1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590889 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05

« · 2304708 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-03-05
Avdelning : Helt annat . OM vi håller oss kvar ......
www.nhl.com/player/anton-stralman-8471873
Låst ämne

JanneH: jo han verkar gilla när det hettar till! Och vi behöver verkligen en Lodin i toppform! Han är en matchvinnartyp! Och apropå matchvinnare, förbaskat skönt om det bara är en lårkaka på Hartmann!
Låst ämne

Tom Topp: var det inte ungefär vid den här tiden ifjol som Lodin kom igång ifjol också? Eller var lite tidigare kanske
Låst ämne

mikenomad: Lodin är en sån spelare som inte har något mittemellan! Sen så var det förbannat skönt att puckuslingen studsade våran väg för en gångs skull! Men det är väl så,tur förtjänar man!
Låst ämne

mikenomad: Skönt att jag kan betala tillbaka till Freddan. Har inte glömt finalförlusterna mot BIF, DIF och MIF. Nu kommer all VooDoo på een å samma gång!..
Låst ämne

mikenomad: Enkel vinst ikväll så nu härjar mab runt olika krogar i Sundsvall ! 😎
Låst ämne

Helvete vad jag älskar när spelare jag sablar ner fullständigt bestämmer sig för att motbevisa mig! Snacka om att Lodin tog gästspelet i 4:e-kedjan på rätt sätt.

Nu tycker jag man kan få önska LHC-seger i morgon samtidigt som vi fortsätter bygga hemmasviten. Skulle vara förbannat moralstärkande att testa på livet ovanför strecket, om än bara för några dagar. Så man ser att det är möjligt menar jag
Låst ämne

Olle: ja men släpper vi DIF förbi oss så måste vi ju ta oss förbi TVÅ andra lag. Jag föredrar om vi håller DIF bakom och tar oss förbi MIF
Låst ämne

roger_sundsvall: Ja fyfan, sen 1-0 målet på under 20 sekunder har jag fortfarande vibrationer i arslet sen klacken hoppade och levde om! Enormt bra ös, bra med folk, lugna toner och en fullkomligt B R I L J A N T match av Timrå. Och ändå såg man sparsam ut med energin. Det här kan bli en succè imorgon detta.

Nu kör vi (vidare)!
Låst ämne

Sputnik: känns som viktiga matcher nu mot DIF men vi ska ju definitivt hålla ögonen på Brynäs, Malmö och LHC också. Malmö möter LHC två gånger nu på kort tid, där får vi hoppas på LHC så klart men skulle Malmö vinna så är LHC nere i skiten igen. Brynäs har en radda bortamatcher kvar och i de få dom har kvar hemma så är det ”enklaste” motståndet Oskarshamn.

Vid total melt down och två raka torsk mot DIF så finns det ändå möjlighet till andra räddningsplankor.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Hästliniment och bit ihop! 😉
Låst ämne

Nisse på Mon or: en lårkaka var väl ungefär det mest positiva skaderesultatet som kunde komma från den smällen. Krisar det så är det väl bara att trycka in några sprutor och köra. Hartmann behövs på isen!
Låst ämne

Kerstin_k: har inte den. Har bara Tele2appen. Går den bara i sändning en gång?
Låst ämne

Jag är i grunden en optimistisk lagd person, utom när det gäller lag jag håller på. Inte ens en efter en 6-2 vinst i en livsviktig match får man känna sig glad. Räknar stenhårt att snart få läsa en rubrik på ST att Hartmann har fått en allvarlig skada och missar resten av säsongen.

Edit: Så FEL jag hade. Dock ändrar det inte min pessimism. Det finns alltid något annat som kan gå åt helvete.
Låst ämne

på plats
grym stämning
härlig match...snygga mål
Låst ämne

JanneH: lårkaka, knäet klarade sig. Smärtan styr när Hartmann kan spela... söndag eller tisdag...
Låst ämne

josha840: Cmores app?
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: kan man se reprisen nånstans ikväll, typ efter 20.00ish? Jag var på barnkalas förut och ska natta nu.
Låst ämne

Jag tycker att vi gör det enkelt för oss för en gångs skull... Vi vinner båda mot Djurgården.
Vad skönt det vore...
Låst ämne

nila: ska man gissa att vi vinner mot Dif hemma men förlorar borta? Men då får vi inte drabbas av sjukdom och skador. Nåt nytt om Hartmann?
Låst ämne

nila: Djurgårdens William Ellund fick en tackling och utgick ikväll. En fördel oss om han inte kan spela imorgon
Låst ämne

