1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - DIF Kvartsfinal 2 2005-03-06

517448 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 2 2005-03-06
jokklas: Nej, jag stod inte i klacken. Dålig stil av dom. Jag håller med.
Kommentera

Per HApps:Om sanningen skall vara fram så var det väl våra egna som stod och häcklade DIF-klacken och provocerade dem. Är man så in i helvete jävla dum att man ens överväger en sådan handling så hoppas jag Djurgårdarna spöar skiten ur oss (på läktaren) i nästa match!!!!

Det är ett fullständigt oacceptabelt uppträdande från våran sida. Dock verkar det som om dessa tre till antalet mindre begåvade människor, ej är medlem i SK, bara en del utav klacken. Ändå väldigt beklämmande då alla dras över en kam och att Timrå IK:s rykte svärtas ned.

Förstår inte dessa människor som verkar ha en intelligens som gränsar till IQ. Det måste vara djupt deprimerade och olyckliga individer som förmår att ta ut sin ilska och sitt hat på en ishockeyarena.

Löjligt! Patetiskt! Ovärdigt! Oförnuftigt och onödigt!
Kommentera

Såg matchen från långsidan för ovanlighetens skull! (Gratisbiljett)
Jag tyckte väl i och för sig att Tmrå saknade bett i skridskoåkningen. Men å andra sidan gav DIF inte mycket till utrymme till skridskoåkning heller.
Dommargävlen kunde ha läst på lite i interferenceavsnittet i regelboken.
När TIK dumpar pucken i anfallszon åker djurgårdarna på Timråspelarna i stället för pucken... Okej! Visst kan man screena spelare, men alltför ofta tycker jag att det var fråga om rena interferencesituationer.
Jag kan inte säga att TIK hade vunnit matchen med en annan dommare men matchbilden hade definitivt sett annorlunda ut! Öppnare ytor att åka på.

Några hälsningar till....

Modin...
Tryck till för faen!
Grabben! Du väger 100 pannor. Utnyttja det!

Hallin...
ÖKA TEMPOT!
Vi vet att du kan skrinna bättre än du gjorde igår!

Mandy!
Go for it!!!
Men akta dig så du inte kliver över gränsen! (Domarna har dig under lupp)

Nilsson!
Fortsätt så!
Men håll för fan nere armbågarna!
Vi vill inte ha en avstängning på dig!

Crippe!
Krya på dig!

ZÄTA!
Öka! ÖKA!
Du bjöd på ena riktiga gobitar i går... Tyvärr inte tillräckligt många! Och försök att teka lika bra i anfallszon som du gör i egen!

Kenta!
Ta en riktig funderare på om Coma verkligen passar ihop med Zäta och Hedström! Crippe?? Hallin kanske???
Gnugga lite PP på träningen!
Ni kommer ju för fasen knappt in i anfallszon!

GO FOR IT!
Seger på Hovet och på Torsdag... Då är grisfarmarna i brygga!
Kommentera

BramStokers: Wikegård är en ganska skön typ trots att han är djurgårdare... Han snckade något om han inte läser "Kalle Ankatidningar" för att ha bättre koll på ishockey... Med syftning till våra kvällsblaskor. Dessutom så står han upp för sina spelare. Men jag ser ändå att vi "lirar" Djurgården och blonda hjälmfrillan tillbaks till medeltiden.

Byt tändstift i maskin!
Kommentera

Manderville: He he he, ja den märktes. =) Men det var absolut ingen ful tackling, utan en riktigt härlig hockey tackling. *tjoho så ska det se ut* =)

Sedan är det sant som du säger ang Modin, folk skulle hafsa iväg pucken om de visste att Modin var på ingående.

