kulltorp: vi har haft två kanonlägen att frispela egna spelare men huvvet har inte varit där. Nu senast lööke som bara behöver lägga ett enkelt drop för en fri medspelare men han missar detta och lägger pucken till annan spelare.
SMÅLAND: Det ser hyfsat ut. AIK är starka som tusan. De har plockat bort vår förstalina hittills. Kan tänka mig att AIK är seriens kanske bästa lag just nu Vi har skapat ngr ströchanser. Ganska jämn period. Kul att se Hållander på isen.
Olle: Men det här är en typisk match Timrå kommer att förlora. Man har gått bra ett tag, har lite häng, det blir lite extra intresse runt laget....TORSK!!!
Då har man laddat upp matchen på text-tvn på Blaupunkten... Tänt ljus och plockat fram drickat och tilltugg... Timråtröja och halsduken på... Segergarren ligger på bordet... Segerchampagen ligger på kylning... På grammofonen rullar en LP-skiva med Bröderna Djup.... Snart släpps pucken i Timrå Isstadion och jag väntar ivrigt på att siffrorna på burken ska ändras till vår fördel.. KÖR TIMRÅ IK KÖR..... Ikväll 💣 spränger vi grindarna på isladan.. Låt det flöda lätt ikväll... Låt Barney göra mål... Låt tömma överallt.... LÅT OSS KÄNNA VITTRING OM SHL NÄSTA SÄSONG!!!!!
Otto1: Jag har gått och oroat mig lite för denna match här i veckan men nu ser jag att ST.se kör en sån här artikel med motståndaren där de säger att de är redo för Timrås talanger och då brukar det bli seger!
Kanon! Det vore ju mumma om vi får möta Pantern i Malmö igen. Du och andra är hjärtligt välkomna till min nya supermoderna bostad. Inget gammalt kyffe som på Kocksgatan här inte! Så kan vi ha Explorer-picnic i vardagsrummet...
Fan, så tänkte jag också till en början. Fast sedan tänkte jag att Hopkins snarare bär något som påminner om en gammal målvaktsmask. Och domaren har säkert inte så långt till hjälmen...
DJ Hemp: Du tänker så... Någon har inboxat mig och förvisso påpekat att samma ska bort. Men förklaringen är att de andra tre har någon form av huvudbonad...
Han längst till höger ska bort. Till skillnad från de övriga som i sina roller brukar olika slags våld, är domaren på isen för att stävja våldet. Dessutom ser han svensk ut, och är därmed den ende svensken av de fyra. Han bär förresten också Landskrona BoIS färger, vilket han är ensam om i sammanhanget.
Haha, blir spännande på fredag. Vad fan har nubben hittat egentligen? Tar budskapet på kepsen med en nypa salt dock, han verkar som en skön kille. Hoppas han spelar sjysst men hårt på fredag!
Knylan: halvt oskönt budskap. Det är klart att det ska vara lite våldsmoment inblandad i en kontaktsport men man behöver ju inte skriva ut det på en keps :)
Knylan: * tänker på scenen med Hanson brothers i omklädningsrummet inför deras första match med Chiefs* Ska bli intressant på fredag. Ingen som av någon anledning åker Timrå - Stockholm efter matchen.? Är i Sundsvall på dagen men tar mig inte hem med allmänna färdmedel om jag ska stanna och se matchen.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!