1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592139 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06

« · 2252108 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2021-11-06
Sputnik: det blev ingen match för Didde va?
Låst ämne

Sputnik: tycker det ser ut som det stundtals gjort i många matcher, dvs. vi spelar ganska bra men får ingen utdelning. Vi hade behövt det där 1-0 på domarskandalen för självförtroendet men icke. Brynäs ser ju riktigt tröga ut, kanske vi har chans på poäng idag. Nån dundertabbe bakåt får man väl räkna med så stänk in två i andra perioden nu så finns det hopp.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: 10-5 i skott till fördel Timrå. Känns som alla Brynäs skott varit kvalitativa, men vi är fortsatt oerhört trubbiga. Nu går det heller inte skylla på att vi bor i egen zon hela tiden. Tycker puckinnehavet är ungefär detsamma.

Missade dock första 2-3 minutrarna så kanske vi hade lite farliga lägen där? Annars rätt blekt framåt i vanlig ordning.
Målskyttet är och kommer fortsätta vara akilleshälen om inget förändras i truppen.
Låst ämne

Alvarez arbetar verkligen aktivt med att ”läsa” spelet fel och ta sig själv ur alla situationer…

Det sämsta jävla materialet på marknaden måste ha byggt den spelaren.

Man måste hitta sätt att bromsa motståndarnas fart i mittzon…

Det är för enkelt att få öppna chanser mot Johansson.

C-more: om du tycker klubban är i vägen så kan du kolla på vart klubban är eftersom det är linjejäveln som är det relevanta i situationen…

Det var ett felaktigt beslut som kommer att kosta Timrå.

Inte det första och inte det sista.

Inga utvisningar…

Vore kul om man kunde bjuda på mer känslor och mer fysik…

Straffa brünäs med fysik och bromsa farten.
Låst ämne

F-n . Vi ska ju ha ledningen efter första inte 0-0 . Och då menar jag inte bara det '' offside'' målet . Man måste kunna sätta en iaf , med chanserna och trycket vi hade i början , 7-0 i skott ett tag tror jag . Sånt där sätter sig i huvet om man inte är effektiv
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Vet inte hur mycket bättre det skulle bli när djurgårdarna i situationsrummet ska granska beslutet på isen...
Låst ämne

297: Man borde få göra som i NHL o utmana domslutet.
Låst ämne

Synct: jäääävla domarhelvete hur svårt ska det vara att blåsa rätt på en offsidesituation? Rånad på ett mål igen.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0:
Nä Dä Ä Ju För DjÄVligt
Låst ämne

eliassjo : Presentkort för 24.000kr i clubshoppen.
Låst ämne

Natthaj: 24 000 kr i presentkort
Låst ämne

Vad fick Kicki för gåva före matchen? 32 år i klubben är inte illa.
Låst ämne

SMÅLAND: VI Kan JU IntE
Låst ämne

Vi MÅST gör MÅL!!
Låst ämne

Om det där varit åt andra hållet hade vi garanterat sparkat in den i eget mål..
Låst ämne

Hahahaha enligt freddan har vi bra chans ikv... Snacka om optemist
Låst ämne

Andersson: Ska det inte va Brun-Ass? =)
Låst ämne

Intressant match, Timrå och Brynäs har ju sämst statistik senaste 10 matcherna, den kan bli en rolig fight, må bästa lag vinna.
Låst ämne

Puckat: Kick Bryn-ass idag !
Låst ämne

Puckat:

Är Lundin petad eller krasslig då ?
Låst ämne

Att Lundin och Bohm är petad visar på att Freddan kan ta lite obekväma beslut ändå. Dock borde Lundin kunna gå in som andrecenter i dagsläget oavsett hur dålig han än har varit
Låst ämne

cloon: kör med finnen mål blir så trött JJ
Låst ämne

Ja få ståpäls nä ja ser Nanne 🤪
Go Timrå Go å låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳🎃🎃🎃
Låst ämne

rabon: omg HA målvakten som släpper minst en fladder per match , typ även ifjol . Men men hoppas hoppas jag har sjukt fel idag ..
Låst ämne

