1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK årgång 08/09= Ett jävla skitlag!

« · 1120244 Till forumet

Timrå IK årgång 08/09= Ett jävla skitlag!
Viktigaste matchen på hela säsongen, mot ett Modo som är så jävla dåligt rakt igenom hela matchen. Vad gör man? Jo man leder med 2-0 och viker ned sig så jävla mycket att man inte tror det är sant. Jag har aldrig sett ett lag vika ned sig så mycket som man gjorde ikväll! Är det någon som kan tala om för mig hur man kan gå bort sig TVÅ gÅnger de sista tio när man leder med ett mål respektive har oavgjort. Dessutom en gång när man har POWERPLAY!!!

Det finns inga förklaring på hela denna jord som kan förklara det som hände ikväll. Hela laget ska skämmas så in i HELVETE och vore det lite stolthet i detta lag så borde det presenteras en riktig FET ursäkt på hemsidan mot fans, sponsorer och alla verksamma parter som följer detta lag i vått och torrt. DET VAR EN RIKTIG JÄVLA SKANDAL SOM INTRÄFFADE IKVÄLL! Fy fan...jävla skitlag är vad ni är! Det hade varit en sak om ni förlorat med stolthet, men erat agerande ikväll finns det inga usäkter för!

För det andra så hoppas jag aldrig jag behöver se Johan Backlund något mer i denna klubb. Nu är tålamodet slut. Det går inte en match förrutom att han slänger in en skitpuck i egen kasse! Inget ont om honom...men hoppas han försvinner så långt bort det bara går!!

JÄVLA YNKRYGGAR!
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= Ett jävla skitlag!
Sune: Backe borde utbuas under lineupen mot FBK.
Kommentera

Cartman: Backlund borde inte vara med i lineupen!!!!!
Kommentera

Sune: Jag fattar ärligt talat inte vad du menar att laget viker sig,
Man spelar kanon hochey över 50 minuter, sedan skänker Backlund dom matchen.
Alla som lirat hochey vet hur jäkulskt energidödande ett sådant ingripande är.

Ni som tyckte Timrå var kass idag kan inte hockey så är det bara.
Kommentera

Sune:

Såg vi samma match?

Timrå dominerade, Modo får inte låna pucken.

Sen att det verkar som att Backe och Salo har samma pappa (Släktforska någon!) kan inte laget lastas för.
Kommentera

Sune: Är Timrå ett skitlag så är du en skitsupporter.
Kommentera

Blizzard: Och är han med så inte fan ska han buas ut! Så j-a sanslöst dumt....
Kommentera

RTS:

Det spelar ingen roll hur bra hockey man spelar i 50 minuter. Bjuder man på två mål de sista tio så finns det inga ursäkter! Och alla härinne vet hur mycket det var värt att åtminstone ta en poäng av Modo ikväll.
Kommentera

mikenomad: Nej det ska han inte (så gör man inte, de blir bara sämre)! men ska ha fan inte får börja matchen heller!
Kommentera

Cartman:

Då står han förhoppningsvis i båset. eller ännu hellre sitter på läktaren, Han kan säkert misslyckas med att öppna båsdörren också, Petter Söderström kanske kan hålla nerverna under kontroll bättre.
Kommentera

Sune:

Sök hjälp..
Kommentera

Sune: Frågan är ju om det var hela laget som låg bakom till att man tappade matchen i dessa 10 minuter.

Jag tycker inte det. Till största del får backlund ta på sig att modo vinner matchen, tyvärr men det är för mig helt utan tvivel jag säger det.
Kommentera

superfalle: Ja han kan inte vara sämre iaf! nu är det bara åh vänta in Åkerlund, tur att de blir uppehåll!
Kommentera

En positiv sak är ju i alla fall att alla lag bakom oss har negativ målskillnad.
Kommentera

Sune: Du kan ju inte ha sett matchen.

Kommentera

Bryt ihop och kom igen.

Trots förlusten ligger Timrå fortsatt på slutspelsplats med nio matcher kvar att spela. Det är visserligen enbart en poäng ned till Modo och ingemansland men fortfarande fem poäng ned till kvalstrecket.

I de nio återstående omgångarna möter Timrå i tur och ordning:

Färjestad (h)
HV 71 (b)
Linköping (b)
Djurgården (b)
Skellefteå (h)
Södertälje (b)
Frölunda (h)
Brynäs (b)
Luleå (h)

För motståndet i de tre kommande matcherna står alltså seriens bästa lag. Det är nu det hela avgörs och nu som stödet behövs som bäst från oss supportrar.