Nilsson, Manderville och Hedström var de som spelade hetast igår.
Kommentera

DrOctagon: Är det inte dags att gå ner på tre femmor i nästa match från start?
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med dig fullständigt. Skulle alla spela som Manderville vore det inga problem, men tyvärr gör dom inte det. När ändå Modin är på tal, vill jag bara säga att kritiken av spelarna är befogad, han är OTROLIGT överskattad, tamefan pinsam ibland. Han far ju runt på isen som en reklamskylt och är knappt svettig. Fan, skrärpning Modin, NU!!!
Kommentera

Vill bara säga jätte snyggt TIFO. Bra jobbat ni som fixade det

Stolthet

Passion
Kommentera

Maggan: Mange Nilssons tackling i sargen på Kronvall (tror jag det var) måste ju ha registrerats på Richterskalan. Sargen stod och gungade länge.
Om Modin kunde utnyttja sin kroppsstorlek skulle ingen Diffare tordas gå i närkamp med honom.

Nilsson och Manderville visade hjärta. Dags för er andra att vakna nu, slutspelet har börjat.
Kommentera

Jag återpublicerar mina kedjekonstruktioner!

1 Hedström-Zäta-Crippe
2 Carlsson-Hagos -Nordgren
3 Manderville- Krykov-Modin
4 Hallin-Gahn-Nilsson

1.Jag vill se Crippe med Zäta. De två hittar varandra mkt bra. Crippe har dessutom ett j-kligt bra direktskott som jag vill se mer av. Hoppas att Zäta kan lägga några mackor. Hedström tillför aggressivitet - kan stå upp för Z. Dessutom tycker jag att Hedström är bra på att gå på mål.

2.Succékedjan från i fjol med en än bättre center. Är säker på att de kommer att tillbringa mycket tid i offensiv zon. Hagos tar stort defensivt ansvar.

3.Grindline - ska spelas mot motståndarnas 1:a femma. Minus för Krykov som inte riktigt håller vad gäller snabbhet. Manderville måste ta ordentligt djup. Detta är en defensiv kedja som ska trötta ut och mala ned.

4.Ett hett ytterforwardspar. De är ganska spelskickliga dessutom. Gahn är lite för kreativ egentligen men om han slår fina passningar så kan de andra två störta på mål. Hallin måste upp med huvet!!!
Kommentera

Modins raka motsats: Manderville. En ständig källa till stolthet. Måste ha varit otroligt frustrerad igår, när han ideligen försökte gå i bräschen och tända laget med sitt fysiska spel. Just nu Timrås viktigaste spelare.
Kommentera

Per HApps: Modin... tackla???? Med tanke på den fysiken som han har, ska det smälla i vart och vartannat byte.
Som det är nu så målar jag ett stort kors i taket varje gång han nuddar någon vid sargen.
Kommentera

BramStokers:
Hallin borde få chansen tillsammans med Zetterberg.
Modin, vilken besvikelse, till och med Mats Hansson som väger 20 kilo mindre tacklar ju bättre.
Kommentera

BramStokers: Pricksis. Tror nästan att Modin skule göra sig bättre med Hagos och Chrippe. Där kommer han få mer ansvar och se till att ungtupparna gör sitt yttersta. Sedan får Gahn och Krykov dela på sysslan att förse Manderville och M. Nilsson med puckar att jobba på framför mål.

Hallin är en bra avbytare om någon behöver vila eller blivit skadad.
Kommentera

Bragd-Birger: Z-Hedström skall kompliteras med nr 14 så att han vaknar till han gjorde iallafall poäng senast de spelade tillsammans.
Kommentera

Smokey: Har haft ett samtal med Herr Wikegård nu på förmiddagen på Midlanda flygplats ganska roligt och intresant får jag säga han analyserade matchen på sitt vis han tyckte te.x att Dif fick många konstiga utvisningar den vid för många spelare på banan samt Niklas Falks som gjore att TIK fick spela 5 mot 3. Vidare var han inte nöjd med sitt lag utan tyckte att de skulla ha ledat serien med 2-0 och att de avgör på lördag i E.on arena.
Jag frågad om han hade hört klack ropa att han skulle visa fingret men han hade inte hört men lovade att göra detta på torsdag för han har ju en hat kärlek till Tik klacken som han anser vara den härligaste i Sverige.
Jag önskade honom välkommen tillbaka på torsdag och vi skall träffas igen på fredag morgon så då får jag se vad han ar att säga hoppas att Tik leder med 3-1 så man får lite övertag på honom.
Kommentera

