Skarin: Fruktansvärt skön seger igår! Att jag dessutom fick igång klacken och även sittplatspubliken var ju otroligt inspirerande. Jag har känt mig så här pigg i lungorna på hela säsongen som igår. Jag orkade hela vägen ända in i kaklet. Skööönt att lufta strupen =)
Och vilken match grabbarna gör. Helt enormt hur vi startar och avslutar denna drabbning. Tredje perioden var ju tamefan sagolik. Vilket tempo, vilken speed, vilken frenesi, vilken glöd, one touch och smack in med brynäsdjävlarna i sargen. Det är så här Timrå skall spela framöver oxå.
Bara pumpa på. Inget jävla duttande. Utan först in bara och först ut ur duellerna. Kannibalism! Vi skall inte skänka en millimeter på isen. Utan vi skall käka upp motståndarna!
VÅGA CHECKA, VÅGA DÖDA!!!
lungan: Lotvonen är oftast en bra spelare. I afton var han inte det. Han verkar lida av ett "måste" som ingen av oss begär.
Lotvonen var nog den mest anonyma av alla backar. Bättre då att ge credit till Moe och Skogs. Två spelare som impnerade rejält i afton. Skogs, värdelös, visade lite av sin kapacitet. Moe blir timrås backjätte vad det lider.
Lotvonen är aningen överskattad, enligt mig.
Ambroo: Fine. Ungefär som jag såg Lehtonens insats i afton. Med andra ord. Lite slarvig mellan varven men en gudabenådad kompis att ha vid sin sida.
Moes insats i afton är oklanderlig. Lehtonen ska ha sin släng av sleven. Visst?
Bergius: 60 minuter? Timrå dominerade första 20, spelet såg RIKTIGT bra ut. I andra perioden lallade vi på som vanligt. Vi hade ingenting och Brynäs hade mycket väl kunnat leda med 1 eller ett par mål. Vi gör ytterligare en period där det andra laget får möjlighet att avgöra. Och det tycker du är bra? Andra perioden är riktigt jäkla dålig.
Tredje dominerar vi. Bif orkar aldrig komma tillbaka.
Rättvis seger. Nu gäller det att Challe rustar sina styrkor för vidare utmaningar. I kväll var en god bit på väg, typ 26 % av den kapacitet laget hade då vi mötte HV i semin förra året. Nu gasar vi.