actionleif: Tror jag skrämde grannarna när han "tacklade" Regin... Kuben som trots allt gjorde en hyfsad insats de två första perioderna lyckades visa att han är sveriges sämsta domare i tredje...
...njaa, nu tar Du väl i lite när Du säger att 5 mot 3 var det sämsta som någonting setts i E.on... ...jag menar att om man tittar bakåt i historien så finns det säkert ett liknande läge med 2 man mer samt med 90 sek tillgodo då man inte sköt ett enda skott mot mål.
...vi räknade till 1 i afton i varje fall...
...och vad inte alla vet är ju att detta bara är en mörkning inför slutspelet där det kommer att visas upp gammal god Sovjetisk "Propaganda" Power-play i löpande band och jösses vad det skall nätas då...
För övrigt är det en sann och skär välsignelse att det finns riktiga proffs eftersom man ej kan ifrågasätta ett endaste litet tut (eller avsaknad av) i pipan. Fullfjädrade proffs som det borde finnas fler av.
Taskigt Powerplay som vanligt, jag vill se grabbarna öva PP varje träning, kolla andra(bra) lags PP och bra NHL lags PP fram till kvarten och öva in flera varianter osv, jag antar att dessa saker redan görs men det måste bli bättre.
Leffe: Vi hade faktiskt, hör och häpna, två gubbar framför mål vid ett tillfälle. Det var bara det att Robin Jonsson tog i för kung och fosterland och sköt tre meter över. Nej det är riktigt tragiskt att det inte läggs in fler puckar på mål. Inte minst i första perioden där Riddarn släppte höstlövsreturer. In och tar returer pojkar.
5 mot 3 i andra var förmodligen det sämsta som visats upp någonsin i E.on Arena. Överstruken geting till samtliga inblandade. I 5 mot 4 står den där Tenkrat på backen bra länge och vill ha pucken för att ta skott. Det är bara det att passet aldrig kommer. Synd det när det bara är han som kan skjuta slagskott.
Det som var mest positivt är ändå Riku Hahls sista 10 min av matchen. Där visade han upp sig och tog för sig och ville något framåt. Han hade t.o.m. fart och var beslutsam och rejäl. Det var myyyyycket länge sedan.
I övrigt var oavgjort ett rättvist resultat. Djurgårdens mål känns ju som ett något tamt agerande från Backe. Tråkigt. Men å andra sidan hade vi och Backe en hel del tur tidigare.
Avslaget och brist på skärpa. Det känns som att bägge lagen var nöjda med en pinne och att man från TIKs sida redan nu lagt ev kamp om fjärdeplats åt sidan och istället inriktar sig på att förbereda sig för slutspel och försöka att inte köra slut på krafterna nu i slutspurten av serien. Man hade gott kunnat ge af Segerstad och Ticar något byte till innan skadorna dök upp. Just skadorna på två kommande nyckelspelare är något man gärna vill ska vara av det lindrigare slaget nu. Att rulla på två centrar i ett slutspel kan bli tufft, även för Timrå.
Efter att ha sett kvällens match så har jag bara en sak att säga. Vi kommer åka ut i kvarten så det bara stänker om det ! Så jävla dåligt PP så att klockorna stannar ! Är det för mycket begärt att gå ut å spöa ett sjukdoms drabbat DIF på hemmaplan ? Jag blir så jävla trött... Pissmatch och Läkerol stämning i kulturmagasinet. Mitt värsta scenario är om vi blir valda av Modå och det där pissgänget får slå ut oss i år igen...
Först Hynning-Ett kraftigt snedskär i slutet av andra, spelade väll något byte i tredje men tror inte det fungerade. Gissar att det är något med foten.
Sedan Regin i vid sargen, tackvare felskär och en fultackling av Dif-spelaren. Kunde ta sig av planen av egen marskin, hans högre ben var krftigt vikt bakåt. (typ som man ska stretcha framsida lår och dra foten mot arselt) Tror knät klarade sig dock kan han har pajjat foten.
HUR SVÅRT KAN DE VARA OCH KOMMA IN PÅ KASSEN? HUR JÄVLA FORT ÅKER INTE Tenkrat Känns bra att han är med och tillför fart! för de är de inte många som gör. Vart tog STYF vägen? Såg han inte på hela matchen?
Sen vore de kul och få en pressrelease om hur det gick för Hynning och Regin
God Tur Timrå IK Det blir som ett vasalopp och försöka vinna över Mora
vinner vi mot mora och modo tar färjestad på lördag så blir det riktigt spännande på tisdag-top 4 är inte långt borta dessutom så känns det som om vissa här inne knappt skulle va glada ens om vi vann sm guld,måste va trist o ta ut brakförlust i kvarten innan de ens har börjat
nixXz: Det är säkert inget allvarligt med någon av lirarna. Hynning är nog tillbaks på tisdag. Regin också, hoppas jag då han varit bäst när vi haft skadebekymmer.
Bragd-Birger: hahaha jajamen näe men som det ser ut så ser det inte positivt ut kanske kommer några tillbaka med ändå så påverkar det att många spelare får mycket istid titta på dagens match det såg segt och jävligt ut många av spelarna verkar grymt slitna och det är inte bra
Hassan: haha näe men gud i helvete vilka stora chancher det ser ut att TIK har i slutspelet just nu känns som om vi åker ut med 4 raka direkt i kvarten ta vilket jävla lag som helst i denna serie och plocka bort lika många spelare som TIK har borta just nu så blir resultatet samma
Dagen som började så bra med bra nyheter om skador, men nu ar vi TRE NYA!!!! Vad är det för fel på våra spelare. Något är det hur tränar vi på försänsongen dom är gjord av glas!
Hassan: ok lite positiva vibes vi har fått 3 nya skador VILKEN JÄVLA TUR ATT DET BARA ÄR 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) =) =) är det positivt nog???