Äsch, nu släpper vi gårdagens genomklappning och ser framåt istället! Vi brottas faktiskt med rena lyxproblem jämfört med, exempelvis - Brynäs. Vi funderar på hur pass bra Tenkrat kommer vara, medans Brynäs funderar på hur pass bra Leksand, Malmö och Rögle egentligen är.
På torsdag är det dax för en karaktärsmatch igen. Kan vi resa oss? Hur passs bra är Brynäs på att streta emot i Timrås (förväntade) anstorming? Kommer Backlund hålla nollan (ja - det tror jag faktiskt)? Kommer Sanny sänka Brendl?
73Sjöbba: Nu hoppas jag att det var sista matchen som vi sumpade en seger pga högmod. From nu vill jag se 100% inställning i varje match fram till slutspelet. Där ökar vi till 150!
Nåja. Även om Timrå i sina sämsta stunder spelar kvalseriehockey kan de när de vill spela SM-finalhockey. I vår, då det egentligen gäller, kommer det inte vara några bekymmer med tändningen. Då känns det som vi ligger bättre till än någonsin.
Förr om åren har vi varit outsiders till finalplats, i år är det en rimlig målsättning.
Hahl Bundy: Om man ser Modo ifjol var det ganska mycket upp och ner under säsongen. Vi alla vet hur det slutade. Har man bara toppen finns möjligheten att nå till en final och ev ett SM-guld.
Tycho: Ja, det ifrågasätter jag inte ett dugg. Det är om några månader vi ska vara som bäst utan tvekan. Men jag tycker ändå med det lag vi har att vi dippar alldeles för djupt i lägstanivån.
Fast det är klart, vem bryr sig om sånt om några månader? :)
Skarin: Känns som att Bern har uppmärksammat att FBK fick betala pengar för Riksmann och det är väl något sånt man hoppas även på här kanske. Men borde ju ha uppdagats tidigare kan man tycka...
TIKbiff: Bara att hoppas det löser sig så fort som möjligt. Annars tycker jag inte vi står och faller med honom iofs, håller inte med RR2 om att TIK förmodligen skulle ha vunnit matchen igår om Tenkrat spelat. Visst, chansen hade väl kanske ökat en aning men om det inte var för hans oerhörda defensiva kvaliteér (och då har detta förbigått mig) han värvades så tror jag som sagt inte det. För inte var det framåt det falerade igår...
När det gäller Tenkrats vara eller inte vara i TIK är jag inte orolig. Frågan är bara när, det är redan frustrerande och surt att han missat en match och värre blir det för varje match till han ev. missar. Men att han kommer spela för TIK den här säsongen är jag övertygad om.
De konstiga med Tenkrat är att de gick bra att spela i Kladno men ej i TIMRÅ. Dom verkar vilja göra allt för att jävlas? Men kan inte förstå hur detta får tillåtas.. jag skulle kalla de för en ren å skär skandal.
Mourinho: Håller med, dom gör de helt klart för att jävlas för annars skulle dom ju vidtagit åtgärder när han gled in på isen med Kladno, de är bara för tragiskt detta.
Mourinho: Ja precis, nubben lät inte så positiv medans johansson var tvärtom, just nu kan man ju bara sucka åt detta elände, skulle vara kul om Bern kunde gå ut i media och säga något kul och förklara varför dom inte säger detta förrens nu och inte när han lira i Kladno, eller när han skrev på kontraktet från början med Timrå.
Hahl Bundy: Finns det risk att Tenkrat inte spelar alls i Timrå den här säsongen? - Ja, jag vet inte. Jag hoppas att han ska bli klar så fort som möjligt, säger Norberg.
"Finns det risk att Tenkrat inte spelar alls i Timrå den här säsongen?" - Ja, jag vet inte. Jag hoppas att han ska bli klar så fort som möjligt. Bern hävdar att de äger rättigheterna, vilket är fel. Jag trodde det här skulle bli klart redan i går, men nu vet jag faktiskt inte. Vi kan nog inte göra så mycket mer. Vi får vänta och se, säger Kent Norberg.
Vi får verkligen hoppas att åtminstone Thomas Johansson löser det här.
Skarin: Det skiter sig som vanligt. Det är ju Timrå IK som är inblandade. Nä jag tycker att vi ska värva en ny målvakt istället så att alla luffare härinne håller käften;-)
Det måste sitta några riktig efterblivna miffon på kansliet nere i Bern som tycker sånt här är roligt. Ägna er åt hockey istället! Utöver det så hoppas jag att från och med denna dag så kommer inte en spelare i Timrås trupp säga ett enda gott ord om Bern som klubb till andra hockeyspelare så kanske det i framtiden kan sluta med en konkurs för de satarna :)
Ambroo: Det är ingen målvaktskris i TIK. Däremot behöver man jobba i hela laget på den mentala biten. Känns inte riktigt bra att laget i flera matcher tappat en flermålsledning. Om det är övermod, oförmåga att stänga matcher eller vad vet jag inte men nåt är fel här. Jämna skitmatcher med grisspel vinns men så fort laget visar upp ett glimrande spel inledningsvis och spelar som det kan och som många förväntar sig, ja då helt plötsligt rasar allt...
Kom nyss på en sak jag läste på hockeysverige.se här om dagen (kanske nån som tagit upp det redan) men tydligen så hade Christian Berglund fått ett kontraktförslag från Kazan och Bern skulle kunna tänkas släppa honom ifall de hittade en spelare att ersätta honom med. Kan det vara så att de är sugna på Tenkrat på den positionen?
Det här med Tenkrat är ju helt overkligt. Hur mycket hade man egentligen kollat upp innan man gick ut officiellt med att killen är klar? Jag fattar bara inte att Bern helt plötsligt lägga in nån jävla veto som tydligen internationella hockeyförbundet inte är helt oförstående till.
Bern må suga hästpung men snälla lite research för bövelen! Såna här fallgropar ska öht inte vara möjligt. Är det möjligen dags att anställa en juridiker till Timrå eller vad f-n?