Vad jag vet så finns det några som BEVISLIGEN är titelvinnare ;)

Om vi tar trupperna och jämför rakt av så tror jag Brynäs "vinner" genom all den rutin som finns, den samt bredden. Men kollar man på "topparna" så vinner Timrå... Vi får se vad som är bäst.
Kommentera

Sune: "Av dessa så är det 6 forwards som kan ses som elitseriemässiga, men absolut inga spelare man vinner titlar med, breddspelare helt enkelt."

Var jag oklar...?
Kommentera

GävleLasse:

Nja...för vissa andra här var du tydligen det....
Kommentera

GävleLasse: Jag rundar av med att säga; Vi får väl se.

Nu ska jag ta ett par kalla... Skål!
Kommentera

Ambroo:

Tänk på magen och kalorierna Ambroo!
Kommentera

GävleLasse: "Av dessa så är det 6 forwards som kan ses som elitseriemässiga, men absolut inga spelare man vinner titlar med, breddspelare helt enkelt."
Var jag oklar...?

Jag tolkar det som att bara de 6 är elitseriemässiga och ingen av dem vinner man titlar med. Återstår de övriga som håller nivån under breddspelare. ;)
Tjenare!
Kommentera

« · 895617