1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590682 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - DIF 2003-10-08

303679 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - DIF 2003-10-08
Patrick Polly: Nej, Öhrling gjorde en helt godkänd insats. En lite skum retur släppte han som resulterade, de övriga målen får backarna ta på sej. (och 4:an var han ju definitivt inte skyldig till)
Kommentera

Ambroo: Skyll för f-n inte förlusten på Öhrling! Han gjorde en bra insats. Däremot tycker jag backbesättningen (undantaget Styf/Koskinen)
gör en dålig insats. De hjälper ju inte stackars Öhrling ett dyft i 2:a & 3:e perioden.
Kommentera

=D men tack för en fin match iaf ;)
lovar att ni ska få de lika fint i globen den 18november då vi möts igen ;D
Kommentera

Gone: Ja det såg jag i tidningen och lyckades vinna en tävling på att kunna.

Inte undra på att Timrå spelade så dåligt i andra och tredje perioden då. Det var för att vara schysst med Micke.
Kommentera

RoW: Han måste ju få glänsa lite han också. Det var hans 500:de match i DIFdressen.
Kommentera

Micke Johansson assisterade till både 2-2 och 2-3. Var är broderskärleken?
Kommentera

Mange: Okej...det kan jag vara med på lite...Men jag tycker ändå att Hansson var en av dom bättre backarna på planen...
Kommentera

jalla: Komma igen är bara förnamnet av vad vi ska göra. När det gäller backarna så får dom ta på sig en hel del alldeles som du säger. Hanson ex stöter bort sig vid blå o vips är det mål ILLA utav backarna när dom vet att man har en ung orutinerad keeper bakom sig. Märktes också att två ordinarie backar fattades i truppen.

Annars så såg det väl riktigt ljust ut i första, som i matchen mot frölunda men då hade vi turen på vår sida och ikväll hade vi kanske inte det rätta flytet.
Kommentera

Dream Team: Håller med..Det var många missade lägen tycker jag...Det verkade ju som om dom inte vågade gå för fullt för att dom var rädd att missa på backen..Okej,dom missade ju på backen ändå..Men vadfan,man kan ju inte sluta åka skridskor bara för att man har en orutinerad målis eller.....FORAZA-TIMRÅ....
Kommentera

Dream Team: Jag håller med dig helt och hållet. Djurgården var inte bra, tyvärr så var vi sämre i 2:a och 3:e

"DET GÅR ALDRIG DÅLIGT FÖR TIMRÅ, BARA LITE SÄMRE IBLAND"
Kommentera

Gone: Där kan man däremot prata om dålig insats av backarna+Koivunen, kan inte förstå hur man kan stöta som forward så högt upp i banan när man redan har två så djupt ner i zon...
Kommentera

dr-nix: Den som har talang och kapacitet att bli en bra elitmålvakt av Öhrling och Fagerström, är Fagge...
Kommentera

Ambroo: ...men på 2-3 var han briljant!
Kommentera

epa: Det har jag redan poängterat...man samtidigt gör han två svaga ingripanden...på 1-2 och 2-2!
Kommentera

Timrå förlorar matchen pga att man blir för passiva. Man slutar åka skridsko och slutar vara noggranna i försvararbetet. Det går inte att bjuda DIF-spelarna på såna där ytor i anfallszon, specielllt när man har en debutant i målet. Synd man inte gör mål 5 mot 3 i första.. 3-0 där och matchen hade varit vunnen...
Öhrling dock övertygande i sin debut. Där har vi en talang i vardande.. =)
Kommentera

dr-nix:
Det tror jag också. Han såg lite darrig ut i första och en bit in i 2:a, men sen gjorde han några ruskiga räddningar och kom in i matchen på allvar.
Kommentera

Tyvärr så vinner man inga matcher om man slutar att åka skridskor. Det var tyvärr just det vårat kära Timrå gjorde efter 1:a perioden. De föll helt enkelt in i Djurgårdens gnet hockey.
Kommentera

Öhrling skötte sig bra ikväll, med lite mer rutin så kommer han att bli en stabil målvakt.
Kommentera

örnie: Jag håller med..Det är synd att domarna ska vara så satans kass..Sedan får väll backarna ta på sig en del å..Man kan inte släppa förbi spelare när man har en orutinerad målis som Öhrling...Men nu får vi komma igen mot Södertälje och visa att vi inte viker ner oss...
Kommentera

