Vad fan är det fysiska spelet viljan att gå rakt på mål nu är det den här jävla hamna ut i HÖRNHOCKEY tillbaka lätt läst kärring spel bara att styra ut de från mål. Få se nu om Roger för första gången går ner på folk ändra om vilket han inte fatta för att väcka laget
The great one: jag vidhåller att Almtuna spelar smartare och tätare än vad Karlskoga gjorde sist men då blir det ju också jävligt tydligt när man är ineffektiv och samtidigt slarvar i egen zon. Sån prestation mot såna här lag är alltid en given förlust. Det krävs en ordentlig och omedelbar uppryckning i tredje men ja, det ser ju inte ljust ut.
Ja, möjligt. Men inte fn fick vi ut pucken för det. Däremot så har man ju lärt sig ett o annat vid det här laget. Är det "stormatch" med nya tröjor och mycket publik på läktarna, då är det givet med dåligt spel och inga mål. Plus en förlust.
The great one: jag tror farbror börjar bli lite virrig, du blandar ihop det första boxplayet med det andra. I det första var det nära mål hela tiden (och mål blev det), i det andra tog dom svaga avslut men var i vår zon större delen av PP:et.
kulltorp: ja och så kanske man ska försöka sig på att slå diagonalpasset till Molinder när han har halva målet öppet i ett 2-1 läge, killen gjorde ju faktiskt två mål sist. Nä vi är iskall i offensiv zon, Almtuna håller oss utanför slottet och vi tar skitavslut. I första hade vi några backskott med spelare som skymde framför mål men i andra har vi ju knappt haft någon het målchans.
Woody: Spelet är bra generellt, inget fel på det. Men för att göra mål måste man ha lite killerinstinkt. Såg bla Lööke få pucken fritt i vänsterläge, han gled in mot mål och flippade en backhand i magen på målvakten. Det ska faan explodera i benen in mot mål.
Olle: Ett PP till skänks där de målar pga missat skott och självmål. Sedan ger vi dom ytterligare ett mål där vi ju har pucken under kontroll. De är sina värsta fiender på isen...
SMÅLAND: Det tycker jag ärligt talat inte att vi är. Spelet är oerhört mycket bättre än för några matcher sedan. Däremot är vi kanske lite tillbaka några steg såtillvida att vi inte lyckas göra mål på våra chanser.
Strömberg som vanligt! Vilken idiot. Det var den kvällen det...
Karljäveln har två rena passningsalternativ i egen zon och en tredje som kommer från utvisningsbåset och härket drar en blind backhand i magen på motståndaren. Skicka upp honom på läktaren för helvete!
erathoo: så trist att vi inte får en interference med oss när vi kan kontra och bli stoppad på blå och så gör dom mål istället. Men det är väl kanske mer realistiskt att sänka förväntningarna på zebrorna än att önska högre kvalitet.
Nu ska man ju inte vara dum och otrevlig i onödan men jag undrar...kan det vara så att Stene är bättre på fotboll än vad han är i hockey? Att åka skridskor verkar inte vara en naturlig grej för honom.
Ikväll blir det tufft! Almtuna är ju flera gånger piggare än Karlskoga sist. Dom checkar ju minst lika hårt och frenetiskt som vi, det ställer helt andra krav på att kunna spela sig smart ur egen zon.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!