1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590628 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-11-23

« · 1206109 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Rooster23: Sorry...Men kanske är tanken att hinna med två siffrigt i arslet ikväll...
Kommentera

lincoln: Nu ligger vi alltså 1.21 före ditt tidsschema. Utvisning efter ca 16.38 att vänta alltså.
Kommentera

Var det efter klockrent förlorad tekning i egen zon?
Kommentera

lincoln: 14.02 blev det 2-1. Du hade fel...
Kommentera

Raggaren Putte: He he he....sant sant!

Man får passa på med galghumorn i alla fall...

Du hade rätt - Man har valt en snabbare tidplan den här matchen

Tog bara 14 minuter innan 2-1
Kommentera

Wayne Gresky:
Sitter och kollar och Timrå är bra på små ytor. De känns mer tekniska än tidigare år.
Kommentera

lincoln: Jo, men vi brukar ju alltid improvisera något så att det aldrig ser exakt likadant ut.
Kommentera

Rooster23: Exakt nu blir det en förlust igen,eller.....
Kommentera

Raggaren Putte: Men har du inte sett nått i år? Facit finns!!! he he he

2-1 efter 15.23
Utvisning 17.59 in i första.
Pang 2-2
Kommentera

Wayne Gresky: Hockey är ju alltid rättvist ;=)
Kommentera

lincoln: Jaha, nu återstår alltså bara för laget att bestämma sig för på vilket sätt vi ska tappa matchen idag. Ska vi gissa på att Charles omedelbart ger order om att "transportera" matchen med totalt haveri som följd.
Kommentera

Vad är det för lag jag kollar på?? detta är ju ett lag som faktiskt spelar jäääävligt bra! :D nu måste detta hållas i också!
Kommentera

Rooster23: Crosspassningar verkar vara melodin idag. Två chanser, två mål, knappast rättvist men precis vad ni behöver.
Kommentera

FAN FAN FAN!!!!!

2-0 Nu är det helt kört...
Detta var det enda som inte fick hända ;=)
Kommentera

Rooster23: 2-0. Mardrömsöppning för oss.....
Kommentera

Granathen är osäkrad!
Kommentera

Kattgubben: Trevligt!
Kommentera

Vilket skott!
Kommentera

Wayne Gresky: Riktigt snyggt!
Kommentera

Ikväll tänkte jag titta till er. Det ska bli spännande att se om det är så illa som ni säger.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag borde ha tappat hoppet tidigare (är ganska bra på att ge upp). Men jag har trott på Timrå och Challe ända fram tills i lördags.
Den relativt knappa förlusten mot Linköping var väl som helhet ok (ingen katastrof att torska mot dem egentligen).. Men intervjun med Challe efter matchen, där han skämde ut sig och, i förlängningen - Timrå IK med sin kavalkad i dryga kommentarer tog priset för mig. Bägaren rann liksom över rejält.

Säga vad man vill om journalister, men frågan kändes ändå relevant. Linköping fick 6 raka utvisningar med sig och det är faktiskt lite anmärkningsvärt i en, i övrigt jämn match. Domarna brukar ju vara grymma på att fördela utvisningarna någorlunda jämnt mellan lagen (hur patetiskt det än är).
En sådan fråga är inte svår att svar på. Jag har en hel uppsjö med svar som jag kan skicka till Challe om han inte klarar av sådana frågor.

Skall också bli hysteriskt spännande att se vem som står ikväll. Den som får stå får anses som den målvakt som Timrå vill satsa på just nu (logiskt iofs), men ingen av dem är någon speciellt självklar kandidat.
Kommentera

2-1 till Timrå ikväll är mitt tips! Anger kommer näta för första gånger på hundra år...
Kommentera

Hahl Bundy:

Nä för f-n nu kör vi !

KOM IGEN NU TIMRÅ !
Kommentera

Hahl Bundy: Det går inte att falla längre ner än till botten...

