Simmalugnt: Mja, jag vet inte riktigt om jag orkar ironisera över det hela, jag tycker att det börjar bli en legitim fråga. Fast två spelare till ska ju in i truppen också, vi får väl hoppas att vi inte halkat för långt bakom OM dom kan bidra med en positiv injektion för laget.
RocknRolf2: Och vem skyller vi på efter 2-0 idag. Vi har haft PP med 5 mot 3 spel utan att någon vågar ta skott. Vad jag vet så krävs det att pucken måste gå mot mål för att det ska bli mål. Faan kom igen nu!!!! De "stora" pojkarna sitter säkert, tro mig;))))
Loomis: Ja, för 1.5 år sedan sa jag att det var vansinne att rekrytera Stefan Lindqvist som sportchef. Det finns ingen som helst logik i en sådan förvärvning.
Nu har man på väldigt kort tid redan förstört det mesta som man byggt under väldigt lång tid.
Avgå Stefan! Du har ingen som helst talang för det här med lagbygge och scouting. Skriv dina jävla listor i Sundsvall Hockey istället så är ordningen återställd!
Simmalugnt: Det är fritt fall för challe nu, Boork skulle nog inte vara ett helt tokigt alternativ just nu. Vilka andra finns det på marknaden förresten?
Försvarsspel....vad är det?, man vill nästan inte ens se eländet, snacka om att självförtroendet är TOTALT i botten, o får man en chans så skjuter man bara i panik liksom NOLL kyla i avsluten, de e lika bra o börja vänja sig att kommer att se ut så här, enda hoppet är at Caslava kan få in lite trygghet i egen zon.
RocknRolf2: Tja klubben är ju till för tjänstemänen på arenan och Månsson gjorde man ens inte ett allvarligt försök för att få man tog ingen personlig kontakt med honom. Detta är bedrövligt men vi får räkna med att vara där vi är, tragiskt men sant.
RocknRolf2: Bara att konstatera att Linkan inte är man för uppgiften, att man inte lyckas knyta till en kille från orten är ju så jävla dåligt att det inte finns.
Han har ju inte lyckats knyta till sig en enda riktigt etablerad ES-spelare, utan bara utlänningar och mediokra allsvenska spelare, så det är inte så konstigt att det går som det gör.
Raggaren Putte: Nej, det gör dem antagligen inte för Timrå IK är en jävla mesförening.
Lagbygget känns precis vad man kan förvänta sig av en som Stefan Lindqvist. Sätt ihop en panel på 4-5 av de mest insatta skribenterna på hockeysnack. De skulle göra ett betydligt bättre arbete. Sanna mina ord.
MB: Högt tempo i matchen. Timrå startade med två bra byten, sedan bara DIF i 5 minuter och ett välförtjänt ledningsmål för dem, nu mer Timrå igen i och med några DIF-utvisningar. Timrå har skapat en del halvfarliga lägen med Wesslau är med.
Simmalugnt: Det är ju Challe och Linkan som har byggt laget. Tycker dem spelarna är för snälla så får dem väl värva andra killar helt enkelt. Felet ligger bara hos dem själva.
Challe var inne på att TIK skulle få Nobels fredspris i stället för Obama.
Jag är mer inne på om de inte får litteraturpriset för visst måste det ha varit Stefan Lindqvist och inte Stieg Larsson som skrev "Luftslottet som sprängdes"
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.