1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590818 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-11-23

« · 1205960 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
tik02: Det handlar dessvärre inte om otur eller stolpe ut, sanningen är att vi inte är bättre än så här. Jag har gett upp.....
Kommentera

mikenomad: Ja som du säger, matchdags igen, frågan är om man ska våga köpa matchen för att se den på TV via datorn, risken är ju stor att man slår sönder nånting under kvällen om man sitter och ser matchen, men vad fan, det ska väl kunna gå stolpe in nån gång även för TIK.
Kommentera

Jaha, matchdag igen. Ny dans, ny chans, ny förnedring....
Kommentera

Pätr: Pärra har ju sagt att han vill stanna.
Kommentera

Tvåtallar: Inga kommentarer, men det är säkert en kombination av en del olika saker.

En fulltränad Micke Lind vore grejer i kvalet om inte annat. Men vi är inte där än. Vi måste undvika kvalserien. Till varje pris. Jag tror att vi får jättesvårt att klara av en kvalserie med det lag vi har.

Kommentera

Anonymous: Meunier, Starkov, Samuelsson och antagligen Pärssinen (Pärssinen som kommer återvända till Finland och komma topp tio i poängligan). Skogs borde man göra sig av med, och Mattias Karlsson ska man nog ta en rejäl funderare kring.
Kommentera

Skarin: Marknaden är väl rätt begränsad just nu också.
Tror du de skulle vara lättare att få spelare att skriva på med LillKenta i båset?
Eller tror du det är tabellplaseringen som skrämmer.
Truppen ser ju på pappret hyfsat stark ut så många kanske känner att dom inte kan tillföra så mycket.
En spelare som spelat med oss tidigare har i allfall hört av sig och är beredd att komma efter vad jag hört. Men det var nog honom som linkan inte var så säker på kunde tillföra så mycket. Nä de var inte Micke Lind
Kommentera

Anonymous: Går väl samtidigt också att vända på det där lite. Åker vi ur så tror jag att många av våra spelare inte är så där hemskt attraktiva ute på marknadnen. Vissa mer än andra då så klart.

Men en sådan som Sebbe tror jag det blir ganska så omöjligt att behålla exempelvis.
Kommentera

Skarin: Vilka blir vi av med och vilka mister vi för i år. Challe, Anger, MPS har väl bara den här säsongen kvar, vilka fler?
Kommentera

RocknRolf2: Nix. Men för det första verkar det vara otroligt svårt för våra herrar att locka hit spelare. Spelare som tillför något så att säga. Osv, osv, osv.....

Granath är dock den förste man bör förlänga med iaf och det bör man göra redan nu.

Kommentera

Andersson: Vi vinner med 4-2. Sista i öppen kasse... ;)

Målskyttar: MPS, Sonnenberg, Gabbe, Lander

Kommentera

Ska vi fokusera på kvällens match istället?

Timrå vinner en rysare med 3-2

Rödvita målskyttar : Corso , Caslava , Pärssinen
Kommentera

Skarin: Äldre än Tomas Skogs. Högre utbildad än Linkan (?).

Men orka. 

Vet du varför man inte har värvat någon än?  Med tanke på tabellplacering och allt dårå.

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: Hur gammal är du?
Kommentera

Bragd-Birger: Det var du som frågade mig. Jag svarade.
Kommentera

RocknRolf2: Ok. Så det var inte Kokko utan Linkans koll-faktor vi diskuterade? Fräscht. Undrar vad du tycker om TJ och Challe?
Kommentera

Bragd-Birger: Nope. Linkan har inte koll oavsett Kokkos status.
Kommentera

Tvåtallar: Ny tränare samt en ledande 1:a center så är jag med dig till 100% :-)
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med Birger. Vi behöver en tung back som kan trycka bort motståndarna i försvarrszon. Back blir nog lite lättare att hitta än en forward. Jag skulle vilja ha två dessutom. En biffig sak som a´la´Holmström kan parkera framför målet och ta returer. Sen önskar man ju sig också en spelskicklig center, men var finns en sådan på marknaden just nu....
Kommentera

RocknRolf2: Ok. Så om Linkan tagit hit Kokko skulle det ha visat att han hade 'koll'?
För mig skulle det visat tvärtom. Återigen: en back med brister i defensíven är inte vad vi behöver. Och det alldeles oavsett vad man tycker om Skogs.
Kommentera

Bragd-Birger: Just det, och skulle Kokko hålla ungefär samma nivå som han höll innan sin superform i Timrå så skulle han ändå vara bättre än vissa backar i dagsläget. Skogs har varit bra 0% av sin kontraktstid t ex.

