Segergarren glöder fortfarande...... Huvudet är fortfarande tungt... Dags att knappa in på toppen... Dags att vinna två matcher i rad... Dags att tagga upp... Dags att köra över Bofors... Löningslillördag..... Drickat ligger och väntar på ICA... Imorgon fortsätter festen.... Älska ♥ Timrå IK i vått och torrt i med och MOTGÅNG ALLTID!!! 👍👍👍
SMÅLAND: ja, nu vänder vi blad. För tio omgångar sedan var det självklart att vi slogs om topp två. Nu har vi dalat mot mitten. Kanske har BIK och MIK redan galloperat iväg för långt före redan för att vi ska komma ikapp även om vi får ordning på spelet?
Men om vi ska våga titta uppåt istället för nedåt så är den här hemmamatchen svinviktig. Tre poäng och vi knaprar oss närmare. Noll och vi får försöka Meca-positionera istället.
Förgyller tillvaron och gör världen lite bättre genom att: SJUNGA & SPELA
PÅ NHK ARENA onsdag 25/1
I samband med Timrå IK´s match mot BIK Karlskoga
Elever från Stige skola kommer att sjunga och spela för folk & fä och samtidigt försöka samla in en slant till Göran Melins Insamlingsstiftelse (www.gmis.se).
tjobba: vette tusan alltså. Brukar alltid komma till parkeringen samma tid och tycker det var ovanligt lite bilar på parkeringen ikväll. Man tycker ju att löning och toppmatch och näst intill full trupp borde dra lite folk.
Varför får man aldrig veta status på skadade spelare nu för tiden? Trodde Wedin skulle vara med ikväll ja.
8106: Västervik hemma, Modo borta, BIK hemma och sen hemma igen fredag. Mycket hockey på åtta dagar. Men seger ikväll så blir det påfyllning med folk på fredagsmatchen.
Webmaster: Bra box play. Ett par mål på det här så hoppas vi att moralen sjunker hos Karlskoga. Synd att de inte har någon Skröder som kan parkera i utvisningsbåset och ge oss lite frichanser. :)
Äntligen! Säger jag igen. Har inte sett Timrå på ett tag nu, då man blir alldeles för trött av att jobba som jag gör och orka med kvällarna. Men nu trotsade jag hela skiten, begav mig till mitt lokala O'Learys i Malmö och krävde att få se matchen mot Karlskoga. Den visas på många TV-skärmar, så förhoppningsvis får TIK-hypen sig en liten boost här i staden. Men då måste vi nog fan vinna också. Rock on Tikers!
Skål detsamma! Har med mig egen sprit. O'Learys är ju så fucking dyra. Tänker att Timrå har presterat en djävulskt bra första period. Den här matchen borde vi fan kunna ta hem. Krossa Bofors-satan och bli full - jävligt full!
Alltså... den där sekvensen. Årets jävla rån av Kruse. Först EPs puckande, tempot. Sen insticket. Det är helt otroligt att inte Dahlén får göra 2-0 där.
kulltorp: äh utvisningen vi får nu. Vi har haft ryggsäck i 35 minuter och man tror att man förstått domarens nivå för aftonen och sen åker vi på en holding?
För övrigt grymt bra energi på hela laget, klara tendenser från tidigt på säsongen. Jag som raljerat över Emil Berglund får krypa lite till korset, vilken viktig energispelare han är trots att han kanske inte är den mest målfarlige.
jå1: haha jag, äntligen fick man se en! Höjer ändå ett varningens finger, Karlskoga är ett bra lag så det gäller att vi fortsätter spela som vi gjort. Backa inte hem.
jå1: Ja allt man jobbat ihop och förtjänat under halva matchen slänger man bort på en minut. Nu är det bara att hoppas att dom inte vaknar igen för innan utvisningen hade dom verkligen inte ett skit i denna match.
El Maco: Lite västerviksvibbar börjar smyga sig på mig. Nu är vi bra och vi har fått utdelning, man får hoppas att det håller i sig. Men inte fan har bönderna från söder förtjänat att vara med i den här matchen efter 40 minuter, inte en chans.
Huvudet är fortfarande tungt...
Dags att knappa in på toppen...
Dags att vinna två matcher i rad...
Dags att tagga upp...
Dags att köra över Bofors...
Löningslillördag.....
Drickat ligger och väntar på ICA...
Imorgon fortsätter festen....
Älska ♥ Timrå IK i vått och torrt i med och MOTGÅNG ALLTID!!! 👍👍👍