mikenomad: håller med..hoppas att grabbarna e riktigt förbannade efter 4-0 i gävle..och 7 - 5 i luleå, och framför allt att backe visar att han var den målvakten som hade förstaspaden i VM ifjol.
för övrigt så tycker jag den här tenkrat härvan är helt sjuk, om det nu skulle vara så att Bern får rätt, varför i helvete kontaktar dom inte tenkrat direkt efter han stack från nhl? varför väntar man en månad in i pågående säsong innan man vill ha hem honom?.... pengar, pengar, pengar.. tror knappast dom vill ha en omotiverad, förbannad tjeck i sitt lag
Bissett19: Jag tror att kvällens match kan bli riktigt nervig. Brynäs spelar ju mer eller mindre för sin existens så det blir inte lätt. Är inte säker på att det är vi som är gladast ikväll vid den tiden.
T T: översätter man med babelfish (som är bristfällig iof) så får man en artikel som handlar om att Berns VD vill få det så att Tenkrats avtal från 2006 (eller när dom nu skrev kontraktet) ska gälla.
Red Rocker: Ptja som jag ser det är det Bern som rört till det men men... sen så vill han ju spela i Timrå vad han har sagt iaf. Hellre spela världens 2:a - 3:e bästa liga än i nån B-liga i schweiz ifall man vill synas för NHL
Realist: Tror det blir svårt att få hit Rosa igen. Han spelar i ryska ligan och får säkerligen sjukt bra betalt. Han har dock som det vekar bara kontrakt för denna säsongen. Så kanske till nästa säsong kanske?
Angående tenkrat: Bern tjänar säkert riktigt bra på detta rabalder. Att först sälja berglund, och sedan ta betalt för våran spelare. Att lite pengar kan göra så mycket...
jonmannen: Varför skulle han vara laglojal mot Timrå?? Timrå har i själva verket rört till det för honom tagit upp honom hit till kalla norden och så får han inte ens spela för att TIK som gjort ett dåligt pappersjobb.
Hela den här soppan är åthelvete det tar fokus från matchen ikväll, vilket borde vara viktigare än en enskild spelare. Jag tycker att de ska släppa Tenkrat vi har hur man än vrider och vänder på det öppnat säsongen bra behövs Tenkrat egentligen?? Vi sparar pengarna och avvaktar och köper en ny spelare framöver om det behövs, just nu är jag inte så säker på att det behövs något nyförvärv inte så dyr som Tenkrat verkar bli(hög lön + köpa lös han från HC Bern)!!
Hahl Bundy: Skulle det inte lösa sig för Tenkrat i Timrå och Bern sätter honom på isen så hoppas jag på följande scenario. Timrå betalar Tenkrat svart för att sabba för Bern (tappa viktiga markeringar, kanske råka putta in ett 10-tal puckar i eget mål och absolut inte producera nått framåt, fan itne ens kliva in i anfallszon) det skulle i slutändan ändå bara spegla honom som en väldigt laglojalspelare som vägrar hålla på att hunsas med hur som helst. respekt
Hahl Bundy: en enligt TJ så hade vi ju rätt ifrån Svenska ishockeyförbundet, så godkänd måste han väl vara eller? Sen om Bern komer dra några rättsliga åtgärder senare så kan vi ju go russian on their ass! :P
jonmannen: Det är ju inte i Tjeckien vi lever i utan i präktighetens Sverige. Finns byråkrater o paragrafryttare bakom varje knut som håller koll på allt o alla.
jonmannen: Mmm men då kan säkert motståndarlagen protestera mot att vi har en icke godkänd spelare på isen o i efterhand dömas som segrare i dom matcher han är med i. Många poängtapp kan det bli.
Tjalle: Tycker det är lite utav deras skyldighet gentemot säsongskortköpare, sponsorer m.m. att kunna informera då det är såhär.. Många är ju väldigt nyfikna på vad som händer.
Dom gånger Timrås hemsida publicerar annat än inför-/eftermatch är hyfsat lätträknade. man verkar väl sådär halvintresserade av att ha det som en informationskanal.
mikenomad: Om detta är ett resultat av att energin istället läggs på att lösa den uppkommna situationen så är jag beredd att söka info i diverse media.
Fet-Ecke: "Timrås klubbdirektör Thomas Johansson är dock inte orolig utan hoppas att tjecken ska vara klär till torsdagens match mot Brynäs. - Vi är inte oroliga utan vi har rätten på vår sida. Vi jobbar för högtryck för att hitta en lösning, säger han till Dagbladets nätupplaga".
Detta står att läsa på Expressen även om jag inte hittar något sådant uttalande från Johansson i Dagbladet.
Måste även ställa frågan vad en officiell hemsida skall bidra med i form av aktuell info. Själv tycker jag det är aningen svagt att inte en stavelse står att läsa ang. detta på TIK:s hemsida utan att man skall måsta söka all ny info i pressen...
Fet-Ecke: Menjag skulle, precis som diffe, vilja veta om TIK förutom den sportsliga förlusten även gör nån ekonomisk förlust och i så fall hur stor. Eller om det i och med detta frigörs pengar till jakt på nån ev. ersättare, hur svårt det än må bli att hitta en sådan.
JimmyH: Rent hypotetiskt så är väl det TIK hade gjort om dom nu har haft en jurist inblandad? Men har dom inte haft det, då borde TIK ha räckt upp handen.
Men gjort är gjort. Gårdagen går inte att ändra på, utan nu får dom försöka engagera en jurist som kan dessa frågor och ev hitta ett annat kryphål som ger oss rätt.
Sen kan vi sitta här å svära på än den ene, än den andre, till dö dagar.
för övrigt så tycker jag den här tenkrat härvan är helt sjuk, om det nu skulle vara så att Bern får rätt, varför i helvete kontaktar dom inte tenkrat direkt efter han stack från nhl? varför väntar man en månad in i pågående säsong innan man vill ha hem honom?.... pengar, pengar, pengar.. tror knappast dom vill ha en omotiverad, förbannad tjeck i sitt lag