RocknRolf2: Men hur fan kan man ens ORKA ifrågasätta måldomaren? Som jag sa så är det HAN och INTE huvuddomaren som tar beslut om det är mål. Det är väl grymt bra att målkameror finns. Och reglerna säger att om målet är ur läge innan pucken går i mål så SKA inte något mål godkännas. Lite svårt att se "live" om målet är rubbat innan pucken är helt över linjen.
Kan inte fatta varför vissa klagar på domarens insats?? Angående det bortdömda målet så är det MÅLDOMAREN (som är en lokal funktionär) som tar beslutet att det inte är något mål. Helt rätt visar det sig förstås eftersom målet är ur läge nästan direkt när chansen uppstår. Visst det har kunnat vara utvisning på Angell i läget när han knuffar in er spelare, men men... Morgan missade en ganska skaplig Highstick som Spets fick också vid tekningen. Men den såg inte ni kanske? Har ni kollat utvisningsminutrarna från matchen.. då kanske ni ser att ni INTE har nått att klaga på.
uhahl: Varför alltid detta eviga "Nu när Brynäs kom upp gjorde vi årets sämsta match"? Kan det bero på att vi gör er dåliga och spelar ett smart bortaspel kanske?
sargad: tycker de är bra att de går lite trögt ibland i maskineriet nu, de går mycket upp å ner i spelet , förstår inte varför de hackas så mycket!! dom ligger ju iaf på övre halvan i tabellen? spelet kommer att stabiliseras och blir bättre senare på säsongen, man ser att i sina bästa stunder är dom ett mästarlag, gäller bara å hitta balansen så kommer detta att bli kanon mot slutet då de gäller!! tack för mig
Annars så kan jag kan inte hitta en bättre analys än vad denna Brynäsare ger; "Det var en bra insats av Brynäs ikväll. Tre välförtjänta poäng mot ett Timrå som inte riktigt går att känna igen längre."
Ambroo: Solklart justitemord. Mongo-Morgan vågar inte döma mål trots att han står alldeles brevid... Han blandar in videodomaren som förmodligen (?) inte ser huruvida pucken är inne eller inte med de kameror de har att tillgå.
Ambroo: Man tycker ju att domarna borde ta sitt ansvar och hålla i tekningslektioner på försäsongen för lagen. På så sätt kanske man slipper byta ut en spelare vid varje tekning. Sondell har en märklig förmåga att aldrig släppa pucken.
Jävla skitmatch. Jonsson var under isen idag och Åkerlund borde ha tagit två av målen i alla fall.
Två höjdpunkter fanns det i alla fall. Tenkrat är den ena. Såg ut att ha bra skridskoåkning samt att det var riktigt skönt att han fick hänga en i sin debut. Den andra höjdpunkten var ju onekligen när Brendl snubblade på blå och ilsket stirrade tillbaka på den samme. Mycket underhållande.
Jag vet inte, men jag måste säga att jag är ytterst skeptiskt till hur de kunde döma bort Pärssinens mål, även om det är skitsamma nu... Vad jag kunnat se på tv-bilderna (for hem efter andra) så är det solklart att det är två Brynäsare som trycker in Timo i buren så att den flyttas ur läge, eller?
Ambroo: ja jag har sett dom senaste matcherna och de ser vid öppet ut bakåt men va fan de är ju bara å ta nya tag till nästa match. För försvar har vi vell fått sett att dom kan.
uhahl: Ja, precis. Vet inte hur många ggr dom tappade puck i mittzon idag? Klarar man inte av att spela sig igenom måste man ju dumpa och jaga. Tappa pucken där är ju vansinne. Vänder ju blixtsnabbt.
Taurus: ja det är lätt. Han lägger sig innan skytten ens funderat på att skjuta. Sedan att hela laget saknar inställning och kamp vilja gör ju inte saken bättre.
Tror inte det som händer i vissa matcher nu betyder något i slutspelet. För så här ligger det till:
1) De här laget går till slutspel. (Om vi inte gör det kan vi börja 'hänga' :-) folk.)
2) Väl i slutspelet brukar allt som oftast det som skett tidigare under säsongen inte spela någon roll. Senaste exemplet är Linköping.
3) Det kanske är bra att det inte går som på räls hela hösten med glidande på en skridsko å 3pinnar i bagaget. Som TIKfans är ju drogen 3 poäng NUUU, men när värsta besvikelsen lagt sig kan man titta lite nyktert analytiskt på saken.
Målvakterna. de är ju SKIIT, kolla dom andra lagen ojoj dom gör dom avgörande rädningarna. (HV trummar på)
Backar. Herregud jag får fan Panik, det ser ut som sniglar fast det går saktare.
sen till femmorna. Flytta om femmorna vi har alla "lirare" i samma dom vill ju INTE skuta :O alla åker runt och ska fan spela in puck j*veln, näe flytta om femmorna så får vi mer skott på mål = mer chanser !!!!!!!!!!
Bragd-Birger: varför patetiskt? Det är drastiskt, javisst, men ibland kan det löna sig att agera kvickt. Jag har sett nog Åkerlund för säsongen. Låt Söderström vara i båset och ta in nån annan hungrig kille. Challe har vågat matcha Pääjärvi vilket är positivt. Varför inte våga matcha Söderström i båset? Är övertygad om att den killen har betydligt mer utveckling i sig än Åkerlund
ja måste säga de att timrå kanske gjode en dålig match men va fan vilket lag har inte svackor? vart tog den där suporter glöden vägen så fort timrå förlorar en match så är dom sämst och ingen ska vara kvar va fan kom i gen nu !!!! nu tar vi nya tag nästa match
Du kunde inte sagt det bättre. Men fattar inte varför det ska vara så svårt att se att det är brist på backsidan innan säsongen. Eller finns det inte backar att få tag i?????
Äh, grejen med Challesnacket är ju att han ska vara en förstärkning. Det var ingen nobody vi gjorde oss av med. Challe ska vara bättre. Visst, summeringen sker efter säsongen, men samtidigt måste man ju se till tendenserna. Upp till bevis Challe!
Ska det lyckas måste det till ett pp spel. Mångt och mycket går det ut på att utnyttja pp och det kan inte tik. Finns inte en back som kan stänka in den från blå!!! Strålman kunde det men tyvärr är inte han kvar.
Jaha ja... Vad ska man säga?? K*k?! Man kan iaf konstatera följande fem ting; Det är svårt att vinna utan något som kan liknas vid ett målvaktsspel, utan spelskickliga backar, utan defensiva backar, utan ett fungerande PP och framförallt utan Riku Hahl.
Challe sammanfattar annars det hela väl i PPV;
- Vad tar du med dig till nästa match? - Inte ett skit!
Nu ska jag sova tills på Måndag för det är väl då vi möter glamora?
Lite svårt att se "live" om målet är rubbat innan pucken är helt över linjen.