Portello: De (DIF) måste ju lämna ett konkret erbjudande först och han vill naturligtvis inte spela med ett allsvenskt lag. Han hade hoppats att Bajen skulle gå upp.
Laken: Tycker definitivt att Wallenberg ska erbjudas ett nytt kontrakt. Om jag förstått mina vänner i Nottingham rätt så trivdes Jinman och Wallenberg utmärkt ihop i Nottingham och var lagets två bästa spelare. Kunde vara bra för Jinman att ha sin kompis (även om Sjögren finns kvar) som extra stöd... och kanske skulle Wallenberg bli en klass bättre också. Fast obekräftade rykten från England gör gällande att han söker en klubb i Finland.
Laken: Det är bara det att det inte offentliggjorts där borta eller här. Så innan jag ger mig på mina hockeyvänner därborta så bör de väl få reda på det den officiella vägen att Lee skrivit på för Timrå. De är redan förvarnade dock då jag översatte och publicerade artikeln som stod i Dagbladet häromdagen.
HEIGHT: 5'11 WEIGHT: 185lbs DOB: 10/01/76 POSITION: Centre
Lee was a handful for Superleague defences last season and is now likely to be paired with his long standing junior partner Mark Cadotte. They were a terrible twosome in Canadian junior hockey and their showing together in Panthers colours looks set to emulate those teenage years.
Hälge: Misstänker att ordningsmakten lär få jobba för högtryck nu efter matchen med tanke att resultatet gick emot schtåkkhålmsjävlarna.
Nu blir det väl trekvartssamtal med representanter från Firman Boys och Richard Money imorgonförrmiddag på kansliet på Råsunda. Inte lätt att vara "Gnagare" idag.
Det finns helt enkelt inte mycket att glädja sig åt i den föreningen. Fråga Yared!!!
Apropå hockey så sparkar man tränaren norrlänningen Jan-Åke Tiensuu också. Istället ska en gammal målvaktsfantom uppbringa framgång igen hos den Allmänna Idrotts Klubben från Solna - hans namn??
GUNNAR LEIDBORG!!!
Se där, nu duger han igen! Det svänger fort i den här branschen.
Thomas Sjögren lär i vartfall inte vara aktuell. Det sägs att Thomas inte fick nån senap på korven senaste dessa herrar stötte ihop vid nåt risigt hak i en tysk stad.
Och nu får ju Jocke Persson en målvaktstränare på köpet oxå så slipper släppa in distansskott från halva plan ala Tommy Salo.
Laken: Wallenberg är väl ännu inte klar. Sedan så ser jag gärna Lee Jinman eller Toni Koivunen ihop med Matthiasson eftersom de är mer spelande centrar än hagos.
Olgas furir: Jag har redan kollat upp honom. Du ska nog inte ta mitt framtida lag så allvarligt. Jag hade lika gärna kunnat ha Jinman i någon annan femma. Ville bara visa ett förslag på hur det skulle kunna se ut!
Laken: Har verkligen Mats Hansson skrivit kontrakt?? Jag har för mig att vi bara har 4 kontrakterade backar för närvarande. Sanny, Kalle, Rajamäki och Styf.
Carlsson Krykov Nordgren
Petriläinen Rajamäki
Söderström Koivunen Hallin
Svensson Lindström
????? Jinman ?????
????? ?????
Matthiasson Hagos Sjögren