Kronblom: Han är lätt talanglös, det går inte att skylla på att han haft skadeproblem längre, han har varit med hela vägen den här säsongen.. Han har bevisat att han inte har den kapacitet som krävs för att spela elitseriehockey, bättre att satsa på en mer ung och hungrig spelare som exempelvis Tägtström som fortfarande kan utvecklas till något..
Janken: Den största blunder Lahti stod för var väl ändå när han missade matchens mest solkara utvisning, den när en Brynäsare slashar av klubban på Robban Carlsson..
Abron: Ok att Crippe var lite yr i mössan idag, men Fredrik Sundin måste vara den sämsta i TIK sedan Halvarsson bjöd på sina fantastiska uppspel och sitt grymma fysiska spel.. Vet inte om han gjorde ett rätt idag (som alltid), jo förresten, när han och Krykov snubblade sej igenom mittzon..
Äntligen kom NOLLAN (0) man väntat på och hörde via webbadion att Kipper gjorde en hel del sagolika räddnigar. Känns som om han börjar komma igång nu. Vill nu att det ska bli Torsdag så jag från Sthlm äntligen kan få sen en match. Känns som om denna match mot Södertälje kan gå vägen de har inte haft det så stabilt enl. tabellen i alla fall. Hoppas då inte att Stana gör en fatomen match. Vill se Timrå vinna och Kipper hålla andra nollan. HOPPAS HOPPAS känns oroväkande. SSK har inte haft någon segersvit den kan komma nu och Timrås svit börjar bli ovanligt lång. Men vi har lyckats med saker i år som vi inte gjort andra år. T ex slagit HV71 samt Frölunda borta i Grundserien. Känns som Timrå kan övervinna vissa av dessa spöken som funnits tidigare i år. Varför inte då vinna typ 10-12 matcher i rad.
rackham: Pet dubben ur Sjödins bildäck också! Så slipper han bli så tung! Sen tyckte jag att det såg ut som att de flesta försök till att slå icing faktist stannade på en Timråspelare! Ni får nöta mera icing på träningarna! ;-)
rackham: Brynäs gjorde faktiskt en ganska bra match med tanke på alla gallerbarn man hade med i laget. De gånger det hände nåt framåt var när Ove Porslin drog igång rören, men det var allt för sällan. Tyvärr för Brynäs del så var man ett par nummer för små ikväll. En eloge dock för att de åtminstone försökte spela hockey även fast man inte kan. Inte så många icingpuckar denna gång.
mike66: Mest förvånad var nog M Lind. Han åkte som ett frågetecken till Brynäsbåset... Men klev inte in. Jag tror han frågade dom andra om vägen till båset... :0)
Jo! Han bjöd på lite kommedi! Han Lahti! DvärgÅkes blick när han stod vid den urtiltade Brynäskassen var också värd en femma!
rackham: Jo! Men domarna har problem! Dom plockar lite godtyckligt tycker jag. Eftersom dom är så focuserad på spelet där pucken är så sumpar dom solklara interferense emellanåt! Kanske det finns en vits med två huvuddomare i alla fall? Sen törs ju spelarna inte spela fysiskt längre! Det är ju inte förbjudet att tacklas!
Janken: Jo han går nog på tunga grejer den däringa Lahti. Ena sekunden så är det innebandyregler (kuddepårumpansport) o sedan så är det mord som gäller.
En rolig grej till var när Oah Micke Lind slog upp klubban i ansiktet på Hallin. Lahti glömde bort att meddela sekretariatet och Micke Lind stod och väntade vid utvisningsbåset på att bli insläppt. Till slut for Micke bort därifrån och då upptäckte haschrökaren Lahti att han borde vi!dta åtgärder.
Men roligt hade vi ikväll, inte åt skönspelet dårå utan åt limsniffaren Lahti...
mike66: Vad säger du om när Robban blir screenad in i Honkens bur... Brynäs går till anfall och buren står på trekvart. Hela hallen SKRIKER, Dvärgåke står kvar vid honken och väntar på avblåsningen... Lahti är på andra sidan plan och sniffar thinner!
Janken: Precis, Crippe gjorde en bra grej på egen blå, tror det var till 2-0 målet ??? Proppade ju Sjöddan, proppa kanske var att ta i, men ett bra försök i vart fall....
Abron: Det är inte Toy han tuggar. Det heter visst Firestone. I kväll var det MED dubb för att öka hans kapacitet... Men jag tror han fick några dubb i halsen. Han hänger inte riktigt med i tempot! Inte ens i första perren... Tyckte jag i alla fall!
Janken: Tyvärr för åskådarna så brukar det vara matcherna som är "sååååå tråkiga" som tränarna älskar. I vårt utsatta läge hade jag med glädje tagit 1 pinne och en svag nolla på en skala till 100... ;-))
Janken: För att inte snacka om den avslagna klubban när han står tre meter från händelsernas centrum. Brynäsaren slår alltså av sin klubba mot benen på en Timråspelare. I nästa ögonblick kommer Oah Micke Lind fri och blir brutalslashad och Lahti stod i ena rundeln och drack träsprit med kollegorna. Man kan inte annat än att bli mycket mycket förvirrad som publik. Det snurrar än...!
Abron: Crippe förundrar mig! Han är oerhört kämpaglad! Kan göra de mest oväntade saker...Tyvärr gör han helt obegripliga saker i egen zon ibland Nåväl! Han höjer ju spänningeni alla fall!
mike66: Jag sa det i morse... En tillknäppt match som Timrå kommer att vinna... liksom av bara farten.. Dom kommer att köra över ett defensivt och skadedrabbat Brynäs av sig själv... Men du! Honken är ingen dålig målis... Han var värd halva hundringen! Lahti får en svag etta, på gränsen till streck! Jag tror inte att han var nykter!
Huge: Jaaa! Men om dom kunde sticka i kontringarna i alla fall! Dom kommer ut i mittzon sen är dom ikappåkta! Det blir ju såååååå tråkigt att titta på! Timrå spelade ingen glimmrande hockey i kväll. Dom krånglar till uppspelen. Några fina passningar rakt genom mittzon fick vi se. En kanongenomåkning av Hedström, en av Hagos med fart. Men samtidigt är det svårt för ett offensivt lag att spela snygg och underhållande hockey när motståndarna inte bjuder upp! Lahti verkade vara på fyllan dessutom. Absolut värsta exemplet drabbade faktist Brynäs. Spelaren skall vända ifrån Sanny L och lyfter klubban... så den nuddar armhålan... Då blåser Lahti! Nä! En skön trepoängare... men underhållningsvärdet!?!?! Tja en svag trea på en skala till fem!
Janken: Det blir sådära när det är sån enormt stor klasskillnad på lagen. Satana vad blek Brynäs var, det var ju bara Timrå som åkte på en skridsko ett tag i den andra perren. Då fick ju Brynäs till ett par skott mot Kippro. Timrå gjorde ju lite precis som dom ville och ökade tempot en aning i den tredje för att bara susa förbi.
Vafaen, det går ju för lätt nu. Kvalserien känns allt mer avlägsen och den sköna svarta hockeyångesten är som bortblåst. Det var bättre förr.
Vad höll domarjäveln (Lahti) på med i den sista perren då? Jag skakar på huvvet än...!
Janken: "Dom kan ju inte inrikta sig helt och hållet på pp!"
Jo det kan man visst, om man kombinerar det med att försöka hålla tätt bakåt med extrem defensiv. Ngt man ibland är nödgad att försöka, speciellt om 6 ordinarie spelare är borta och motståndaren är fullskiten med lockoutade stjärnor. Hur är det man brukar säga: "Ändamålet helgar medlen" :-)
geggelundin: Möjligt! Men att spela "grishockey" och inte få iväg folk i kontringarna är ju helt kört... Dom kan ju inte inrikta sig helt och hållet på pp! Förutom deras pp så tror jag att jag räknade till fem anfall med avslut på mål... Kanske sex! Och det där betalade jag för att se! Okej Timråvinsten var värd 100 spänn. Och jag fick ju se några briljanta räddningar av två bra målvakter!
Nyss hemkommen från SA måste jag fråga mig! Hade Brynäs 25 backar med sig i kväll???? Dom hade ju inget offensivt spel alls! Förutom i pwerplay. Och så vaknade dom till efter 2-0... Men snacka om defensivhockey!
3 sköna poäng igen! Helt underbart! Spelet kanske inte var bländande, men det duger. Första och sista perioden var återigen Timrås bästa, klackens också. På tal om klacken, ni gjorde ett föredömligt jobb i kväll. I första perioden och sista var er insats suverän! Andra perioden blev det lite sävligt, likt Timrås spel. Men det duger det också! Grymt jobbat klacken!
Bäst, enligt mig, var Kiprusoff och Halin. Nu sover man gott, igen. Börjar bli lite av en ovana det där, att lägga sig med ett leende på läpparna.
willysson: Kvällens fniss presenteras återigen i sammarbete med lhc-supporters :) "Lukkinen" som hänger i Lhc's hockeybulletin tycks ha oerhört svårt för de rödvita :D
"TIK - BIF 3-0 (De två skitlagen gjorde upp, och det värsta av de båda vann. Beklagligt)"
Nu är det där iofs bland de snällare saker han skrivit.. men han gör en aldrig besviken den gode Lukkinen :D
När jag ser filmen på TV3 nu (Unbreakable) där Bruce Willis är snubben som aldrig skadar sig så tänker jag på Krykov. Han är Timrås svar till Unbreakable.