Dream Team: Nej, det är det troligtvis inte. Synd ändå tycker jag, skulle ha svårt att applådera Sjödin om han gjorde samma sak och fick matchstraff. När han slängde sig med huvudet före och täckte ut ett skott i fem mot tre mot SSK, då applåderade jag däremot. :D
Namtrac: Missförstå mig rätt nu. Sanny insåg säkert när han genomförde tacklingen att han skulle åka på matchstraff. Att man då som publik visar att man vill stötta/stärka en spelare som är lagkapten är knappast något ovanligt.
Dream Team: Fattar inte varför man stötta en spelare som gör något korkat. Men vissa skulle troligtvis heja på om en Timråspelare sköt Nelson Mandela också. Finns säkerligen Brynäsare som är lika, jag har dock mycket lite förståelse för det. Man kan ju för fan bli förlamad av sådant skit.
Namtrac: Höll inte domaren armen uppe för en utvisning då man i TIK tog pucken och sedan direkt efter det tacklade Sanny Aarnio ? Idiotiskt de är ju som tackla efter avblåsning i sådantfall. Men om TIK bara har den idioten att skämmas över så har man ju som Brynäsare 20min att skämmas över i andra perioden "100% skam" ;)
Namtrac: Näe han drog ju med huvudet i sargen avsiktligt...Checking To The Head tycker jag nog att det borde varit..nåja jag är inte Hockeydomare, och tänker aldrig bli det heller!
Härligt Fredrik Warg, gör trean i tredjeperioden nudå!! =)
wap.hockeysnack.com Sannys förselse var inte värre än den Jonas Höglund gjorde här för någon vecka sedan. Det är skilnad på spelare och vilket lag de representerar. Höglund fick 10 min. och kund spela färdigt matchen.
RocknRolf2: Kan hålla med om att det misstaget görs faktiskt ibland. Checking from behind är 2+10, checking to the head = 5 min. matchstraff. Sedan är det givetvis en bedömningsfråga vilket det var, men i mina (Brynäs)ögon var det mot huvudet.
gud: Skulle bli minst lika förbannad om jag såg någon i BIF-klacken hylla en spelare som är så dum i huvudet att han crosscheckar någon i huvudet in i sargen.
Vad är det för idioter i Timråklacken som hyllar Lindström efter crosscheckingen mot huvudet på Aarnio? Vem som helst med ett par ögon fattar att det är matchstraff.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·