Smokey: De va väl HAKKA PÄÄLE i hans blick va jag förstår o då ska man hålla sig undan grannarna för då är dom farliga!!!🙌🙌😇
Låst ämne

Costanza:
Jag tror också på Timrå vinst. 3 -3 efter fulltid sedan vinner TIK på straffar!
Låst ämne

Andersson: Jag har ojat mig över målvaktssidan sedan omgång fem i stort sett, men sett över de två senaste matcherna har JJ trots allt imponerat. Nu när vi åtminstone tvingat ner antalet skott vi släpper till (bara Malmö och just Brynäs har släppt till färre skott under de senaste fem matcherna, i hela ligan) så framstår JJ som det mest säkra valet. Just nu.

Han var kanske den enskilt främsta anledningen till att det bara stod 1-0 inför tredje senast och det ser på något sätt ut som att han lyckats samla ihop sitt spel, trots situationen som råder. Det trodde jag inte, och jag vågar på inget sätt ta för givet att han fortsätter så heller. Men inte heller Rajaniemi har haft det lätt, den där luftpastejen till Leksands 2-0 har ärrat sig fast.
Låst ämne

Andersson: Jag har ju han hellre där än #19.
Låst ämne

rabon: Liljewall måste ju ha Freddans familj som gisslan eller något. Det är helt otroligt hur han spelar i andralinan vecka in vecka ut.
Låst ämne

Villervalla: Lundin då ? Vad händer ?
Låst ämne

Andersson: Tror inte han är reggad så då blir det förlust med 3-0 oavsett hur matchen slutar.
Låst ämne

Villervalla: Kalle är ju 7:e
Låst ämne

rabon: 6 backar, Bohm inte med. Märkligt, borde vara bättre att ha en 7:e back.
Låst ämne

rabon: JJ igen ? Lundin sjuk ? eller petad ?
Låst ämne

🥱
Uppladdat:

450x600-thumb1920_2.jpgthumb1920_2.jpg

Låst ämne

Ne nu, vänder det för timrå tror jag.

ni vinner matchen med 3-1

mål av hanzl,lodin,rattie

sen om det skulle leda till större siffror så hoppas jag att Lundin / Zajac får pytsa dit en med.
Låst ämne

Anonym: Fullt i hallen. Krossa Brynäs! Forza Timrå IK.
Låst ämne

Andersson: Det kan räcka med att Kalle Koskinen tittar in i Timrås omklädningsrum innan match. Han behöver bara spänna blicken i TIK-arna och väsa:

- Sämpa krappar!

Jag vet att det funkar. En gång i tiden tacklade jag honom av planen (PÅ RIKTIGT) ner för en liten slänt i en jävla fotbollsmatch på Åstön hemma hos Bulla. (DET ÄR FAKTISKT SANT)

Och när han åter kröp upp på gräsmattan med gräs och buskrester på flinten, då fick jag den blicken!

Därefter är det sista jag minns riktigt bra att jag trodde någon idiot kört in en bil på planen, och kört på mig när Koskinen tacklade tillbaks...

Smärtan gick över efter en tid, men jag har fortfarande mardrömmar efter den blicken.

Tony Adams är en kyckling.
Låst ämne

thorwald: nej, vi ska inte spela som ett topplag.
Däremot vore det kul att åtminstone testa att spela som ett SHL-lag.
Låst ämne

Bragd-Birger: Håller med helt och hållet. Vi verkar ha någon slags idé om att ligga väldigt passivt och att det på något sätt ska löna sig och tråka ut motståndarna. Det funkar inte så, åtminstone inte i hockey på SHL-nivå. Förr eller senare slinker puckarna likt förbannat in och då har vi samtidigt dragit ned på tempot och forwards får ägna sig åt att "släcka bränder" som Blomqvist uttryckte sig mot Luleå senast. Vet Nubben sa något om att vi inte kommer spela ut lag i SHL, men att vi ska ha ett bra grundspel och försvar. Ska man lyckas med det måste man steppa upp och vara aggressivare. Nog för att vi kanske har ett för långsamt lag, men så här jävligt ska det inte se ut ens med det lag vi har kan man tycka. Nä fan, skulle vilja se en match där vi är aggressiva att vinna tillbaka puckar och stänger ned motståndarna snabbt som tusan innan de hinner etablera sig i zon.

