Nu är det fanimej dags för alla oss exiltikare att gå ihop och mailbomba Canal Plus och fråga varför de envisas med att bara visa jumbolag som Frölunda....Brukar inte de skryta med det BÄSTA från Elitserien?
Fanzin: Imorrn sänder dem ingen match på varken Plus eller Säsongskortet,det trots att "topplaget" Frölunda spelar.Men jag håller med dej att dem borde gå in o sända den heta seriefinalen.
Canal plus suger ankstjärt.
De närmsta matcherna på Plus/SK
3 okt ti 19:00 Frölunda Indians - Timrå IK 5 okt to 19:00 IF Malmö Redhawks - Frölunda Indians 5 okt to 19:00 HV 71 - Djurgårdens IF 5 okt to 19:00 Skellefteå AIK - Färjestads BK 7 okt lö 15:00 Färjestads BK - HV 71
Mappe: Har tidigare år mailat till CANAL+ om att de skall sända fler Modo matcher. Då har svaret varit att man från CANAL+ sida gärna ser fler matcher med "topplagen".
Nu har man ändrat sig till att man vill sända de mest publikfriande.
Skitsnack säger jag, man sänder från de städer där man behöver minst resande.
Hoppas att man kan sända fler matcher med norrlandslagen senare i år, man brukar ju faktiskt ibland lägga om tablåerna.
qwertas: Nej det handlar om att sälja abbonemang och ppv.Jag har själv haft abbonemang på canalplus sen 97 jag har numera sagt upp mitt abbonemang.Jag kan gå ner på puben och titta istället 5min gångväg billigare nej knappast men rätt skoj att sitta o surra med gubbarna.fastän dom flesta håller på fröl.Antagligen går jag ner till puben på tisdag vandrar genom centr.kungsbacka iklädd timrås matchtröja.Skulle vara jävligt kul om vi fortfarande leder serien då.Kim larssen har ett väldigt brett leende men det vete faan om jag inte ler bredare isåfall.Men det lär väl brynäs förstöra.
qwertas: Publikfriande..? Det är framförhållningen i Canal+/PPV:s planering är för lååååååång, de borde se till hur tabellen ser ut i nuläget och inte hur bra lagen var i slutet av förra säsongen när de planerar...Krasst, TIK och MoDo var för kassa förra säsongen tyvärr...
Sen inbillar jag mig att en hockeysändning är billigare att producera än en dito i fotboll. I Allsvenskan sänds alla matcher men inte i Elitserien... Varför?
- För många matcher i Elitserien contra Allsvenskan? - För mycket Norrland i Elitserien contra Allsvenskan så det blir för långt för ofta att dra runt produktionen?
Och med min teori så kommer det alltså bli mycket ÄLSKADE TIMRÅ IK i Canal+/PPV nästa säsong, men det är så dags då..........:-(
Ca 5 timmar till nedsläpp, hoppas på en fullsatt kokande arena idag! Förutsättningarna borde vara rätt gynnsamma. Serieledning för TIK, toppmöte mot Brynäs samt lördagsmatch. Dessutom löning i veckan som gick...
Håller till en viss del med Friman SR; med Vimseborg vet man aldrig hur det skall sluta. Har dock på känn att Brynäs i eftermiddag kommer bjuda på riktigt tufft motstånd! Bästa Brynäs-upplagan på 2000-talet det här om man frågar mig..
mikenomad: Har ett skräckminne från sista säsongen i ES på 80-talet. Efter de inledande omgångarna ledde TIK serien och mötte ett annat topplag, Björklöven, hemma i ladan. Fullspikat, ca 10 000 pers vill jag minnas att det var, och hög stämning innan match. När matchen var över hade TIK förlorat med 0-10! Det blev början på raset och TIK åkte som sagt ur den säsongen.
mikenomad: Ja Brynäs med Bäckström blir svåra..men jag hoppas det släpper riktigt idag för våra ynglingar också. Ja unnar Oscar Sundh en riktig islossning vad gäller målskyttet idag!! eller är han ev. avstängd för det lilla gruffet?? nån som vet?
Vart får jag tag på en sittplats biljett idag? är det bara arenan som gäller eller går det att hitta över disk? fåtal kvar såg jag hoppas man får tag på en.
htikare: I ST stod det i går att han var avstängdkommande match. Står dock inget idag när de tar upp förutsättningarna (vilka som är skadade el. avstängda)...
ståpäls: Funkar det inte nu att använda vanliga skolbusskort? Man har kunnat åka på dom ända sen hockeybussarna kom, men ja har hört rykten nu att det är slut med det.
"- Vi kommer till spel med samma trupp som senast."
Innebär det att Sundh klarar sig från avstängning?