TRAM: Förstår i o f s att man har tålamod med Modin. Embryot till något stort finns där, och glimtvis ser man hans kvaliteter. Skulle han göra en fågel Fenix och verkligen komma in i handlingarna på allvar skänker det en helt ny dimension till Timrås spel.

Å andra sidan: snubben är inte förstaline-material, sett till faktisk prestation. Kanske bedömer man det som så att Zäta + Hedström är så bra att man har råd att ha en iskall tredjelänk och fortfarande ha en stark förstakedja. Jag vet inte. Jag hoppas verkligen att Kenta vet. Annars är det goder natt.
Kommentera

orion: Inte hördes, om det inte var nån som hördes så var det sittplats. Om dom gjort sitt jobb så hade stämningen infunnit sig. Där sitter dom stora medgångarna som går 5 minuter före matchslut, samt kommer 5 minuter före matchstart. Vi som "STÅR" på läktaren 1,5 timmar i förväg, ska få skiten fast vi skriker som fan. Samt att man skrikit så in i helv... i Stockholm för 2 dagar sedan, när sittplatsfolket satt hemma med chips o öl. Nej för fan, kom igen bättre på sittplats och sluta skäll på klacken.
Kommentera

jokklas: Djurgårdsklacken gör allt du kan förvänta dig av en, just det fotbollsklack.
Kommentera

Bragd-Birger:
Instämmer.

En av de värsta sakerna är att fortsätta spela Z-Hedström-Modin, trots att det inte fungerat alls. Det kan i bästa fall kallas för tjurskallighet från Kentas sida.
Z-Hedström-Vem som helst skulle vara en bättre kombination.
Nån borde ta och slå Modin på käften ett par gånger innan match, så han kommer in förbannad. Då kanske det blir lite bättre..
Kommentera

Har varit för deprimerad för att skriva något de senaste dagarna. En riktig bajsinledning på detta slutspel från våra s k rödvita hjältar. I globen borde man ha förlorat, i går borde man åkt på fetpisk.

Fattar inte hur det kan se så otroligt segt ut. Första matchen borta, ok. Invänta Djurgården, håll ihop det från start och kontra. En sund, om än småfeg, inställning till en första slutspelsrunda på främmande is.
Men igår! Jisses. Satt och skämdes framför tv:n över denna oerhörda brist på initiativförmåga. Djurgården spelade bra, men de måste varit väldigt nöjda och förvånade över att Timrå vägrade ta tag i den taktpinne man själva överlämnade innan matchstart.
Så går det som det går. Djurgården får första målet, och timråiterna gnuggar sig i huvudet: hur lägger vi oss på gnet och kontring när vi ligger under?

Hualigen! Nu ser det jädrars Modo ut. Och då är det illa. Dags att skaka om ordentligt inför morgondagens match. Femmorna -Zätas undantagen, han kan spela med vem som helst och ändå producera - funkar icke alls.
Nordgren trampar vatten. Hagos är löjligt ineffektiv offensivt. Modin en utfyllnadsspelare. Lagkapten Carlsson regerar endast i avbytarbåset.
Backarna har fått en kollektiv uppspelskollaps. Vilket knappast blir avhjälpt genom forwards som föredrar att ta sig framåt genom att hasa läder på rödlinjen, i sidleds.

