1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588916 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....

« · 1076840 · » Till forumet

Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Cartman: Wikegård är ett skämt. Vad är han duktig på förutom att snacka skit i TV??
Kommentera

Cartman: Syrelsen har sagt aldrig Wikegård
Kommentera

Per HApps: Wikegård
Kommentera

Snoop:
Finns väl ingen tränare ledig just nu som är värd namnet,

Sedan skall man ha i åtanke att det kostar att värva klassspelare, men det kostar 25.000.000 att åka ur elitserien enbart i tv-inkomster. Till detta skall det läggas minskade intäkter i form av logehyror, publik, souvernier, etc etc.

Kommentera

En stor del av detta är det bara att tillskriva Thomas Johansson, jag trodde han hade lärt sig läxan för ett par år sedan när dom skulle "hålla igen" på spelarbudgeten och då var Timrå ytterst nära att åka ur, nu ser det ut som om historien upprepar sig...

Jag tycker det är ett hån att höra Thomas Johansson och Linkans uttalanden om att det inte finns några pengar och vi ska vänta och se... vänta på vad då? att Timrå ska åka ur eller vad då!

Nä nu tycker jag att vi "mail bombar" dom ansvariga och hoppas att dom vaknar innan det är för sent!!!

[email protected]
[email protected]
[email protected]
Kommentera

Ja de va ju synd att Timrå valde Skogs framför Tenkrats kompis Skrbek, han är en klippa han.
Kommentera

Per HApps: Ja hur kan Challe sätta in Backlund nu när Åkerlund varit så bra...dags för tränarbyte snart..
Kommentera

Cartman: Inte ens du kan vara så naiv
Kommentera

Ketchupeffekt den 23:e???
Kommentera

ITK: Med Jimmy H i spetsen! haha det skulle jag vilja se=)
Kommentera

som ngn skrev för ngn Lörda sen ÄNNU EN LÖRDAG FÖRSTÖRD AV TIMRÅ IK ja när vann vi en lörda senast.
Kommentera

sen tycker jag iofs att backe gör verkligen en tavla på ettan, men......alla andra i laget kan ju inte deppa ihop och ge upp varje gång....fattar inte vad som är fel.....eller egentligen är det väl ALLT. Frågan är om vi har varit sämre någon enda gång.....
Kommentera

Per HApps: Jag tycker att SK borde se till att få ta ett snack, "kvartssamtal" som vissa grupperingar kallar det, med spelatruppen och styrelse.
Kommentera

Yellowcard:
Kanske SK borde ringa runt till dom som hyr in sig i logerna för 200000 per säsong om dom tycker det är ok att spelarna frekventerar stadens nöjespalats i stället för att utöva återhämtning.

Man inbillade sig att det var proffesionella elitidrotsmänn man hade att göra med, men ack vad jag bedrog mig.Undrar hur Magda Forsberg la upp sin säsong för att kunna prestera max då det gällde?

Kommentera

Timrå ska se till att plocka hit Sinuhe Wallinheimo som kan göra idioträddningar och skapa ett stort lugn i sitt försvar, sen ska vi plocka hit 2st nya defensiva bjässar, och till de blå skickar vi Backe och Dennis Persson och Erixon, inte för att Erixon varit sämre än någon annan egentligen men någon blir de ju så de blir han, för nu får linkan agera annars måste man ju nästan ge han smisk !
Kommentera

Till nästa hemmamatch vill jag se en banderoll "AVGÅ THOMAS JOHANSSON"
Kommentera

ITK: Hoppas de får gå hem... Fy fan - om de går ut mot alla odds... Gör nåt som gör ont.
Kommentera

Yellowcard: chartrat plan kan göra underverk, det har det gjort tidigare den här säsongen efter bortamatcher....
Kommentera

Från semifinal till fritt fall nedåt...någon jävel måste ju ta på sig ansvaret nu. Dett är ju för fan pinsamt, att en ES förening som spelat semifinal inte har en organisation som för föreningen framåt inte bakåt och NEDÅT i seriesystemet, nu får det fan hända något. Andra lag bänkar och sparkar folk som inte färgar, nu vill jag se Timrå agera och visa att man inte är nöjd med prestationerna, so far!

Jag kan inte klandra Challe direkt, han beställer väl spelare sen får sportcheferna och VI HAR TVÅ fixa det som saknades förra året, då kan man ju inte trolla när han får spelare som Skoghs och Persson mfl, sen har ju inte Backe tagit något kliv framåt på de två senaste säsongerna direkt, utan stangerat helt.

Challe får ta på sig att inte starta Åkerlund idag och med det en av Backes signatur, kast med puck i eget mål, jäkligt konstigt av Challe där.....men nu vill jag se och höra action från ledningen, annars är det bara att ställa in sig på kvalserien.
Kommentera

ITK: Glömt bort var Ängelholm ligger eller?
Kommentera

Per HApps: Jag håller med, till punkt och pricka. Ser vi : JOHAN ANDERSSON(Stamgäst på OSCAR), ANTON AXELSSON(Brukar hänga på Svensson) och Björn Svensson(Är också OFTA på Svenssons, även under sin "skadeperiod") ute ikväll så är det fan i mig en lavett och rätt in i taxin som gäller för dessa. Och tro mig det är ingen omöjlighet att de är ute ikväll....
Kommentera

