1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591307 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - AIK 2011-02-26

« · 1352879 Till forumet

Sv: Timrå IK - AIK 2011-02-26
Johnny Bravo: Hirscho bör nog få spela kontraktstiden ut. Bästa poängplockare och visar upp bättre och bättre tendenser. Det är nog viktigare att hitta ett optimalt sätt att utnyttja hans kapacitet än att försöka spara pengar genom att bryta med honom.

Dom två nu nämner sedan ska ju bara bort. Inget alls att snacka om. Att låta någon av dom spela fler matcher är grovt tjänstefel...med VISS dispens för att vi har skador just nu.
Kommentera

Olle: Pavlikovsky, McDonell och Ericsson är tillbaka i The Rats.

Gozzi inför match:

- Det är nog första gången sedan första derbyt mot Djurgården som vi har ett komplett lag. Så visst känns det bra. Vi har vunnit fyra raka matcher mot Timrå och därför känns det bara positivt inför lördagens match.

Kan nog gå rätt så vilt till på bortastå också. Det sägs att det kommer en hel hög med råttor/gulliganer.

Kommentera

Olle: Jag pissar säkert i dopfunten nu men jag vill nog se Hirso en säsong till i Timrå. Det finns nåt där som tilltalar mig.

Jokela ska det brytas med så fort som möjligt helst igår.
Karlsson ska man inte en fundera på att förlänga med.
Kommentera

Olle: Kan vara så! Men då bör han ha bänkat Murley, och för att inte prata om spelgeniet Jokela för länge sedan
Kommentera

Johnny Bravo: Den där kommentaren från TJ har verkligen fastnat i min hjärna också. Jag tar det nästan personligt när han pissar på fans som uppenbarligen ser saker som varken han eller linkan uppfattar och nu pratar jag inte specifikt om mig själv utan om en massa andra skribenter här inne som fick den där inledande paniken när vi låg trea osv. En ekonom som uppenbarligen inte är så insatt i hockey ska nog hålla sig från att pissa på fans som brunnit för hockey i deras hela liv.

Ja nä inte är det någon elithockey som kolan/jokela visar prov på iaf. Undra hur många kontrakt vi har råd att bryta inför nästa säsong? Om vi ens behöver det, om dom inte upphävs av en ES-klausul.

Om man skulle bryta med Jokela, kolan och hirschovits så kan det nog bli en dyr historia....dvs. om dom nu inte skäms ögonen ur sig och bryter kontrakten frivilligt.
Kommentera

Olle: Ha ha tänkte precis skriva det om RJ o Lotvonen. :)

Man blir mörkrädd o tappar all tilltro o lust till alltihop. Det värsta är att alla ser det på läktarna oxå o kommenterar det hela.
Men vad vet vi om hockey?
Vi ska ju vara nöjda med att vi får se Elithockey i Timrå, men i det här fallet så är det lögn!
Kommentera

Johnny Bravo: Det är nästan äcklande. Det är inte bara det att dom är dåliga. Jag sitter och förväntar mig att dom på egen hand ska förlora matcher, även med våran skadekris så är jag övertygad om att dom skulle hjälpa laget bättre om dom satt på läktaren.

Vi har inga spelare förutom några oprövade juniorer att ersätta dom med men jag är fortfarande övertygad om att dom är bättre på läktaren. Aldrig har jag haft så här lågt förtroende för en hockeyspelare.

RJ, Lotvonen, ta vem fan som helst men ingen har tidigare bidragit med lika enkla baklängesmål så ofta som kolan/Jokela. Det kanske är lite orättvist subjektivt men det är precis så det känns.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Visst är det skrämmande?
Man har förfasat sig över många genom åren men det här tar ta mig 17 priset!
Kommentera

fredriko74: Perra kanske bara tröttnat på att han snurrar i slottet och missar målet?
Kommentera

Johnny Bravo: Egentligen är det helt sjukt att man sitter och tror att två spelare ska sänka det egna laget i kommande match men det är precis vad jag fasar för.
Kommentera

Någon som vet varför Lundmark fick sparsamt med speltid i sista perioden igår? Såg inte skymten av honom alls, tänkte om han ådragit sig någon skada .
Kommentera

Olle: Ny match. Nya förutsättningar.
Tyvärr utan förhoppningar för min del.
Tips: 1-5.
Kling o Klang inne på samtliga bakåt. Dock inne på ett framåt men då felskjuter Klang Kling i röven som styrs in på en AIK skridsko.
Kommentera

T T: Hehe nej jag har inga som helst förhoppningar till att det ska bli någon överblåsning. Men matchen har inte börjat och det står fortfarande 0-0. Det är något jag finner viss tröst i än så länge.
Kommentera

The Fat Bastard: Forwards inger inte alltid det bästa förtroendet då man ser hur det checkas på puckhållare vid blå, när vi är i egen zon. Ofta uppstår det 2-3 sekunder då backen nästan måste åka upp själv eftersom man inte är trygga i överlämningar och hur man byter gubbe med varandra i markeringarna.

Hur som helst så drunknar dom här detaljerna fullständigt i dom monumentala misstagen som enskilda backar visar prov på i match efter match.
Kommentera

Det är ett jävla gnäll på backarna, Visst dom är inte av högsta klass i alla lägen men jag satt och studerade forvards rörelse på banan när vi har puck i egen zon igår under matchen på plats i kaffepannan och såg då hur oödmjukt de jobbade för att visa sej, hjälpa backarna när dom var satt under press.

Hur är det sagt, vad är grundspelet, hur spelar Timrå den här säsongen, jag tycker det ser ut som en organisatorisk fråga? Tränarna måste väl ha en plan? eller?
Kommentera

Olle: Blåsa över AIK, jo jag tackar. Själv förväntar jag mig de vanliga stegen: Svag förhoppning - kokning - uppgivenhet.
Kommentera

Olle: När Jokela och Kolan är inne tillsamans är det som att timrå får spela 7 mot 3.
Kommentera

Timrå IK - AIK 2011-02-26
Ny dans, ny chans.

Clabbe inför match:

"Mot AIK imorgon vill jag se ett mycket mer bestämt Timrå som spelar som vi gjorde när vi vann fyra matcher i rad. Ett Timrå där spelarna gör vad de föresatt sig att göra, som spelar mer disciplinerat än senast och som är mer rejält. Det lag som är mest noggrant imorgon kommer att vinna matchen och jag hoppas och tror det blir vi."

Kort och koncist. Det betyder förhoppningsvis att man helt enkelt vrålat i örat på spelarna ang. hur fan man spelar ishockey och sen kallt räknat med att killarna ska blåsa över AIK av ren skamsenhet.
Kommentera

« · 1352879