Bedrövligt var ordet. Nu är det hög tid att agera, och det resolut utav helvete. Annars blir det en patetisk sorti från detta 'bästa timrålaget genom tidigare'.
Kommentera

orion: Att vi inte hördes kan vara frustration över det bedrövliga spel som presterades långa stunder sen fanns det folk som skrek långa stunder men folk var ointresserade att hjälpa till
Kommentera

Redhat: Djurgårdsklacken hånade vår klack för att vi inte hördes, och det gjorde dom rätt i långa stunder. Medgångare eller?
Kommentera

Per HApps: Det är förklädda Bobcats, helt övertygad. Men vi får ju chansen att ge igen i det stora derbyt mot Kovland. Kom igen KOVLAND!!!
Kommentera

Wikegård tycker att man ska lämna handväskorna hemma när det är slutspel. Första steget kunde väl vara att sluta slåss som skolflickor dårå...

Klösa i ögonen är väl inte direkt manligt?

Själv såg jag TIK-Dif hemma hos Modogrannen som blev deppigare och deppigare för varje matchpling.

Timrå IK stod inte att känna igen. Hade någon ställt ut en skylt med "Varning för svag is" så hade man väl kunnat förstå varför TIK-arna sett så ängsliga och försiktiga ut...

Svartvitrandige Andersson hade en märklig nivå. Första perioden måste ha gått till historien som snällast och mjäkigast i slutspelshistorien... Men Andersson körde folk till utvisningsbåset som om han blåste på ackord eller själv försökte starta en orkan. Orkanen över Småland var väl en av anledningarna till att Sydkraft byter namn till E-on.

Tifot missade givetvis Canal Plus. Fy fan för italiensk fotboll! (Även om dom är ganska bra på tifo) Men en vänlig TIK-are ringde från E-on arena och skrek: "Jävlar vad läckert!"

Nu har man blivit trackad av företagets två djurgårdare hela morgonen. Ångesten ligger som en bedövad filt över Bergslagen. Jag kräver upprättelse!!!

Modin! Hagos! Kippro! Av med kostymen och på med superhjältedräkten.
Kommentera

jokklas:
Ja, tänk att göra sig besväret att åka buss från Stockholm till Timrå bara för att att häckla motståndarklacken i 60 minuter, eller kan det vara så att det var förklädda Bobcats som dök upp?
Kommentera

Mullback: Vet inte om du kanske stod i denna DIF klack men de uppförde sig riktigt dåligt. 95% av energin gick till att håna och provocera motståndarklacken istället för att heja på sitt lag. Flera stod och gjorde nåt jag i ord endast kan likna vid "come got some" tecken. Patetiskt.
Kommentera

General_Moisio: MOGET skrivet.
Kommentera

DanneW: Idag funkade inte skridskoåkningen överhuvudtaget. det är ju den som vi ska vinna på. Mycket slarvpassningar också på det sättet tas inga matcher. Nu glömmer vi den här och trycker gasen i botten på tisdag. Hallinsnurr så att grisfarmarna blir yra i mössan, tack!
Kommentera

TRAM: Jag tycker inte Modin va helt värdelös matchen igenom idag. Jag tycker han vaknade till rejält i mitten av andra perioden å började spela mer fysiskt. Hela Timrå blev va ju mindre bra vissa perioder idag och därmed även Modin. Ska jag vara ärlig så tycker jag inte det är helt orättvist med 1-1 i matcher så här långt. Med lite oflyt kunde det varit 0-2, Timrå va illa ute i slutet av förra matchen ända till Crippe gjorde 2-1.
Kommentera

Redheart: Jag skyller inte bara på Miika men tycker inte han var bra nog i dag därför tycker jag att han ska bytas ut. Kimmo var bättre i Fredags kväll iaf.
Kommentera

Hälge: På tal om läktargruppen och tifo så vill jag verkligen hylla inblandade i gruppen, då det gör ett enormt jobb! Jag har inte insett tidigare att det är så här och går åt så många timmars arbete varje gång! Helt otroligt.. Något jag dock blev mäkta förvånad över är att nästan ingen frivillig kunde avvara ett par timmar för att hjälpa till med detta! Okej, detta är på eget intiativ från början, men med tanke på att LG förknippas med SK numera så borde någon finnas till hands när hjälp efterfrågas!

