Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lucasborg: Vari ligger storheten som Modoklacken utför? Jag gillar att ni kämpar och skriker för mitt Modo, jag gillar att ni gör tifo:n även om de ibland är ruggigt spretiga. Men vad i det ni gör är så fantastiskt otroligt att du känner det som lämpligt att skryta om det här?
Ser man historiskt har vi varit överkörda av Timråklacken både vad det gäller röststyrka och finess. Bara för att vi nu kanske kan mäta oss med dem så är det väl knappast någon anledning till att bete sig som en fjant?
Precis som för spelarna gäller det att vi supportrar andas ödmjukhet och fokus, annars kan ditt hånande mycket väl slå tillbaka förr än du anar.
Lucasborg: Det är lite roligt det här. Jag kan svara med en ny långkörare:
Ni överskattar vikten av klackledare enormt. Snackar vi Råsunda och klackar med 5000 pers så behövs det någon som kan styra upp allt. Men herregud, nu pratar vi landsortsklackar på ett hundratal, bra dagar ett par hundra. Står det någon nere vid sargen i vår hall så hörs han inte längst upp. Läktarens form gör att vi får en väldigt avlång klack. Lutningen i Eon är fenomenal. Det finns enligt mig ingen bättre arena om man går efter själva hockeyupplevelsen. Sen är den spartanskt tilltagen i övrigt. Inget snack. Men det skulle ju inte försämras med en klackledare, det är sant.
Är det något ni skulle behöva göra istället för att sitta och runka i er egen självgodhet så är det just att trumma mer. Det får med resten av arenan och det är ju det ni behöver. Ni behöver inte "långa sånger", sånt kan man syssla med om man har flera tusen som sjunger med, ni behöver ju få med "hela hallen" för fan. Det är ju det stora problemet ni har, mycket beroende på att er arena har dålig akustik. Vi, däremot, kunde använda oss av trumman mer sparsamt.
Jag väger in dåtid eftersom det på ett eller annat sätt är relevant i diskussionen, precis som ni alltid gafflar om era två SM-guld varje gång ni missar slutspel. Det är bara att gratulera om det är så att medlemmarna i er tifogrupp både fyllt 20 och fått jobb. Det är inte så lätt i dessa dagar. Att få jobb alltså, inte att fylla 20 år. Som sagt, är det så att ni är aktiva på annat sätt än att dela ut plastflaggor så är det hatten av som gäller. Själv så är jag inte aktiv inom tifoverksamheten i Timrå längre så jag har rätt dålig koll på vad som sker.
Har vi något erbjudande där vi "sniker in medlemmar i 'klubben'"? Medlemsskap kostar 100 kronor. Det skulle vara det då. 100 kronor är ett bra pris och nästan lite "sniket" om du frågar mig.
Det borde väl gå att se på matcherna även om man får socialbidrag? En Dreambox går väl på 1500 och sedan är det ju i princip klart. Det är klart att även socialbidragstagare ska ha rätt att se på hockey. Eller hur?
För att bemöta det där med resorna så måste man ju samtidigt bena ut vad som räknas med bortaresa? Menar du när det är en fullstor buss bara? Det åker folk på många av säsongens bortamatcher. Dock inte alltid organiserat.
Timrå IK står lite still i nuläget. Laget får slåss för att ta sig till slutspel varje år. Det är inte vi supportrar nöjda med. Supporterklubbens medlemsantal tror jag ligger ganska jämnt säsong efter säsong så där är det nog inga bekymmer men det finns som sagt tifogrupp och man har alltid representanter på bortamatcherna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lucasborg: Ja, du. Vad ska man säga? Det där ser ju ut precis som det gör i Timrå också. Läktaren fylld, till 80% av folk som inte har råd med sittplats och i mitten står en kärna som utgör en "klack".
Klackledare: Nej, vi har inte haft en klackledare sedan 90-talet. Vi har klarat oss hyfsat utan ändå. Även om jag ska medge att det behövts ibland. Dock har läktarens utseende och framförallt lutning gjort att det blivit svårt att ha en klackledare.
Det här med sång orkar jag faktiskt inte ta. Här är båda klackarna lika usla. Ni kör på något hopkok med gamla Djurgårdsramsor och vi har inte förnyat oss sen 1997.
Tifogrupp finns, dock ingen hemsida, vilket i er värld innebär att vi saknar tifogrupp. På den här fronten var det, precis som i resterande del av landet, mer aktivitet för ett antal år sedan. Ni gör det bra om det nu är så att ni fortfarande är aktiva, men det får ni nog tacka den medelålder ni har. Gymnasieungdom har massor av tid.
Timrå IK Supporterklubb brukar väl i genomsnitt ha 600-700 medlemmar kan jag tänka mig. Det har varit så de senaste 10-15 åren åtminstone med några säsonger där det varit över 1000 medlemmar. Hur många det är i år vet bara styrelsen i Supporterklubben. Det vore synd att kalla hockeysveriges äldsta supporterklubb för "supportergrupp" förresten. Timrå IK Supporterklubb fyller 50 år nästa år. Då förväntar jag mig att du gratulerar oss. På samma sätt som vi kan gratulera er på Lumberjacks (!) femårsjubileum om några år.
Snittet på bortaresor? Bra fråga. Antalet resor har minskat nu de senaste säsongerna, det tror jag nog. Här har det verkligen blivit en försämring överallt. Det beror givetvis väldigt mycket på PPV. Det är synd, men så är det.