Charliejfz: Lite högre tempo i RBK-Saik än Timråmatchen... Snyggt mål av Everberg!
Låst ämne

bar mofftak: Helt rätt, det är aldrig för sent att ge upp!!
Låst ämne

kulltorp: Stort grattis TIK 😀👍
Låst ämne

bar mofftak: timrå har tagit lika många poäng som Dif de 5 senaste, två poängmässigt formstarka lag iaf, seger behövs imorgon!
Låst ämne

Andersson: Ja. Säsongens viktigaste matcher mot ett väldigt bra Djurgården. Jag har redan gett upp.
Låst ämne

Imorrn ja ..... nervös redan

18:00
Timrå IK - Djurgårdens IF NHC Arena
Linköping HC - IF Malmö Redhawks Saab Arena
Brynäs IF - Frölunda HC MonitorArena
Låst ämne

Timrå supporterklubb borde skicka en blomma till Enroth!
Låst ämne

Andersson: Haha
Låst ämne

Straffläggningen blev inte så spännande då grannen jublade 2 sek före Örebros mål på mitt cmore . GÖTT
Låst ämne

Örebro tar det på straffar. 2 poäng upp till MIF nu och (lite) bättre målskillnad!
Låst ämne

erathoo: härligt Öret vann!
Låst ämne

Så jävla gött att vi spelar brallan av BIF idag som vi gjort hela säsongen. Hur faan kan vi ligga efter detta lag i tabellen?
Låst ämne

Provade med stoppuret på mobilen, 3.0 sek kvar i Malmö blev 4.8s
Låst ämne

erathoo: Jobbigt om han blir borta. Sen undrar man om vi åker på nya sjukdomsfall imorrn
Låst ämne

Kerstin_k: kul med lite målkalas, hoppas vi kan stapla några 3 poängare nu så det inte blir varannan match. DIF verkar inne i en riktig bra period dock
Låst ämne

Kerstin_k: Hänger ju lite ihop också. Går man in hårdare på kassen och är beredd att göra det obekväma arbetet får man också fler studsar med sig. Ni gjorde det jobbet, inte vi.
Låst ämne

Bragd-Birger: Ja, just nu ligger båda lagen på -28.
Låst ämne

Silfverkroken: Jadu, som Timråit vågar man inte räkna med för mycket. Men om Malmö torskar imorn och vi slår Djurgården på full tid så är vi på säker mark sedan jag minns inte när. Dessutom 3 poäng bakom er. Kommer bli en rysaravslutning för flera lag det här.
Låst ämne

nån som vet nåt om Hartman?
Låst ämne

Om Örebro tar bonuspinnen nu har vi bättre målskillnad än Malmö, va?
Låst ämne

Silfverkroken: Ville och ville, kändes som om Timrå hade oerhört mycket mer flyt idag än er.
Låst ämne

Öre tog poäng iaf
Låst ämne

ToddW: Ja , verkligen
Låst ämne

erathoo: redig hemmadomare i Malmö. Totalt blind när Kovac stördes i ett friläge strax innan..
Låst ämne

Grymt viktig seger, i synnerhet när alla resultat i övrigt verkar gå den Bruna Vägen.
Vore väldigt mysigt om Örebro kunde smälla dit en nu. Och Frölunda får gärna kvittera.

Pjuh! Men det blev aldrig riktigt nervigt i 3e, tack vare Blixten Lodin.

Synd att JJ inte fick hålla nollan, samtidigt rätt att matcha nederdelen av rostern när matchen var avgjord. Det är ju som bekant en match i morgon å.

Annars: sjuk match, som sagt. Tack Brynäs för den usla målformen. Och tack Timrå för grym effektivitet.
I morrn lär det bli svettigare.
Låst ämne

Grattis till segern! Kändes som ni ville det oerhört mycket mer än oss idag. Lycka till resten av serien! Förutsatt att det inte är på bekostnad av oss får ni mer än gärna undvika sista kvalplatsen.
Låst ämne

erathoo: ...vad i ...åsså får Malmö PP - köpt domare 1:47 kvar
Låst ämne

JonteD: ja det här känns ju fint!

Lodins produktion, JJ framgångar och Boyce skott täckning vid 6-0 får bli det stora plusset med detta utöver det uppenbara med målskillnad, tre pinnar osv.

Vi får vänta lite till på Paigins balja!
Låst ämne

erathoo: feg domare i Malmö ..Kovacs borde haft ett PP / straff med sig
Låst ämne

« · 2304708 · »