Men lugn. Linkan har koll. Han vet precis vad vi behöver.
Kommentera

RocknRolf2: Jo, Kokko var ju verkligen en jättebra back. I a f under 10% av sin kontraktstid. Verkar som att han konserverat den superformen också, eftersom han blivit bänkad i Finland och skeppad till Brynäs.

Jag vill ha en defensiv klippa i backlinjen. Skiter fullkomligt i om han aldrig tar sig över offensiva blå. En Koskinen i sin prime. Då är jag nöjd.

Annars vill jag ha in en förstecenter. Som någon föreslog: låt Corso spela vinge. Ta till vara på hans offensiva kvaliteter, men täck upp för hans defensiva brister.
Kommentera

Berglund: Challe komer inte att gå friviligt. Han är helt oprövad som tränare och har mislyckats kapitalt. Han komer att ta varje halmstrå som finns för att reparera sitt rykte för annars är han rökt som hockeytränare.
Hans utalande drömmar är ju att träna landslaget. Han skiter väl i lilla Timrå i sak.
Han har ett enormt ego ska ha rätt i allt och sätter allt som oftast sitt ego för gruppen Där har vi problemet om man ska lyssna på dom som har någorlunda insyn i gruppen.
Timrå behöver en tränare som ger dom självförtrendet tillbaka snarast.
Vi har ett tillräckligt bra lag.
Kommentera

diffe: En bra back är en bra back. Man har ju haft som mål att bygga en starkare backsida och värva tyngre killar inför säsongen, det har ju verkligen gått jättebra. In med vad som helst som är bättre än Skogs.
Kommentera

diffe: Jag vill att Challe ska gå, sen om någon spelare ska gå med honom är jag osäker på. Jag skulle verkligen inte ha något emot Bremberg då det kanske kan visa sig = två nyförvärv.

På backsidan kan jag bara beklaga att inte Sanny valde oss.
Kommentera

Uno Gordon: Petri Kokko vad skulle vi ha han till? Det är väl inte en sån back som Timrå behöver .. Timrå behöver en rejäl back som håller rent i egen zon och smäller på ordentligt.

Men som det ser ut nu, här inne på HS så verkar ni vilja sparka hela laget, räcker det inte med Challe tror ni? Visst Anger har väl inte kommit till sin rätt, men jag tror att han kommer dit snart....
Kommentera

superfalle: Anger kan skickas tillbaka till Stureplan för manekänguppdrag.
Kommentera

Perkan: Springsteen hade hört det av en av Timrås större sponsorer, han påstod att det skulle komma 4 nya spelare till Timrå.. Domus trappan talar mer sanning än denna herre i nuläget ivartfall!
Kommentera

Uno Gordon: ja dessa herrar har fan gjort rätt för sej
Kommentera

Pätr: Jag måste instämma i ditt resonemang helt och fullt. Vem hade några förväntningar egentligen på Elias Granath och Fredrik Sonntag? Jag var helt nollställd i vartfall.
Kommentera

superfalle: Förmodligen. Anger är en spelare som ska producera, och han har bra betalt för det, men åstadkommer inte ett dyrft. Jag har sagt det förr, och det tål att upprepas. Sådana spelare i fjärdekedjan har inte Timrå råd med.

Men bland alla sågningar vill jag lyfta fram Sonntag och Granath. Jag hade inga större förhoppningar på någon av dem, men de har varit positiva överraskningar. Förörvigt gillar jag när man ger unga, utvecklingsbara spelare chansen. Hellre en svensk center från allsvenskan i tredjelajnen än någon skum fransos.
Kommentera

Uno Gordon: anger måste vara historiens största flopp
Kommentera

... och alla dessa rykten!
Nya spelare behövs verkligen, men vi kan glömma att det är en flera...
Förmodligen kommer det en spelare i början av veckan och det är säkert Bremberg.

För ett par år sedan, skulle det dyka upp en hel 5:a från Finland när Timrå hade det kämpigt, men inte faan kom det några spelare...

I onsdags hörde jag att en spelare var klar och skulle debutera mot Rögle på torsdag, men inte faan var det någon spelare klar...

Med andra ord har jag inte så mycket förhoppningar om att det kommer fler än en spelare...

Jag "drömmer" dock om:
- En tuff back av "Ward-typ"
- Två tuffa och "griniga" forwards som inte tvekar det minsta på att göra skitjobbet
Kommentera

superfalle: Man får säga vad man vill om Sanny Lindström. Men faktum är att jag valt honom för Lello - alla dar i veckan! Jag må ha min personliga vendetta mot denna karl. Men inställningen var det inget fel på. Och trots att jag kan vara jävligt tjurig och envis så är jag inte sämre människa än jag kan erkänna detta faktum.
Kommentera

Uno Gordon: ja de gör jag med .. dålig jämförelse också av mej .. 6 sanny (hjärtat) lindström eller 6 lello som spelar alla matcher .. låter de bättre
Kommentera

Uno Gordon: Men får jag välja mellan 12 Axelsson och 12 Anger så tar jag Axelsson alla dar i veckan!
Kommentera

superfalle: Så du menar att Mika Pyörälä lirade för plånboken? Han om någon visade väl hjärta och tacksamhet till Timrå!

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: därmed inget ont om axelson .. nyttig kille
Kommentera

Uno Gordon: så om du fick välja mellan 12 axelson eller 12 mika pyörälä så vart de en hel bunt med axelson? personligen vill jag se stjärnor ..
Kommentera

Klint Östwood: 4-spelare vart har du hört de ifrån ? Månne den ökända domus-trappan som vart i farten som vanligt,jag är nöjd med 1-spelare bara han producerar mål i massor!!
Kommentera

Uno Gordon: Challe bygger ju om till Djurgården och de var ju som bäst med stjärnspelare? Varför skulle inte det passa då? :D

Skämtåsido, men hoppas man får lite info och nyheter om vem/vilka som kommer till Timrå. Tisdag nämndes ju som datum och det nämndes 4 spelare också... Allt vi kan hoppas är att dessa spelare lyfter laget och mördar bödeln.
Kommentera

Anonymous: Vi behöver inga "stjärnspelare" likt Pavel Rosa eller Marko Jantunen. Vi behöver spelare med inställning. Om dessa kallas för utfyllnadsspelare i din värld så får det stå för dig. Jag har utvecklat en allergi mot glamourspelare som lirar för plånboken och inte med hjärtat. Dessa kan fara så långt in i helvetet de kan komma. För de tillför inte ett skit i arbetarlaget Timrå IK. De orsakar bara problem och besvär.

Redigerad kommentar

Kommentera

Anonymous: Jo men eftersom två av dessa 6mål kom 06/07 så finns det bara 4mål kvar som kunde kommit i slutet...och 4mål är inte mycket att hurra över!
Kommentera

Blizzard: Vi har ju Mattias Karlsson och Moe, vi behöver ingen Lotvonen. Honom ska ju Leksand ha mot oss.
Kommentera

Anonymous: K Lotvonen gjorde 9mål i grundserien när han spelade för timrå, vill du inte ha tillbaka honom också då, så vi klarar en ev KS.
Kommentera

Blizzard: Tror du missade: "om jag minns rätt så kom dom flesta av dom våren innan han stack"
Kommentera

Anonymous: När fan spelades KS över 106matcher då....
Kommentera

Anonymous: Pavel Brendl gjorde visst nio mål åt Brynäs i KS. Så sex mål från en back får duga.
Kommentera

superfalle: Jag har gärna en back som kan göra sex mål i KS.
Kommentera

Uno Gordon: ja med sina 6 mål på 106 matcher i timrå så hade han lyft laget till oanade höjder .. om jag minns rätt så kom dom flesta av dom våren innan han stack . konstigt hur man har en benägenhet att minnas gamla spelare som dom var då dom var som allra allra bäst .. även om de var under en väldigt begränsad tid ..
Kommentera

« · 1205960 · »