Löning och gameday.. Två flugor i en smäll.. Mattsson vaktar kassen.. Ikväll blir det nollan och vi hamnar i vinnarspåret.. Kylen är full.. Om 12 och 18 min släpps trissan i EON..😊
SMÅLAND: Får se om publikökningen håller i sig. Vore skönt att se publiksiffran fortsätta uppåt. Spontant känns det som om det är betydligt bättre att börja starkt för att befästa en placering på övre halvan, än att göra som tidigare år när vi börjat svagt och klättrat. Nu ser ju folk tabellen och kan se laget i topp, det bör spela in på folks intresse.
Mattsson tillbaka, ska bli kul att se han på isen igen. Men jag kommer inte sätta för hög press på honom och är medveten om att han är lite ur matchform. Han har visat vilken sjukt duktig målvakt han är och går det inte riktigt vägen idag så kommer jag inte måla FAN på väggen.
Ut och lira ditt spel nu så ser vi till att vinna som Laget The Big Red Machine, tillsammans!
nila: dålig skärpa och dålig energi är något jag tycker kännetecknar första perioden än så länge. Två riktiga skitutvisningar som vi får med oss, det blir trist om det ska kompenseras sen också.
nila: Ganska jämn period med lite övertag för TIK. Tycker inte riktigt vi har den där farten vi sett förut på hemmamatcherna. Lite slarvig puckhantering generellt. Vi har haft lite halvleken men inga riktiga superchanser. Men bättre än Karlskoga iallafall hittills. 2 dåliga PP kan också skrivas in...
Heisenberg: Provade först Ramstein på högsta volym. Skallade nästan tv-rutan blodig... Men hockeyn passade bättre till Svenne Rubins och typ långa bollar på Bengt. Bara C-more kan döda en hockeymatch så innihelvete. Sitter kommentatorn i en bil på parkeringen och snackar?
Smokey: jag trodde kommentatorerna satt i nån studio i Stockholm?
Jag känner sån där ångestfrustration över den första perioden som man gör när man försöker lösa ett omöjligt pussel, se ett helt avsnitt av Idol eller något motsvarande.
sargad: Bofors bjuder ju inte direkt upp till dans men dom försvarar ju sig helt ok får man säga. Tyvärr beror det nog mest på att vi slår pass och upplägg i nacken på egna spelare. Men om något lag förtjänat att leda så är det ju så klart vi. Bofors har alltså skjutit 3 skott på mål efter halva matchen?
Den dåliga skärpan personifieras ganska bra i Kaltes utvisning nu. 3-1 läge och kanonchans att utöka ledningen och istället flippar man pucken bakom egen spelare och drar klubban i ansiktet på motståndarbacken.
Herminator: fullständigt bedrövligt spel man visar upp. Karlskoga har alltså inte en enda målchans i hela matchen, då drar man två klubbor i ansiktet på motståndaren för 6 minuter i utvisningsbåset och bjuder in en motståndare som inte ens är på banan. Fy fan!
Såja Dahlén! Lite mer energi efter ledningsmålet, tack!
Märklig match. Förutom när vi viftar klubbor i karlskoganyllen och försätter oss i bäpä är det kraftig dominans. Sen lägger man oerhört slarviga passningar eller sumpar puck i helt onödiga lägen och bjuder in till Hawaii. Med fokus hade den här matchen varit avgjord.
Snygga individuella prestationer av EP och JD. Precis dom som ska kliva fram och vara spets en sån här match.
Skärpa och hårt jobb i tredje så ska det här bli en komfortabel trea. Absolut inte backa hem, Karlskoga är obehagliga när dom får lite ytor.
Sputnik: Det är ju en utvisning där dom borde ändra reglerna lite och bedöma mer efter hur situationen är. Alla 3 är ren otur att klubban är där. Jag kan ta det om dom ändrar så det ändå krävs lite mer för att ta för det, tex att man samtidigt jagar puck och drar upp klubban där osv. Nu är det bara ren slump att klubban hamnar där vid försök till rensning eller skott osv. Det är en jävla skit regel tycker jag.
Heisenberg: otur? Jag tycker att det är ren och skär klantighet. Det var ju inte så att motståndaren drar upp timråspelarens klubba i sitt egna ansikte direkt. Vi tar samtliga utvisningar än så länge, 8 minuter, på hög klubba och inte fan är det bara otur.
Olle: okej? Så våra spelare ska strunta i att försöka rensa pucken ur zon t.ex bara för att klubban kan ju missa pucken och åka upp i ansiktet på en motspelare istället? Ingen situation är i en defensiv situation där man jagat puck så jag tycker att det är otur. Klubbor är överallt det är bara en slump om den kommer upp i ansiktet i många situationer,och det bör inte rendera utvisning i mitt tycke.
Heisenberg: hur ofta ser du motståndarna ta 8 raka minuter boxplay i en match där man har 100% av spelet och motståndarna inte ens kommer in i zon?
Nej det här är en sån jävla dåligt genomförd match av Timrå IK att man kräks. Någon revanschlust efter förra skräpmatchen ser inte ut att finnas, snarare en längtan efter julledighet.
Olle: Står fast vid att det är ren otur, första kanske är lite klantig men dom övriga är mest en slump. Men jag håller med om att matchen inte är bra genomförd,känns som att det är dålig energi idag.
Smokey: man försöker inte ens hitta skottläge från blå, man passar runt i väntan på att någon ska bli less och ta ett dragskott i magen på målvakten från noll vinkel istället. FY FAN!! Åk hem till ungdomarna, ta bort varenda jävla Playstation 4 i deras lägenheter och lämna inte tillbaka dom förrän dom lär sig vad som är viktigt här i livet.
Två flugor i en smäll..
Mattsson vaktar kassen..
Ikväll blir det nollan och vi hamnar i vinnarspåret..
Kylen är full..
Om 12 och 18 min släpps trissan i EON..😊