Jaha, och det spelas i kväll ser jag. Gud vad spännande. Proppen ur och champagnehockey!!1

Vågar knappt hoppas på seger. Även om det, vid en snubblig uddamålare, torde vara ganska uppenbart att Charles ska gå, så...är jag livrädd av tanken att han ges en millisekunds respit vid poäng. Då är det bättre att det torskas dom matcher som krävs för avsked. Först därefter kan det här laget byggas upp på nytt.

Är impad av dom som kommer att dyka upp i arenan. 4000 blankt kanske? Sämsta publiksiffran sedan elitseriecombacken?
Själv skulle jag aldrig ha kunnat förmå mig. Kommer förmodligen inte ens att orka lyssna på webradion. Eller, jo. Kanske. Hur sjukt det än är måste man bara följa skiten på något sätt. Trots att jag är helt övertygad om att det blir kvalserien, och att denna match (med status quo i och kring laget) är totalt jävla meningslös.

Jaja. Gå ut och ha kul, pöjkar.
Kommentera

TIKbiff: Free Fallin var ordet.
Jag känner att jag vill dela med mig av den låten så vi alla kommer i stämning. :)
Kommentera

Kan man boka in Challe så han åker med Djurgården till Hufvudstaden efter matchen redan nu tack!
Kommentera

TIKbiff: Är det så jäkla illa ställt? ;-)
Kommentera

TIKbiff: Ha ha ja det kan man nog säga :)
Kommentera

Uno Gordon:
Du måste vara den första någonsin som tar Hahl Bundy på allvar :-)
Kommentera

Serenity now!!

Ikväll gäller det att ta vara på chanserna i PP, eller hur Challe?
Kommentera

Hahl Bundy: Då ber jag om ursäkt och kliver två steg tillbaks =)
Kommentera

Uno Gordon: Var kom du in i bilden?Vem har kallat dig mes?

Jag pratar med Mats som fattar att jag skämtar med honom.
Kommentera

Hahl Bundy: Ni får kalla mig och Mats mesiga bäst ni vill, det rör oss inte i ryggen. När man inte får någonting vettigt till svar på skriftliga mejl och bara en massa klyschor utlästa i tidningen så förstår man verkligen varför vi är där vi är idag. Det är knappast en slump. Det handlar om dumdristighet och blåögt och naivt tänkande som saknar motstycke. Allting går på halvfart och det skall avvaktas, utredas, analyseras och spekuleras till ingen som helst nytta.

Hör jag ett endaste ord till om någon satans jävla lågkonjuktur i media som bortförklaring från TJ så exploderar jag banne mej.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

TIKbiff: Nä det ska sitta 2 dvärgar i vardera buren o kolla.
Kommentera

TIKbiff: Hörde att måldomaren var dammallergiker också. Snacka om att det är kört på alla punkter då! ;-)

NU KÖR VI! FORZA TIMRÅ!!

Kommentera

Kattgubben:
Vinnerborg domherre i kväll.
Någon som vet om dom haft tid att fixa målkameran ännu ;-)
Kommentera

Vinnerborg och en tjeck dömer i kväll.
Kommentera

Det kommer nog bli Timråvinst eller oavgjort ikväll, för jag tog ansvaret och la in en femhundring på djurgårdsseger....
Kommentera

jonmannen:
Det börjar bli mer att det FANNS en intresserad publik, titta på snittet hur det minskar och minskar, om inte TJ med bihang förstår detta då är man ingen vidare ekonom.
Kommentera

TIKbiff: Bra att fler börjar inse vad som krävs för att få ledningen att agera. Inget talar ett så tydligt språk som tomma läktare. Speciellt i ett ställe som Timrå/Sundsvall där det faktiskt finns en intresserad publik.
Kommentera

Laken:
Alla ni som är kritiska, varför gör ni ingenting istället för att spygalla över lag samt ledning här på HS?
Det är väl många som skriver här som står i klacken bland annat, och tifogrupp, varför inte slänga upp en banderoll, eller törs man inte det för att stöta sig med föreningen?
Kommentera

TIKbiff: Du är en meees!
Jag bor ju i Tjottahejti så jag är ursäktad :)
Kommentera

Tvåtallar:
Samma starka uppställning som sist, ingen "standby spelare" som verkar hitta hit.

Jag gör faktiskt som Uno och flera andra, det är nog nu,när challe har försvunnit kan jag lägga mer pengar på Timrå IK igen, tillsdess så följer jag sporadiskt hemifrån, så slipper man må dåligt över skiten.

TIK-DIF 2-5
Publik 4523.

and falling......
Kommentera

Heja Timrå friskt humör,det är det som susen gör! Heja heja heja!

Ska kolla Text Tv hela kvällen. Oliiidligt spännande!
Tips 2-5.
Vi gör 2-0 första 10, sen är det kört!
Kommentera

Jag GÅR PÅ matchen för mitt älskade Timrå IK's skull!

Däremot är jag oerhört kritisk till klubbledningens agerande, eeehh... Eller rättare sagt "totala brist på handlingskraft"!

Challe ska bort och nya spelare måste in!
Kommentera

Mackelito: Så du menar att en ströseger ett sista dödsprattel skulle få ledningen att ändra ett sådant beslut.
Det tror inte jag, så inkompinenta är dom inte. Däremot så är jag ganska säker på förlust idag. Challe har ju redan gått ut med vilket fantastikt lag Djurgården är iår.
Även jag stannar hemma från matchen idag inte i protest utan att jag legat sjuk hela helgen.
Kommentera

Uno Gordon: Oj...

...själv skulle jag till och börja med nöja mig med lite förändringar på tränar och spelarsidan...

Resten kan vi väl ta sen ;=)
Kommentera

250kg kärlek: Sedan är det jättetråkigt att så många supportrar har ett sådant lågt förtroende för föreningens ledande personer. Jag kan förstå kritiken och skepsismen att Linkan var ett vågat val som sportchef eller att vissa spelare underpresterat. Men att föreningen inte skulle inse allvaret och försöka, utifrån sina förutsättningar, att komma till bukt med problemen, det är som sagt jättetråkigt.

Jag är rätt übertygad om att föreningen är fullt på det klara att något måste göras och att man kommer att göra något åt det. Det enda som jag skulle kunna kritisera är att föreningen kanske väntat lite för länge. Men så är det lätt att vara efterklok.
Kommentera

Nybbe: Nej jag har upplevt så mycket med Timrå och stöttat dem under Sundsvall/Timrå, ST Hockey, Allsvenskan, Kvalserier och lindansarmatcher i ES men jag ställer inte upp på nedmonteringen längre. Det finns ingen själ i föreningen längre. Ingen sammanhållning. Bara en massa legoknektar som lirar för plånboken och inte med hjärtat. Och en tränare som fullständigt spårat ur.

Detta blir 5 matchen jag stannar hemma. Jag vägrar krypa till korset denna gång. Så länge inte ledningen tar fansen på allvar och lyssnar på våra synpunkter så finner jag inget skäl att backa upp dem heller. Det är ledningen som missbrukat sin ställning då får de förbanne mej ta sitt ansvar också och vända saker rätt.

Hade vi haft Nubben kvar så hade luckorna varit tätade nu. Istället spelar vi med ett allsvenskt spelarmaterial i ES vilket är att gräva sin egen grav.

Men för all del. Vi börjar med hockeyn käpprätt åt helvete ner i avgrunden. Sedan slår vi ihop Timrå med Sundsvall och bildar storkommun. Sedan monterar vi ner Timrå Centrum och därefter finns ingenting mera kvar av det en gång så stolta brukssamhället Timrå.

Sedan kan vi bygga en ny arena i stan och döpa om laget och nysatsa mot stjärnorna. Då får man se till att flytta för att slippa känna sig som en statslös palestinier.

Det fruktansvärt att utvecklingen av kommunen tagit en ände med förskräckelse. Det människor byggt upp i generationer och som gått i arv är på väg att gå till spillo.

Trodde aldrig man skulle behöva uppleva detta men allt är Charles Berglund, Thomas Johanssons och Ewa Lindstrands fel.

Godnatt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Vinner vi inte idag är de godnatt för Challe, de är både bekräftat av insatta källor och jag skulle inte bli förvånad om de händer....
Kommentera

« · 1206109 · »