Jag har dessvärre inte möjlighet att följa matcherna på plats men har förhoppning att kunna komma hem och se någon drabbning i ett eventuellt slutspel varför jag önskar att alla ni som kan tar chansen att lyfta Timrå IK från er plats på läktaren i de kvarvarande matcherna på hemmaplan.
Kommentera

RTS: kanonhockey? matchen mot brynäs, det var kanonhockey.
Kommentera

Johan J: Vi har en hemmamatch mer kvar att spela än antalet bortamatcher. Såhär ska det se ut:

Färjestad (h)
HV 71 (h)
Linköping (b)
Djurgården (b)
Skellefteå (h)
Södertälje (b)
Frölunda (h)
Brynäs (b)
Luleå (h)
Kommentera

Dream Team: Ännu bättre!
Kommentera

persson: Tror du att att det ser ut så ofta på bortaplan?
Kommentera

Dream Team:

Färjestad (h) - vi måste göra minst 8 mål för att vinna
HV 71 (h) - Åke står 3P
Linköping (b) - 2P
Djurgården (b) - 1-2P
Skellefteå (h) - 3P
Södertälje (b)- 3P
Frölunda (h) - 2-3P
Brynäs (b) - 0-1-2P
Luleå (h) - 3P
Kommentera

RTS: jag har sett bättre bortmatcher än den idag. då har jag sett alla denna säsong.

ta skellefteå borta (1-3)

det var hockey. då får du säga vad du vill, hockeydoktorn.
Kommentera

Johan J: Ja, vårt bortafacit skrämmer väl knappast någon av våra motståndare. Såhär ser mitt tips ut:

Färjestad (h) 1 p
HV 71 (h) 3 p
Linköping (b) 0 p
Djurgården (b) 0 p
Skellefteå (h) 3 p
Södertälje (b) 3 p
Frölunda (h) 2 p
Brynäs (b) 0 p
Luleå (h) 3 p

Detta skulle innebära 80 totalt poäng och uträkningen på övriga lag skulle då ge oss en sjundeplats. Djurgården går då som åttonde lag till slutspel, Brynäs och MoDo utanför, Rögle tillsammans med SSK till kvalspel. Finfint!

Kommentera

persson: Tyck vad du vill.
Kommentera

Cartman: Tror inte att de är så vettigt att hela klacken buar ut killen som ska rädda puckarna åt oss, men grejjen är att han inte borde stå i mål i Timrå IK alls, men att bua ut honom under lin upen tro ja inte är smart :/
Kommentera

Cartman:Men fy f.n hur kan man ens komma på tanken till nåt sådant.
Kommentera

VARFÖR är det alltid spelarna som får skit efter en förlust, dom två som basar i båset då? Som bara står där och ser nöjd ut. Challe skulle ha tagit time out efter 2 - 2 målet så har aldrig det 3 kommit så de så.

Kommentera

zita: Varför ska han ta time out när det är vi som har spelet? Inte direkt så att vi blev utspelade av modo...
Kommentera

zita:

Vi får helt enkelt ta att vissa spelare kritiseras en sådan här gång. Själv mår jag så förbannat illa att man inte ens kan gå och lägga sig, Backlund, för fan! Lyssnar i nuläget på Dexy´s Midnight Runners...
Kommentera

DJ Hemp:Såg du passningen före Modos etta från en av våra backar!Han försöker vända på pucken istället för att ha lite mer kyla och börja om!Modo bryter ju passet hur lätt som helst,och vänder blixtsnabbt innan kaoset med målet och Backlund!
Kommentera

DJ Hemp:På lördag blir det vinst igen...då är vi  glada  här igen, och Backe håller nollan...
Kommentera

Långben:

Ja, för fan visst såg jag hela skiten och mår just därför så jävla illa över hur det slutade nu i kväll... Sicken jävla dum torsk helt i onödan! Vill liksom bara spy och glömma denna afton, men det går tyvärr inte. Allt finns kvar på min näthinna tyvärr. Vi hade segern som i en liten ask, men allt försvann åt helvete... Vad kan man säga?
Kommentera

DJ Hemp: Så roliga rubriker ni har här i er bok!
Ja, var ju ingen rättvis seger vi vann ikväll, men vi behövde poängen så mycket mer än ni! Hemmaplan o allt. Vi tackar Backe & Styf m.fl.
Visst var domaren bra ikväll? Sov så gott, det gör vi. O Backlund.
Kommentera

« · 1120244