Jag har ont i tummar och rygg nu. Men, det kvittar. Kul var det, faktiskt!
Kommentera

mattis69:

Man kan inte skylla denna förlust på Miika när han får så jävla usel hjälp.....

Det är fanimej ynkligt att man inte kan tända till och vara taggad när man har hemmaplan i en kvartsfinal.....

De enda som får godkänt är Manderville och Mange Nilsson och till viss
del Sanny.....

Nu får de fan rycka upp sig annars tar sagan slut i kvarten.....
Kommentera

actionleif: håller med de syns verkligen att dom kommer från sthlm..
dom uppträdde ungefär som ett gäng invalida dagisbarn...
Kommentera

General_Moisio: Tragisk domare föralldel .. men Djurgårdens så kallade klack slår väl alla iq-fiskmås rekord.. DIF gör 2-0.. då börjar de skrika "slå på trumman lappjävlar" (tror jag det var) .. istället för att jubla och hylla laget..

Dessutom hyllar de marcus nilsson .. tragiskt.. tror inte många av dem såg matchen heller .. de stog väl mest och pekade finger åt Timråklacken ..
Kommentera

Ja, den här matchen var vi inte värda att vinna. Vi började ju kämpa och spela först då Modin blev utvisad och äntligen började visa lite känslor.

Kiprusoff får ta på sig det andra målet, det ska han bara ta.

Inte fullsatt idag, det fattades några stycken.

Förresten, det var starkt jobbat av LG med dagens Tifo.
Kommentera

TRAM: Instämmer helt fyfaan vad dåligt.... byt ut kiper nu in med kimmo
Kommentera

TRAM: precis jag förstår inte varför dom inte kan ställa Kapanen han var ju grymt bra i Fredags? fattar inte..
Kommentera

General_Moisio:
Allt var fel.
Domaren.
Modin.
Framåt.
Bakåt.
Kipper.
Ingenting var riktigt som det skulle.
Kommentera

en riktigt dålig match med en riktig dålig domare....TRAGISKT!!
Kommentera

Detta håller bara inte... att dom ska ha så förbannat svårt för DIF på hemmais, så har det varit ända sen dom gick med undantag för 7-1 matchen.... ingen hemmafördel här med andra ord.... känns tungt nu, förlust på tisdag så känns det rätt kört. Måste rycka upp oss spelmässigt o viljemässigt flera snäpp om detta ska gå vägen... var kasst spel i Globen också men turen fanns där då i varje fall.
Kommentera

Kerstin_k: Ser fram mot att Tifobilderna kommer upp.
Kommentera

Gud vad trevligt det var att bevittna ett totalt viljelöst Timrå. Större delen av matchen var det inte många fler än Manderville som ville åka lite skridskor och faktiskt kämpa för en vinst. Uscha, så fruktansvärt värdelöst.

Förbannat fint tifo förresten, men det var väl också det enda positiva med denna match...
Kommentera

2-4... 1-1 i matcher. Fyhelvete vad onödigt... mycket tack vare nån jävla kompensationsutvisning. Så trist att man alltid kan gissa sig till vilket lag som åker på nästa utvisning
Kommentera

jonmannen: Men nu är det kört. ENG.

Bara att börja sälja biljetter till match fem.  

Kommentera

jonmannen: Suck där fick man för den
Kommentera

RocknRolf2: Inget är kört föränn det är slut, optimism !
Kommentera

Det är kört.. fyfan vad surt det känns. Timrå hade guldläge att gå till 2-0 i matcher.. sen nån jävla skitutvisning
Kommentera

RocknRolf2: Jag tar tillbaka det jag sa, jag vill ha ne maratonmatch bara Timrå gör mål nuuu
Kommentera

Tar Timrå ut målvakten går det rakt åt helvete med tanke på tekandet
Kommentera

517448 · »