tycker domar nivån blir sämre och sämre för varje år som går... har blivit många matcher i år som domarna spelat stora roller för hur de ser ut i spelt över hela matcherna och då inte bara när timrå spelar
Raggaren Putte: Hahaha...avstäng på livstid och satt i fängelse!!!! Detta är ju skamligt och det måste ju domarnämden också tycka och inte försvara i absurdum.
Kattgubben: Med tanke på nivån, där både vi och Brynäs i ärlighetens namn åkt på ganska billiga utvisningar under matchen, så förstår jag om de sätter en tvåa på tacklingen. Men +10 är oförståeligt.
Själv tycker jag att det där var Sonntags absolut bästa ingripande på hela säsongen. Vad är det alla de där som man brukar bli så irriterad på brukar säga när nån Timrå-spelare blivit slaktad av nån Thörnberg. "Keep your head up!" var det visst. I det här fallet var det faktiskt befogat då Lauritzen "äter" tacklingen rakt in, till skillnad från vad som brukar vara fallet med Thörnbergs blindsidor.
Som helhet så är det nog rättvist med oavgjort efter 2. Vi är inte tillräckligt bra.
Ehh, detta fixar vi. Nu är 2a perioden över där vi är sämst. Nu kör vi skiten ur brynäs sista perren. Fult ös!!!!! skit i dommaren. Detta fixar vi sjäv. "whoooohoooo lets empty the tanks boys!"
nixXz: Tvärtom, mer fokus på domarna! Om det inte finns en någorlunda jämn och konsekvent bedömning utifrån en regelsamling så är det ingen idé att tävla. Det är självklart och så är det i alla idrott. Men den här säsongen har nivån varit lägre än absolut minsta möjliga för att hockeyn ska vara någorlunda roligt och intressant att titta på. Det är helt enkelt bara för dåligt. Tycker du det skulle vara kul att kolla på t ex friidrott om vissa löpare räknades 1.3 sek för varje sekund? Eller kolla på skidskytte om vissa skyttars missar istället räknades som träffar?
Som det känns nu så kommer jag inte att lägga ut en enda sketen jävla krona på Elitserien mer. Jag skänker hellre pengarna till Timrå IK direkt istället (dock inte med Linkan som sportchef, jag har ingen lust att slänga pengar rakt i sjön).
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen