Ja, det börjar väl bli dags för lite uppsnack inför matchen imorgon. För mig blir det förmodligen första matchen för säsongen efter en massa tid utanför medelpad under hösten.
Vad jag förstod från matchen mot Mora så har vi numera två kedjor som fungerar bra offensivt, dels finnkedjan och sen Jontekedjan med Tenkrat och Bagarn. Det ska blir riktigt skoj att få se dessa herrar in action.
Nu väntar vi på Challe spekulerar och ser fram emot matchen imorgon!
Herminator: Men är det någon som saknar honom? Killen får det han gör med att återta en tröja i det här laget. Jag tror Hynning kommer bli en gigantisk floppvärvning.
Herminator: JO men den senaste rapporten säger att Hynning är tillbaka efter Karjala cup och det är bara två matcher kvar nu innan uppe hållet och förhoppningsvis två 3 poängare, men matchen uppe i norr mot SAIK lär nog inte bli lätt. Men Imorgon mot DIF vill jag bara ha en 3 poängare.
Saxat ur Challe Snackar: - Jämfört med truppen som vann i Mora får vi tillbaka Pär Styf efter sin sjukdom, så vi har gott om folk att använda oss av, och precis som i Mora är det Johan Backlund som vaktar buren. Skönt att Styf är tillbaka, han behövs.
Inför trematcherssvepet mot BIF-LHF-MIK såg jag chans på rätt många poäng och häng på HV. Nu blev det bara tre och lucka till serieettan. Fascinerande att vi ändå ligger tvåa. Lite fotbollsallsvenskan, alla slår alla. Ja utom HV då.
Jag tycker att det är lite kul att Djurgården är med i år. Dels för att det blir mer hockeysnack på jobbet (och DIF:arna är ändå klädsamt ödmjuka som utgångspunkt, så har det inte alltid varit), dels för att det är ett ganska spännande lag sett till deras kids. Viktigt att klappa på dem idag.
Snart är det match Per Styf är tillbaka och inga nya skador (bara Hynning som är borta, eller?) aja jag tror på Timrå vinst och den kommer vara ganska tydlig tippar 4-1. Den som lever får se :)
Om några timmar är det match igen jag har en känsla av att TIK kommer göra en ruggigt bra match. Det är sista hemmamatchen på två veckor(abstinens) TIK verkar oerhört laddad kanske Challe taggar dem extra inför första matchen mot DIF på hemmaplan. Bra med biljetter sålda också:
Ståplatser kvar: 967
Sittplatser kvar: 199
Jag tror på en tuff match men att TIK vinner med 3-2.
Det är för mkt "appropå nånting"..... och för lite snack om kvällens match här just nu. Hoppas Laget och publiken är på tå ikväll för sedan dröjer det ett tag innan nästa hemmamatch. Bra tryck på biljettförsäljningen blir nog ca 5500 pers ikväll.
tyvärr verkar det som om canal + har fixat så inte vi kan streama längre jag och dr nix har suttit å hållt på med urlsnooper hela andra perioden utan att lyckas få fram så det går att streama
Hassan: Andra perioden är något av det sämre man sett i år. Många felpass, grötigt i mittzon och inget ordnat spel för något av lagen. DIF är aningen bättre och backe får göra en och annan halvkvalificerad räddning.
Den tyske domaren är ungefär så bra som tyska domare brukar vara. TIK får börja tredje i BP då jonte åkte på en utvisning när han knappt var i närheten av spelet. I övrigt har domaren varit lika dålig åt båda hållen. Nolltollerans som går ut över spelet i den grad att spelarna knappt vågar röra varandra.
Martinnen kliver upp och tacklar en hel del, jonte får snurra runt i offensiv zon utan att egentligen komma någonstans, Tenkrat är anonym än så länge och hör och häpna, backspelet är än så länge...stabilt! :)
adde_1337: fy fan försökt i 2 perioder att fixa detta har inte sett en minut av matchen än men lyckas inte så nu är jag irreterad så nu jävlar är det bäst att dom vinner
Olle: Eller inte...varför är man så fast besluten att lämna motivationen hemma varannan match? Det är ju bara ett par matcher kvar till uppehållet, visa lite hjärta nu...
Fy fan vad värdelöst PP-spelet är. Vi spelar 5 mot 3 i 50 sekunder och lyckas knappt få ett skott på mål. Jag ifrågasätter starkt taktiken att ställa 5 forwards på banan i PP. Dom spelar bara runt pucken ute i kanterna och vägrar ta skott från blå. Äckligt!!
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Vad jag förstod från matchen mot Mora så har vi numera två kedjor som fungerar bra offensivt, dels finnkedjan och sen Jontekedjan med Tenkrat och Bagarn. Det ska blir riktigt skoj att få se dessa herrar in action.
Nu väntar vi på Challe spekulerar och ser fram emot matchen imorgon!