Timrå är ett bättre lag än Djurgården. Men jag tycker "de mina" gjorde en enorm kämpainsats mathcserien igenom. Vi saknade flera av våra absolut bästra spelare i dag: Marcus Nilson, Daniel Rudslätt, Fredrik Lindquist, Espen Knutsen och Daniel Fernholm. och vann ändå!
Olle: bedrövelse förbrödrar. eller nåt. Men bort med Berg, Modin och Kiprusoff. Det håller jag med om. Nordgren vill jag ha kvar trots att han varit iskall i slutspelet. Men 19 mål i grundspelet, det går inte att bortse ifrån
Kerstin_k: Summering: Vi har antagligen gjort bästa serieinsatsen någonsin. Stort tack för det. DIF spelade som vi gjorde förra säsongen i slutspelet, klokt och efter resurserna. Det är inte bra att vara favorit i en match. Vi förlorade alla matcher där vi var favorittippade och vann de matcher där DIF var lite favorittippade. Kan oxå konstatera att jag hade väntat mig lite mer av Nordgren, Hagos å Modin i slutspelet. Alla kämpade verkligen 100% men det gav väldigt lite. Nordgren kändes lite junioraktig i dessa tuffa matcher, blev bortplockad med en hand av de flesta DIF-backarna. Synd att mannen som kämpade 110%, Manderville, inte hittade några lämpliga sopor i år. Största +'en till Zäta,Jonte,Kent å Mange i slutspelet... å Kimmo förstås. Är det någon back som ska ha extra + för slutspelet?
Fy fan vilken besvikelse! Bergs värdelösa backspel vid 2-2 målet ramar in hela den här jävla matchserien. 1,5 meter bakom Ekman och han lägger lite halvdant fram klubban...inte ens så att den skymmer skottvinkeln det minsta. Den enda anledningen jag kan komma på varför han inte slänger sig och täcker upp pucken ,eller hela Ekman för den delen, är att han inte har tillräckligt med hjärta. Klart som fan att man inte vill riskera en tand eller två för ett lag som inte pröjsar tillräckligt för att käre Berg ska ha råd med en ny pool, penthouse våning eller vad fan det nu kan vara denna lönnfeta finne (med detta sagt, inget ont om finnar i allmänhet) eftersträvar. Att det ens blev 7 matcher i den här serien är en katastrof. Wikegård kommer inte att få något SM-guld denna säsong men släng Modin, Berg och Nordgren åt helvete och ge denna briljanta människa ett fett kontrakt så kanske han ändrar sig. Han tycks veta hemligheten att stänga en match totalt....eller det kanske bara funkar på kenta Johansson som å andra sidan verkar ha FÖRBANNAT svårt att bevaka en ledning t om med mot ett sånt uddlöst lag som DIF.
Det ska bli ett sant nöje att se Kapanen i målet nästa säsong...det är ändå han som har kämpat som ett djur för att bli frisk till den här säsongen bara för att bli ställd åt sidan för Kipprusoff som tycks ha samma jävla likgiltiga min på ansiktet för varje tveksamma mål han släpper in.
Hur många spelare borta hade DIF inför denna match? 4-5 stycken? Timrå med det bättre laget på pappret lyckades inte trycka in pucken under en hel periods tryck. Vad blev det? 15-3 i skott? 0-1 i mål. Skämmes tamefan!
Jag hoppas verkligen att man slipper se röken av lockout-spelare nästa säsong för det här jävla året skall förträngas för all framtid...och ja just det ja...grattis DIF, speciellt riktat till Wikegård. Kenta har kanske spelat ut sin roll...det är ändå han som har huvudansvaret för detta lag som på pappret kanske är det enda som kan vara i närheten av Frölunda i år.
Modoante:Tja. En trogen Djurgårdare här. Lyssna inte på alla omogna töntar som tråkar Timrå efter förlusten. Ingen är gladare än jag att DIF vann, men jag lider med Timrå fansen. Så nära men ändå inte. När allt kommer omkring så är det bara tillfälligheter som avgör. Lycka till nästa säsong!!
gidgid: då är det väl mer fel på domarna än lagen som utnyttjar det, skulle jag nog också göra som coach om jag hade Za som motståndare, tyvärr är det så...tråkigt visst, men Timrå torskar inte på det tycker jag, visst Dif hakade och så men domarna tillåter det ju här, vi torskade på våran "världsmålis" och att vi inte gör mål i andra perren i dag otroligt dåligt tycker jag med sådana pass från Za.
Sen tycker jag att tex Aalto och Berg viker ned sig i många av matcherna, spec idag, inte krigade dom som DIFarna...
Nu är det slut, tyvärr. Vi var inte bättre, eller jo, det var vi. Men absolut inte effektivare än DIF i dag. Tråkigt att behöva åka ut så här när grabbarna hämtade upp ett 1-3 underläge i matcher. Tråkigt också att vi förlorar mot DIF, semifinalerna blir absolut inte roliga att titta på.
Finns mycket saker att skylla på, många fel att hitta. Men det kvittar, vi är ute hur mycket vi än analyserar. Bara att passa på att säga grattis till Djurgården, tyvärr.
Jag beklagar sorgen, jag trodde ni skulle gå vidare. Inte ens en Timråförlust kan lätta sorgen i mitt MoDo-hjärta från vår förlust. Jag förstår hur ni känner, det blev så jävla tomt och tyst nu när länets bägge lag är borta, tråkigt helt enkelt.
Chief: Beklagar förlusten, trodde verkligen att ni skulle klara av att vinna kvällens drabbning och få representera länet i semifinalerna. Ett snöpligt slut på en väldigt märklig säsong. Trots allt dock en oerhört imponerande insats av TIK sett över hela säsongen.
Känns som hela livsglädjen bara blåste ur en tvärt. Nu skiter jag i plugget, jobbet och alltihop. Detta fick bara inte ske! Det är så sanslöst viktigt att sätta chanser när man dominerar stort
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.
Timrå är ett bättre lag än Djurgården. Men jag tycker "de mina" gjorde en enorm kämpainsats mathcserien igenom. Vi saknade flera av våra absolut bästra spelare i dag: Marcus Nilson, Daniel Rudslätt, Fredrik Lindquist, Espen Knutsen och Daniel Fernholm. och vann ändå!
förresten är Zäta grym.