Heisenberg: Det är helt förbluffande att man kan spela ett kortspel i egen zon och klara det relativt bra men i PP så förvandlas hela laget till både enarmade och enögda, tamefan det sämsta PP:et jag sett.
Vi förlorar alltid teckningarna i boxplay och powerplay.
Angående 22:an i powerplay bad jag Jimmy fråga freddan i livesändningen om hur han ser berglunds roll i den spelformen men blev ingen fråga då tyvärr. Är verkligen nyfiken på motiveringen.
kulltorp: Håller med. Märklig alibihockey. Och vilket passningsspel. Varför man vill passa spelare två meter ifrån fattar jag inte, hur man dessutom sätter puckarna på skridskorna är än mer obegripligt. Vad felas?
Heisenberg: Är det bara jag som tycker att den hocket som spelas ikväll bla är fullständigt tråkig och intetsägande. Jag förstår att publiken inte kommer. Även om vi vinner matcher så är det så tråkigt spel så klockorna stannar.. Ingen energi, ingen kamp, ingen offervilja. Bara en massa åkande fram och tillbaka. Fy...
Sputnik: Känns som man fortfarande famlar lite i mörkret. Inget riktigt flyt. Saknar farten. Nä till spelet man visade upp från början är det en bit till. Bara se till att vinna dock även om det inte funkar riktigt. Viktiga poäng. Sen har man Knätofsarna och MoDoliderna så då jävlar måste man upp💪!
Toppen mot botten. Blir det fler än 2556 som ser på? Kan vi få iordning på försvarsspelet? Slå passningarna rätt i uppspelen och på övriga ytor längs banan? Höken bli stabil igen? Igår sa kommentatorn på Cmore att Höken var bäste målvakt i Hockeyallsvenskan... 94,7 % 9 sekunder senare 0-1... Och i dagens Oskarshamns Tidning så stod det att matchen spelades i EON! Nä de har mycket att grubbla över. När är JP tillbaka? Om tre dygn har vi svaret.. Timrå IK är dom bästa!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen