1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590388 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2007-11-01

« · 934493 · » Till forumet

Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Ja, det börjar väl bli dags för lite uppsnack inför matchen imorgon. För mig blir det förmodligen första matchen för säsongen efter en massa tid utanför medelpad under hösten.

Vad jag förstod från matchen mot Mora så har vi numera två kedjor som fungerar bra offensivt, dels finnkedjan och sen Jontekedjan med Tenkrat och Bagarn. Det ska blir riktigt skoj att få se dessa herrar in action.

Nu väntar vi på Challe spekulerar och ser fram emot matchen imorgon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Tycho: På sikt hoppas jag 3 bra kedjor eftersom Regin/Sundh/Svensson funkade så bra tillsammans förra året och även nu på försäsong.
Kommentera

Hynning har varit borta så länge så jag har nästan glömt bort honom. Vad är det för fel på han egentligen? Ljumskebesvär?
Kommentera

timraw: Hynning känner igen namnet men inge mer :) Har vi en sån i Timrå? :p
Kommentera

timraw: skadat knä...
Kommentera

Herminator: Nej Nej den tredje kedjan som ska fungera är

Hynning-Regin-Sundh

Och den fjärde är

Axelsson-E.Andersson-Svensson

Tyvärr så när Hynning kommer tillbaka hamnar Robert Carlsson utanför :(
Kommentera

lungan: Nu pratar jag om dagsläget, Hynnings knä tar tid.
Kommentera

Herminator: Men är det någon som saknar honom? Killen får det han gör med att återta en tröja i det här laget. Jag tror Hynning kommer bli en gigantisk floppvärvning.
Kommentera

Herminator: JO men den senaste rapporten säger att Hynning är tillbaka efter Karjala cup och det är bara två matcher kvar nu innan uppe hållet och förhoppningsvis två 3 poängare, men matchen uppe i norr mot SAIK lär nog inte bli lätt. Men Imorgon mot DIF vill jag bara ha en 3 poängare.
Kommentera

Uno Gordon: Jag tror som du jag, att det blir en floppvävning :(
Kommentera

epa: Är väl bara Vladimir Machulda som slår honom på fingrarna. Det ironiska i kråksången är att båda dessa herrar har ett förflutet i Luleå.
Kommentera

Genom att Åkerlund står i mål idag emot Leksand i Leksand kan man ganska säkert spika att det är Backlund som står eller?
Kommentera

Saxat ur Challe Snackar:
- Jämfört med truppen som vann i Mora får vi tillbaka Pär Styf efter sin sjukdom, så vi har gott om folk att använda oss av, och precis som i Mora är det Johan Backlund som vaktar buren.
Skönt att Styf är tillbaka, han behövs.
Kommentera

LingaN: mm, härligt besked :)
Kommentera

Hahl Bundy: Visst kan det vara det. Eller så var det helt enkelt så att den kedjan såg mest hungrig ut och åkte mest skridskor.

Ser fram emot matchen rejält. DIF har en hel del skador. Det borde vi kunna utnyttja med en enorm fart och inställning.
Kommentera

Kär tråd har många namn

Inför trematcherssvepet mot BIF-LHF-MIK såg jag chans på rätt många poäng och häng på HV. Nu blev det bara tre och lucka till serieettan. Fascinerande att vi ändå ligger tvåa. Lite fotbollsallsvenskan, alla slår alla. Ja utom HV då.

Jag tycker att det är lite kul att Djurgården är med i år. Dels för att det blir mer hockeysnack på jobbet (och DIF:arna är ändå klädsamt ödmjuka som utgångspunkt, så har det inte alltid varit), dels för att det är ett ganska spännande lag sett till deras kids. Viktigt att klappa på dem idag.
Kommentera

Klistrar in ett inlägg här.

**

Snart är det match Per Styf är tillbaka och inga nya skador (bara Hynning som är borta, eller?) aja jag tror på Timrå vinst och den kommer vara ganska tydlig tippar 4-1. Den som lever får se :)

adde_1337 Idag kl. 03:44
Kommentera

Om några timmar är det match igen jag har en känsla av att TIK kommer göra en ruggigt bra match. Det är sista hemmamatchen på två veckor(abstinens) TIK verkar oerhört laddad kanske Challe taggar dem extra inför första matchen mot DIF på hemmaplan. Bra med biljetter sålda också:

Ståplatser kvar:
967

Sittplatser kvar:
199

Jag tror på en tuff match men att TIK vinner med 3-2.
Kommentera

Det är för mkt "appropå nånting"..... och för lite snack om kvällens match här just nu. Hoppas Laget och publiken är på tå ikväll för sedan dröjer det ett tag innan nästa hemmamatch. Bra tryck på biljettförsäljningen blir nog ca 5500 pers ikväll.

Ståplatser kvar:
949

Sittplatser kvar:
87
Kommentera

Pääjärvi tillkommer också sedan senast. Hur många ombytta får man ha? 22?
Kommentera

T T: 22 är nog tak även för oss.
Kommentera

Kul blir väll en match som Dommaren från Tyskland kommer blåsa sönder!!!

Referee: Reichert, Martin (Tysk)
Linesmen: Larsson, Robert & Ahlström, Anders
Kommentera

lungan: det hoppas jag verkligen inte
Kommentera

lungan: sönderblåst var ordet...så trist att se.
Kommentera

Kommentator: "Vad ska ni göra för att få med er 3 poäng från Medelpad idag?"

Ottosson: "ja vi måste göra minst ett mål till..."

DUH!!
Kommentera

Olle: Har du länken? :O
Kommentera

Mora leder i Göteborg mot Frölunda med 3-1, och verkar dominera, då dom har 20-9 i skott...
Kommentera

Olle: Ges oss en matchrapport Olle.... hur verkar det?
Kommentera

tyvärr verkar det som om canal + har fixat så inte vi kan streama längre jag och dr nix har suttit å hållt på med urlsnooper hela andra perioden utan att lyckas få fram så det går att streama

SORY BOYS AND GIRLS
Kommentera

Bänka Robin jonsson Nu, Sämst på plan igen. Ring Svebba han var 10ggr bättre.
Kommentera

Gladh: denna dag visste man väl skulle komma när dom hade fixat så det inte längre gick...
Kommentera

Gladh: har också testat på min köpa match funkar inte alls ! :/ såå trååkigt :/
Kommentera

Hassan: Andra perioden är något av det sämre man sett i år. Många felpass, grötigt i mittzon och inget ordnat spel för något av lagen. DIF är aningen bättre och backe får göra en och annan halvkvalificerad räddning.

Den tyske domaren är ungefär så bra som tyska domare brukar vara. TIK får börja tredje i BP då jonte åkte på en utvisning när han knappt var i närheten av spelet. I övrigt har domaren varit lika dålig åt båda hållen. Nolltollerans som går ut över spelet i den grad att spelarna knappt vågar röra varandra.

Martinnen kliver upp och tacklar en hel del, jonte får snurra runt i offensiv zon utan att egentligen komma någonstans, Tenkrat är anonym än så länge och hör och häpna, backspelet är än så länge...stabilt! :)
Kommentera

adde_1337: fy fan försökt i 2 perioder att fixa detta har inte sett en minut av matchen än men lyckas inte så nu är jag irreterad så nu jävlar är det bäst att dom vinner
Kommentera

Gladh: m samma här ingen hockey stämning alls bara krångla med de här skiten uach :(
Kommentera

Olle: Ännu en nagelbitare med andra ord.
Kommentera

Hassan: Tredje öppnar mer lovande iaf. Mer fart från TIK
Kommentera

Olle: Eller inte...varför är man så fast besluten att lämna motivationen hemma varannan match? Det är ju bara ett par matcher kvar till uppehållet, visa lite hjärta nu...
Kommentera

Gladh: har inte lyssnat ngt på matchen. vilka har varit bäst?
Kommentera

othan: Ingen
Kommentera

othan: Tysken
Kommentera

Hassan: en skit match?
Kommentera

Fy fan vad värdelöst PP-spelet är. Vi spelar 5 mot 3 i 50 sekunder och lyckas knappt få ett skott på mål. Jag ifrågasätter starkt taktiken att ställa 5 forwards på banan i PP. Dom spelar bara runt pucken ute i kanterna och vägrar ta skott från blå. Äckligt!!
Kommentera

Olle: Nu gäller det å hålla i...
Kommentera

Gladh: Vi tackar för dina ansträngningar! :-)
Kommentera

othan: vet inte har hållt på å försökt å fixat streamingen
Kommentera

Gladh: stor eloge för det
Kommentera

Vilket sömnpiller...inget av lagen förtjänar extrapoängen.
Kommentera

« · 934493 · »