Ambroo: Du måste ju se på vad backarna presterade åxå vid målen. Dom måste vara hårdare framför mål när dom vet att en orutinerad målis står där.
Kommentera

Chief: Nån som känner igen syndromen: " TImrå lirar skiten ur motståndet i första skaffar sig en 2-0 ledning och i slutet av första så blir det 2-1 och timrå tappar lite och motståndaren kommer igen , domaren tar ett par onödiga utvisningar och man blir elak."??
Kommentera

epa: Ähh han imponerade knappast på mej...han får ta på sej två av målen!
Kommentera

epa: Ja Öhrling var bra men backarna... ojoj där har vi problem.
Hansson och Halvar får ta på sig både 2-2 och 2-3, bedrövligt hur Hansson går bort sig på anfallsblå.
Kommentera

Härligt att se att det var bilder på TV-sporten för en gångs skull. Fast det beror nog bara på att det var DIF som vi mötte. Snygga bilder på klacken. Såg väldigt maffigt ut!
Kommentera

Gone: Det började så bra, men sen kom den där parentesen och förstörde hela intrycket... Men för all del. Passa på att vara lite kaxig du. Fast måste du vara det precis här? ;)
Kommentera

Chief: Äsch, jag kan väl få vara lite kaxig en sån här kväll. Vi har det inte så lätt nu förtiden förstår du, vi förlorar ju titt som tätt (eller förlorade menar jag, nu har det ju vänt!)
Kommentera

Roligt att Öhrling var bra. Då behöver man kanske inte vara orolig om Kapanen skulle bli skadad igen :)
Kommentera

Fy f-n vad dåligt...andra perioden var nog den sämsta i Elitserien i år!
Hur kan man gå bort sej så? Näe det här var inte alls roligt...
Kommentera

Gone: Hm, det där sista uttalandet gjorde mig betydligt mindre vänligt stämd till dig...
Kommentera

rupert: Fast vi får väl se till det positiva. T ex, Öhrling har ju helt klart visat att det finns backup till Kapanen också.
Kommentera

Chief: Tack tack. Lite synd ändå, jag som trodde att det skulle bli spännande... ;-)
Kommentera

Annica: Man lever sig gärna med lite när Timrå spelar match...;)

Då är det bara att kila upp på vinden då och kolla att repet hänger rätt...

Gone: Det svider i själen, men grattis till dig då.
Kommentera

Annica: Trist....DIF ingen önskemotståndare i dagarna...
Kommentera

Chief:
Absolut! Tycker att grannarna kan ha lite förståelse...
En bortamatch förra säsongen som visades på Canal+ satt vi ett helt gäng här hemma. Du kan ju tänka dig hur livat det var! Då kom grannen och ringde på dörren. Trodde att maken misshandlade mig!
-Nä vi tittar bara på hockey....
Nu blev det 4-2. Nu går jag och hänger mig...
Kommentera

That was that :-)
Kommentera

F-n, vi verkar ha problem med vårt PP. Och nu är DIF fulltaligt igen...
Kommentera

Djurgårdsutvisning, Björn Nord. Kom igen nu Timrå och jämna ut det här!
Kommentera

Annica: Det hjälper kanske inte TIK, men känns onekligen bättre att vråla lite...
Kommentera

3-2 till DIF, kom igen nu Timrå!
Kommentera

Djurgården gör mål igen. Vad ska vi göra? Det hjälper ju inte att sitta här hemma och skrika så grannarna bankar i elementen!
Kommentera

Annica: Hörde det och drog en suck av lättnad. Mer skador är det sista vi behöver...
Kommentera

Chief:
Han kommer snart till baka i matchen igen enligt hockeylive. Det är tur det! Vi har inte råd att bli av med fler backar!
Kommentera

Chief: Hur illa??
Kommentera

Styf skadad?! Det låter inte alls bra...
Kommentera

Annica: Nu blir det till att hålla andan igen... Kämpa nu Timrå!
Kommentera

2-2!
Nu måste killarna skärpa sig!
Kommentera

Johan: Nope...rätt säker på att det inte var han...matchen jag tänker på var nog för tre säsonger sedan. Funderar på Öhrling eller Fagerström...men Öhrling är väl för ung och färsk..?
Kommentera

rupert: Fredrik Andersson?
Kommentera

rupert: Hmmmm...*letar i minnet*
Kommentera

Chief: Vem var det som stod för två säsonger sedan hemma mot MoDo när Bosse var sjuk?
Kommentera

303679 · »