Modano: motvilligt klickade jag "JA" på omröstningen... skål
Kommentera

General_Moisio: Ja nu kan dom börja sälja biljetter till tik-leksand.
Kommentera

Det är fan i mig skandal alla åker omkring som JÄVLA KÄRRINGAR fy fan bara att inse svagaste räddaste trupp som varit i elitserien någonsin. Skicka alla jävla backar till kovland sålet backlund primadonan hedsröm helt hjärndöd gör inget sätter bara ner stämningen i laget med att bara stå och titta på tänk och spela i samma kedja bryt kontraktet omedelbart med jätte divan som tror han är större än laget dåren. VÄRVA NU ELLER LÄGG ER OCH DÖ LINKAN T.JOHANSSON STYRELSE. MEN MÅLSÄTTNINGEN ÄR TYDLIGEN ATT SNÅLA SIG UR ELITSERIEN ENLIGT INAVLEN !!
Kommentera

....och som flera andra skrivit, hur i h-e kan challe sätta in Backe i målet efter 2,5 bra matcher från Åke Lund.....fattar bara inte...Backe, ta ditt ansvar och sätt dig på bänken fram till jul....
Kommentera

Jag hoppas inte linkan o TJ är så lugn som dom verkar.
Kommentera

zaccodog: Man vet aldrig om så är fallet ska man överväga att sparka honon men som sagt annars ska man bara värva in spelare.
Kommentera

zaccodog:
Men fattar ni inte att det är för sent?  Vi skulle ju kunna kasta in Zetterberg och Lidas utan att det skulle ske någon förbättring, det enda jag begär är att spelarna skall:

1. HÅLLA SIG BORTA FRÅN KROGEN resten av säsongen.

2. Visa för fan ett uns av STOLTHET.

3. Sluta upp med att GLIDA hockey, spela spelet i stället.

Kommentera

......tänkte nästan skriva nåt.......men orkar inte.....hur i h-e kan detta lag spela så helt uselt, det finns ingenting förutom Pääjärvi.....
Kommentera

General_Moisio: Det finns ingen harmoni eller spelglädje i laget,det verkar ha skurit sej nånstans.min gissning är att spelarna inte gillar challe
Kommentera

Snoop: Ja fy fan.. Nu ska jag supa mig full!
Kommentera

Taurus: De dummaste dom kunde göra i dagsläget är att sparka Challe. Köp in lite nya spelare sparka jonte och pärssinen
Kommentera

Yellowcard: Ja nånting måste ske och som du säger helst innan det är för sent för så här kan de inte se ut, dom skämmer ut föreningen.Och Mäkiahos uppvisning gör allting ännu mer pinsmt och ännu mer roligt för Röglepubliken, denna lördag är helt klart förstörd.
Kommentera

Cartman:

ja, det är nog den ende som kan ge oss det kanske, för annars blir vi nog utan
Kommentera

Cartman: En ny back? Minst 2 helst3
Kommentera

Cartman: Haha:P det skulle vara ganska klockrent om inte annat;)
Kommentera

Snoop: Ja som när det var kris och Jantonen och Rosa kom in... Men icke.. Vi lär väl vänta tills det är 5 matcher kvar av serien
Kommentera

Snoop:

Tror Challe måste visa nåt på de närmsta 2, annars kan han packa. Måste hända nåt!!!
Kommentera

Taurus: Vi kan väll sätta upp en banderoll på hemmamatchen mot brynär där det stor "Tomten jag vill ha en ny back i julklapp".
Kommentera

Saknar ord igen... Vad ska vi ta oss till?? Finns det en väg ut??
Kommentera

Nu måste någonting ske !! kosta vad de kosta vill för vi vill väl vara kvar i Elitserien.
Kommentera

stefan1978: naiviteten att gå in i säsongen med denna center o back uppsättning plus att man inte gjorde av sig med nr 71 i fjol när man hade chansen kommer att bli timrås fall i år.
Kommentera

Bigthelin: Man blir ju mörkrädd när man ser våra spelare på isen inget självförtroende ingen skridskoåkning med detta spel hadde vi nog inte vunnit mot Antjärn fan vad jobbigt.Nästa match måste Åkelund få stå
Kommentera

nectis:

Titta hur RJ låter Gath stå framör Backe på 5-0 målet!!! Det är tamej fan en ren katastrof. Det finns inte ett rätt nån stans!!!! Fy f-n en sån backkris det är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Som vi "spelar" just nu kan vi lika gärna ställa vår elitserieplats till förfogande, förklara den vakant. Men det är väl indirekt vad de håller på med på ett mycket långsamt och smärtsamt utdraget vis.
Kommentera

nectis: En STOR miss av challe:(
Kommentera

Per HApps: Är det fjärde matchen irad som Backlund spelar han släpper in 5 mål?
Kommentera

Dags att slänga ut Robin Jonsson ur E.ON. Jävla klant som drar på sig dumma utvisningar hela tiden. Sen är det dags för någon typ utav krismöte.

Om inte för att rädda fortsatt ESkontrakt så för att behålla någon liten del utav den snart helt förångade hedern.

Vafan är det som händer !!???
Kommentera

Challe Berglund:

Varför satsade du på Backlund i dag när Åke Lund gjort två bra matcher på raken? Har du gett dig fan på att få en spark i arslet från föreningen?

Kommentera

« · 1076840 · »