Är det bara jag som har allt mer får en känsla av att spelarna blivit itutade ett system som inte funkar överhuvudtaget och att det är en stor del av problemet vi ser? Iofs tycker jag att spelare som Erixon och Bohm ser rätt loja ut. Erixon sa väl något om att vi inte ska försöka spela som ett topplag, vilket vittnar lite om att passiviteten är djupt rotad i detta lag.
Låst ämne

Zäta75: Nu tror jag faan att ni kommer att vinna! 3-2....
Låst ämne

Andersson: 7e? Han hade gått in på 4 backar ;)

Svensson - Westerlund
Laleggia - Kalle
Låst ämne

Sputnik: Ja den matchen var spiken i kistan
Låst ämne

Kalle Koskinen bland andra ska vara med och tacka av Kicki Höglund . Han kanske kan hoppa in som sjundeback ?
Låst ämne

mikenomad: framförallt har vi en spelidé som inte på något sätt funkar i SHL. Det här passiva box-spelet i egen zon, oförmågan att ligga nära (pga för långsamma spelare) och för dåligt omställningsspel.

Kollar man på Oskars så har dom, även när dom sugit elefantpung och torskat match efter match, hela tiden haft en tydlig och i grunden optimistisk spelidé. Dom ligger på och checkar, sticker blixtsnabbt (och ofta lite naivt) framåt när dom ser ut att erövra puck. Timrå backar och backar, får enormt långa anfall emot sig, och anfaller med mjölksyra mot samlade försvar.

Tycker det är frapperande när man kollar på andra lag att det är INGET annat lag som spelar lika passivt som Timrå. Det kan knappast bero på att Nubben lyckats sätta ihop ett lag bestående av enbart speldumma, fega och lata spelare.
Snarare är det nog så att man försöker spela ett spel som inte funkar, och som spelarna inte behärskar (med vissa undantag).

Idag är det bara ut och köra. Klarar man inte av att tagga och maxprestera den här matchen kan vi sluta låtsas som att det finns någon form av hopp.
Låst ämne

mikenomad: Jo LHC hade väl flertalet gallerpojkar när vi mötte dem, ändå kändes det som att vi lyckas vara sämre..
Låst ämne

Sputnik: Ja att nå 12:e-platsen är kört tyvärr. Inte helt rent teoretiskt, vad det krävs i form av poängsnitt framöver, men främst eftersom skillnaden mellan oss och närmsta bottenkonkurrenter är så monumental sett till handlingskraft, klass och kvalité. Det är faktiskt inte möjligt att hitta två lag som kommer vara sämre än oss efter 52 omg
Låst ämne

Sputnik: Kicki ska avtackas/hyllas för trogen tjänst idag.
Låst ämne

KB: Du har helt rätt, kollade upp nu och 24 poäng på de 12 första matcherna. Bättre start än denna säsong till och med.. så ja uppförsbacken är rejält stor, Nubben såg rätt pressad ut igår och förstår nog att han måste få in nya "kroppar" i laget för att vända detta och inte vara totalt avhängda redan i December med 2000 pers på läktarn fram till mars och kvalet börjar..
Låst ämne

KB: Ja de startade sin 16 games of hell från en betydligt bekvämare position än oss, typ runt 10-11 platsen vill jag minnas.

Men det är lugnt, vi kör inte ända in i kaklet utan nöjer oss med 12 💪
Låst ämne

« · 2252108 · »