Andersson: Nja håller nog med kattan, det blir ett mer fysiskt spel i slutspelet. Men vad skönt att vi inte tog in någon halvtaskig transatlant när vi har sånt sparkapital i klubben!
Jag vill påstå att Timrå gick på Max 50% av sin matchkapacitet i dag. Dessutom finns en inbyggd spärr mot skador och så vidare. Vi spelade av serien helt enkelt. Laget har allt i sig.
Spelarna har blicken och tankarna vid den blodröda horisonten.
Det är då glöden ska tändas. Kriget om SHL mullrar igång.
Fy fan vad jag längtar. Den här känslan är ”the soul of hockey”. Rastlösheten är enorm!
The great one: +98 stannade vi på. Synd att vi inte nådde +100, men otroligt bra förstås.
BIK Karlsskoga blir 2:a och löven 3:a och SSK 4:a. Kan betyda en del.
Nu laddar vi för slutspel och återhämtar oss så vi kommer med mycket kraft och energi till den första matchen om drygt en vecka. Nog lär junioren Johansson få några minuter även i slutspelet det tror jag.
Smokey: Kommentatorn: ”Det är klart, den här matchen är ju betydelselös för AIK, det är först nästa match som är viktig”... ja för matchen var ju viktigare för Timrå att vinna? 🤔😂
Zäta75: Han gör det jättebra, men när slutspelet drar igång så höjs i princip varje del av spelet några snäpp, och då kanske det blir lite orättvist mot honom att slängas in på 4 kedjor. Men känns ganska tryggt att veta att han kan färga på denna nivå om vi skulle åka på skador. Ett riktigt spännande framtidsnamnen oavsett iaf!
roger_sundsvall: Johansson med mål igen! 2.a på 2 matcher. Snyggt! Borde nästan vara given på 4 kedjor nu? Men med Dahlen tillbaka får han nog inte plats.
JonteD: ge han en fast plats i laget, han kämpar och sliter och skapar sig sina egna lägen. Det är många i laget med betydligt mer erfarenhet som har en del att lära av den grabben.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen